Game PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Fryle
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen/Multimedia

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan een upgrade budget van zo'n €800-€1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC zonder randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock Z75 Pro3€ 85,79€ 85,79
1Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 222,95€ 222,95
1Samsung Syncmaster 226BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 26,-€ 26,-
1Corsair XMS3 DHX TW3X4G1333C9DHX€ 62,-€ 62,-
1Corsair Builder CX500€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex SATA II 2.5" 60GB€ 59,29€ 59,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,98

Mijn harde schijven zijn wmb prima en kunnen mee, alsook mijn voeding.
Ik weet niet zeker hoe het met de rest zit, vandaar dit topic.
Hebben jullie advies over wat er aangepast moet/kan worden om een bottleneck te voorkomen?
Ik denk dat er sowieso een nieuwe videokaart in moet, aangezien die ook wat kleine kuren vertoond.
Maar hoe het dan met de combinatie van mobo/gpu/cpu weet ik niet helemaal.
Graag advies hierop dus!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag mijn systeem up to date brengen en waar kan mijn huidige hardware overplaatsen op zo'n efficient mogelijke manier.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Hier heb ik me met mijn huidige systeem een beetje in verdiept, maar kwam niet heel ver.
Ik ben bereid me er verder in te verdiepen als het volgens jullie goed mogelijk is.

Alvast hartelijk dank!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dit hangt er vanaf waar je systeem momenteel bottleneckt.
Ik verwacht dat je CPU geen problemen vormt (maar dit weet jij zelf beter dan wij) en dat investeren in een nieuwe gpu wellicht meer prestatiewinst gaat geven.
Afhankelijk van de gekozen gpu zou je ook even naar je voeding kunnen kijken.
Eventueel kun je investeren in een nieuwe ssd. Direct "merkbare" verschillen zul je niet merken maar aangezien 60gb aan de kleine kant is, en je tegenwoordig 250gb voor <100 euro hebt zou je dit kunnen overwegen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Fryle
Bedankt voor je reactie.
Een grotere SSD is inderdaad iets wat ik aan het overwegen ben, maar dat hoeft niet meegenomen te worden in deze upgrade, dat kan later altijd nog een keer.
Mijn vraag is meer dat als ik er een betere videokaart in doe, of deze CPU dan ook nog goed genoeg blijft of meteen een bottleneck wordt.
En ik denk dat het mijn GPU is waar mijn systeem momenteel bottleneckt. Ik zou ook zo niet weten waaraan ik kan merken dat het mijn CPU kan zijn. Waaraan zou ik dat kunnen merken?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kijk even naar het vebruik tijdens het spelen van een "zware" game. Als de CPU tegen de 100% aanhikt zit hij aan zijn max. Schommelt hij b.v. rond de 50% dan heeft hij dus voldoende "ruimte" en heeft vervangen geen tot weinig zin.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je GPU is voor hedendaagse standaarden low-end, verschillende jaren terug was het al geen hoogvlieger. Vervang je die door een R9 290/390 of GTX970 en je kan alle games op ultra spelen.

i5 2500k is ideaal voor overclocken, zeer fijn. Bezit ook veel potentie, en is overclocked sneller als een hedendaagse i5 :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Fryle
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het eens getest en mijn CPU lijkt nergens last van te hebben. Vast nog minder als ik hem overclock (zal me daar eens in verdiepen, thanks MK1998NL)
Ik denk dat de videokaart vervangen voor een GTX970 of een R9 390 een goed begin is.

Bedankt voor alle hulp.

[ Voor 21% gewijzigd door Fryle op 26-06-2015 09:53 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kijk in dat geval direct even naar je voeding. Ik ken de voeding van de Antec niet precies maar verwacht er gezien het bedrag (incl. case) erg weinig van.
Seasonic levert kwalitatief goed spul af. Ik zou kijken in de range 450-500 watt. Zou heb je ook wat ruimte om jouw i2500 naar een wat hoger niveau te clocken

• Fryle
Ik gebruik al heel lang niet meer de voeding die bij de kast kwam.
In de lijst staat ook deze pricewatch: Corsair Builder CX500 die ik nu gebruik. Lijkt me voldoende.
Pagina: 1