Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar mijn eerste Smartphone. Mijn Nokia 1600 heeft het na 8 jaar begeven.

Ik heb mijn zinnen gezet op de LG L90 en de Huawei Ascend P7. Er zit 100 euro verschil tussen de telefoons als ik gebruik maak van de cashback actie van Huawei. Ik vind persoonlijk de P7 een mooier toestel, maar beide telefoons voldoen aan mijn behoefte: Whatsappen en goed bellen. Ik zoek een telefoon waarmee ik hopelijk 4 jaar mee verder kan. Daarom zoek ik een telefoon die bekend staat om een goede bouw kwaliteit. Her en der appjes gebruiken vind ik ook vast leuk.

Kijkende naar de P7, vind ik het jammer dat er zoveel ruimte in beslag wordt genomen door de softwarematige toetsen. Ik kan me voorstellen dat ik tijdens Whatsappen regelmatig verkeerd zal drukken. Daarnaast zal het toetsenbord ook meer naar links staan, terwijl het toetsenbord op de L90 meer gecentreerd zal staan, wat naar mijn idee makkelijker typen is. Ook wat spelletjes betreft lijkt me dit onhandig. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen tijdens het Whatsappen?

Ik zat eraan te denken geen hoesje te gebruiken voor de L90, gezien de achterkant mij vrij krasvrij lijkt. Het scherm zelf zal wel niet snel beschadigen in een lege broekzak. De P7 heeft wel een hoesje nodig door de glazen achterkant. Hopelijk krijg ik deze telefoon dan wel gewoon in mijn broekzak.

Mijn vraag is eigenlijk: Ben je bekend met deze toestellen en welke zou je aanraden? Hebben jullie goede en slechte dingen gehoord over beide toestellen? Wat ik gelezen heb over de P7 is dat de skin tegenvalt, de antenne van eigen makelaardij is wat niet zo positief is ten opzichte van andere telefoons en een verouderde processor heeft. Hij wordt dan vergeleken met de Samsung S5, totaal anders dan de vergelijking met mijn oude Nokia 1600 ;)

Graag hoor ik van jullie en bedankt voor het eventuele reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De P7 is op elk front beter dan de LG L90...
Het lijkt me niet eens een keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:27
Hier ook een gelukkige gebruiker van de Huawei P7, een echte aanrader en in het probleem van het tikken van whatsapp berichten herken ik mij niet. Het werkt mijn inziens gewoon makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Die on screen knoppen zul je niet zo snel per ongeluk op tikken hoor, dat gaat gewoon goed in mijn ervaring.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
ik zal eerder voor de huawei p7 gaan. deze is op alle punten beter dan de lg l90, maar misschien dat je nog kan kijken naar een moto g? van de moto g komt de 3de generatie ook binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij met name om de 100 euro verschil tussen de telefoons. Is dit het waard? Daarnaast zit er een zelfde batterij in, maar heeft de LG een kleinere resolutie waardoor de batterij langer mee gaat. Daarnaast lijkt me de bouw kwaliteit van de LG minder fragiel, waardoor hij beter tegen een stootje kan. Ook het idee van software matige knoppen in het scherm verwerkt maakt het scherm minder overzichtelijk.

De telefoon is qua specs beter ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:49
De meeste mensen beginnen met vaststellen hoeveel ze uit willen geven, en zoeken dan een telefoon bij hun budget.
100 euro is nogal een verschil in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Aangezien je er wat langer mee wilt doen zou ik zeggen, 4G in het toestel is een must, dus valt de LG L90 af.
De Huawei is meer bang for buck, maar heeft ook wel wat nadeeltjes, Android 5 is er nog niet (wel belooft voor volgende maand), en die heb je wel nodig wil je er wat langer mee kunnen doen. Zou je alternatieve software willen draaien zit je met eigen Huawei hardware niet bepaald vooraan in tweak land voor custom roms e.d.
Toch denk ik gezien de prijs dat de Huawei het beste is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat maakt 4G een must? Ik gebruik zelf alleen wifi. Verder zal 2G en 3G de komende jaren wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
4G is een must omdat je er 4 jaar mee wil doen. Er zijn al aankondigingen van providers die hun 2G en 3G netwerken willen gaan afbouwen en frequenties inzetten voor 4G, simpelweg omdat de 4G apparatuur goedkoper is en betere dekking kan bieden op lagere frequenties binnenshuis. Ook is er sprake om bellen van 2G naar 4G om te zetten.
Zou je voor 1 a 2 jaar kijken, dan ovezie je je eigen toekomst en het landschap in Nederland en misschien voor je vakanties/buitenland tripjes ook nog wel, maar 4 jaar is een verre horizon die veel lastiger te overzien is in deze sterk ontwikkelende markt.
En als laatste, je gebruikt nu alleen wifi, maar zodra je gewend raakt aan de mogelijkheden is de kans aanwezig dat je toch data gaat gebruiken doordat je diensten en functies ontdekt die het leven leuker en makkelijker maken.
Pagina: 1