Toon posts:

Welke RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje:

Keb voor mijn pa een Thunderbird 1,2 Ghz besteld, hij heeft een ABit Kt7a en 256 Mb Ram 133 MHz. Nu weet ik dat die thunderbird op een FSB draait van 200 Mhz. Is het verstandig om dan ook nog nieuwe ram aan te schaffen, aangezien die FSB 200mhz wordt?

Verwijderd

Euh de FSB is dus 100 Mhz DDR (200 mhz effectief)

Wat je dus in princiepe nodig hebt is gewoon 100 Mhz geheugen maar 133 is natuurlijk altijd beter.
By the way, heb je weleens gehoord van 200 Mhz Sd-ram? Ik dacht het ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zit dus wel goed, bedankt. Ik dacht dat het geheugen misschien een vette bottleneck zou kunnen zijn..........

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
De geheugenbus is niet hetzelfde als de FSB, de FSB is de bus tussen de processor en de chipset op het moederbord.

De FSB van een Athlon draait op 100 MHz maar wordt door toepassing van DDR verdubbelt tot 200 MHz. Aangezien je moederbord zeer hoogstwaarschijnlijk alleen SDRAM (dus geen DDR SDRAM) support, zal je het met PC100 of PC133 moeten doen.

edit:
Hmmm ik ben traag :)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Hehe, als je dat wilt zo goed mogelijk wilt verhelpen zal je toch moeten investeren in een plank die DDR geheugen ondersteunt en daar dus het bijpassende geheugen bijkopen. Lijkt me geen goed idee aangezien je al wat leuks heb liggen (check mijn sig en lees mijn jalozie stadgenoot hahaha :P )

Verwijderd

Wel ff in het BIOS hstclck+pciclock aanzetten ipv alleen hstclck. Draait het geheugen dus gewoon op 133 MHz!
Pagina: 1