Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (max $2500), minimaal 3jaar meegaan, studie

Pagina: 1
Acties:

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie, de kosten mogen maximaal 2500$ zijn inclusief belasting (studeer in de VS). Ik werk voornamelijk in Matlab, maar ben van plan om later ook gebruik te maken van Abaqus en/of Catia. Laptop moet minimaal 3jaar mee kunnen.

Belangrijke punten zijn:
Specs die minimaal 3jaar meegaan.
Lange accu duur en een relatief laag gewicht,

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt gebruikt voor studie (PhD). Zal voornamelijk Matlab simulaties draaien, en wellicht Abaqus modellen maken en laten draaien op cluster

Wat is je budget?
max 2500$ inclusief belasting

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
15.6inch, Accu is belangrijk, gewicht komt op nummer 2. Optimale tussen de twee gezocht

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk, os etc.

Zat zelf aan macbook pro (met dualboot) of dell xps te denken, maar andere suggesties zijn van harte welkom.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:14

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Het is de bedoeling dat je met zelf uitzoekt uit de PriceWatch

Is de budget in Dollars of bedoel je gewoon Euro's? :+

Review QNAP TS-230 NAS

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
MBP kan je niet mis mee gaan, tenzij je redelijk tot zwaar wilt gamen.

[ Voor 15% gewijzigd door test_slang_776 op 26-06-2015 01:03 ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ208H

Zomaar even een suggestie. Weet niet of het aan je eisen voldoet? Enige (min)punt is het touchscreen maar stuk goedkoper als een mbp en gelijke of betere specs;)

Zal vast nog wel wat anders op de markt zijn..

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Als ik zo kijk naar de eisen zou ik een Mac Book Pro 15 kopen.

Hij is voor school dus je wilt niet echt een gamingnotebook
MBP is een goede laptop gaat tot 9 uur mee.
Daarnaast kun je berekenen wat hij kost in dollars + belasting in de vs

Hij houd zijn waarde goed vast
Betrouwbaar lijkt me ook belangrijk voor de studie

Al met al kijkende naar je budget lijkt dat me de beste koop

Nickname KasPlantje.

• Falkreath
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 14:34
Macbook Pro zou inderdaad een goede optie zijn. 15,6 inch, Lichtgewicht(2kg), 16GB RAM, Krachtige i7 quad core, SSD (256 of 512gb) en een resolutie van 2880 x 1800 pixels.

Andere laptops van die prijsklassen worden vaak als game laptops aangeboden, deze zijn vaak relatief zwaar (4-6 kg) en hebben een mindere accu.

Enige puntje is dat accessoires erg duur zijn en de accu niet vervangbaar is.

• Naes1992
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-11 08:51
Ik zou als ik jouw was echt naar een Zenbook pro UX501 kijken zoals Skipe ook al aangaf. Ze wegen wel wat meer dan de Macbook Pro maar komen goed uit de reviews. Snelle blik op de apple store kom ik op €2000,- + uit voor een Macbook Pro met een i7 processor. En de Zenbook voor rond de €1600. En beide beschikken ze over Thunderbolt. Wel een 4K scherm maar er zweeft ook een 1080P variant rond. Voornamelijk in Amerika

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 17:37
Naes1992 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:18:
Ik zou als ik jouw was echt naar een Zenbook pro UX501 kijken zoals Skipe ook al aangaf. Ze wegen wel wat meer dan de Macbook Pro maar komen goed uit de reviews. Snelle blik op de apple store kom ik op €2000,- + uit voor een Macbook Pro met een i7 processor. En de Zenbook voor rond de €1600. En beide beschikken ze over Thunderbolt. Wel een 4K scherm maar er zweeft ook een 1080P variant rond. Voornamelijk in Amerika
Enige nadeel van de Zenbook is de accuduur, Apple heeft dit wel beter voor elkaar.http://www.techradar.com/...-pro-ux501-1294636/review
Met Bootcamp kan je vrij eenvoudig nog Windows draaien ook ( dualboot) Een Macbook heeft ook een vrij vaste waarde ten opzichte van bijvoorbeeld deze Zenbook. Op de inruil krijg je er meer voor terug, wat ook niet onbelangrijk is. De Zenbook heeft wel een touchscreen, wat na even wennen toch wel snel waarde krijgt ( in mijn geval dan) Persoonlijk zou ik de Macbook kiezen vanwege de afwerking die Macs hebben. Maar de Asus is ook geen slechte keuze
Pagina: 1