Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• winos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-07 06:31
Introductie:
Hoi allen, Ik ben Winos, een veeleisende gebruiker met een (soms te) sterke eigen mening.
Ik ben opzoek naar een vervangende smartphone voor mijn Lumia 920.

Huidige situatie:
Op mijn Lumia 920 draait Windows Phone 8.1. Windows Mobile 10 heb ik meermaals gestest en vind het toch wat traag op deze hardware. Vandaar deze vraag.

Mijn Toekomstvisie:
Een kleine greep uit miin toekomstvisie: 2016-2021
Mijn prognose: Google, Microsoft en Apple bereiden zich voor op de toekomst door diensten die zeer efficient coded en consumer gebruiksvriendelijk zijn. Waar Google zich in onderscheid in de informatievoorziening is Apple zeer gedreven om de perfecte balans tussen opties en gebruiksgemak. Microsoft heeft haar pijlen gericht door een compleet andere dimensie toe te voegen. Dit in de vorm van de Hololens en Contunuum. De meeste innovatie verwacht ik de komende jaren van Microsoft.

Al deze functies zullen veel, zo niet heel erg veel data vereisen. De pijlers veranderen van thuisgebruik naar "Our environment." Daarmee bedoel ik het gehele sociale leven van een individu. De nog niet aan het publiek vertoonde innovaties zijn misschien nog wel ingrijpender.

Huidig gebruik:
Momenteel gebruik ik van Microsoft: Outlook.com, calender en Onedrive. In de toekomst (1 Septemeber 2015) wil ik Office 365 gaan gebruiken. De telefoon moet hiermee goed overweg kunnen. Het is de bedoeling dat ik documenten kan doorlezen alsook het bewerken van spelfouten. Verder gebruik ik op de Lumia de volgende apps, deze of ervan afgeleid moeten gratis of betaald beschikbaar zijn op het platform welke dat dan ook mag zijn:

* Spotify
* Whatsapp
* Netflix
* Phonly, (RSS reader)
* Here Transit
* NRJ (Franse radio)
* Cortana
* FM radio
* Office
* 9292
* Duolingo
* QR code reader
* USA today
* The weather channel
* Wikipedia
* Vlc
* Mogelijke health apps

Welk OS?
Nu wordt het een probleem. De volgende uitspraken worden gedaan op persoonlijke ervaring. Zijn deze incorrect, verbeter ze gerust maar let op! Ik wil geen OS oorlog beginnen. Een leuke discussie is altijd welkom dus brand los die meningen. Daar leer ik van. :)

Korte samenvatting van wat ik weet:

Android:

Positief:
- Linux core
- Mooi geintregeerd met Google
- Vele toestellen
- Grote Appstore
- Sinds material design een moois design
- Relatief open

Negatief:
- JAVA schil wat het geheugenverbruik totaal verpest door inefficiente structuur + programmeurs
- Privacy
- Apps zijn gemaakt voor alle versies en resoluties waardoor het soms simpelweg leleijk eruitziet.
- Na verloop van tijd gewoon erg sloom
- De grote fabrikanten geven erg weinig updates in tegenstelling tot Microsoft.

Windows Phone:

Positief:
- Snel, ook na 3 jaar
- Simpele UI
- Mooi geintregeerd met Microsoft
- Vanaf Windows Mobile 10 een mooi design. Windows Phone 8/8.1 is meh
- Contunuum
- Zeer efficient met het geheugen. De GB van mijn lumia 920 ervaar ik (nog) niet als hinderend
- Apps werken allemaal,
- De bekende apps zien er prachtig uit.
- Veel updates

Negatief
- Mist kwaliteitsapps
- Rommelig settings menu (8.1)
- Saai
- Closed source
- Mogelijk de Privacy

Apple:

Positief:
- Zeer gebruiksvriendelijk
- Soepele UI
- Efficient met het geheugen
- Apps werken allen.
- Veel kwaliteitsapps
- Mooi geintregeerd met Apple dientsten, misschien wel het beste van de markt
- Erg goede kwaliteit smartphones
- Skilled helpdesk
- Veel updates

Negatief
- Mij net 100 - 150 euro te prijzig
- Geen toegankelijke NFC

Ik zoek:
Dat is een goede vraag, ik weet het niet!
Ik wil een telefoon die samenwerkt met een MacBook Pro en wat volgende eisen:
- Tussen de 4.5 en 5.2 inch
- De telefoon moet ietwat zwaar zijn. Ik wil het gevoel hebben wat in de hand te hebben.
- Er moet een zakelijk hoesje beschikbaar zijn. zoals deze
http://apkfun.co/nokia-ca...-600-lumia-920-black.html
- De telefoon moet over veel sensors beschikken.
- De telefoon moet de komende 2.5 jaar meegaan.
- Het apparaat moet over goede specificaties beschikken (Continuum oid van Apple of Google moet mogelijk zijn.)
- Het apparaat moet beschikken over een goede camera
- 4G
- Minimaal 16 GB HDD (Liefst 32)
- Bouwkwaliteit over performance

Prijs:
+- 500

Ik heb zelf gevonden:
Iphone 6
Lumia 940
Xiaomi mi4 /5

Sorry voor het ongemak, Ik hoop op leuke discussies :)
Met vriendelijke groet,
Winos

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Negatief:
- JAVA schil wat het geheugenverbruik totaal verpest door inefficiente structuur + programmeurs
- Privacy
- Apps zijn gemaakt voor alle versies en resoluties waardoor het soms simpelweg leleijk eruitziet.
Dit hangt natuurlijk wel heel erg af van welke Android je zou kiezen. De ene telefoon heeft amper/geen skin en krijgt snelle updates, waarbij de ander wel een zware skin heeft. Ook privacy (qua Google) is heel goed in te stellen bij Android, waarbij je overigens wel versie M moet hebben om permissies per app in te kunnen stellen.

[ Voor 12% gewijzigd door calvinturbo op 25-06-2015 21:20 ]

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zou persoonlijk wachten tot ~augustus-september. Dan zal de nieuwe line-up van mobiele telefoons met W10 aangekondigd worden samen met een aantal topmodellen van Apple/Android. Als je nu besilst, zit je over een maand te denken van waarom je niet een maand of twee gewacht hebt.

• winos
@ calvinturbo, Welke telefoon komt in de buurt? en welke privacy opties heb ik? Ik moet eerlijk vermelden dat ik Android ken tot en met 4.1 daarna ben ik van ellende overgestapt op Windows. Ik heb toen de fout gemaakt om een Asus transfromer TF201 aan te schaffen. Dat was een dure fout.

@ Chrotenise, Dat idee heb ik ook. vandaar de prognose. Hier kom ik dan op uit
http://www.gsmarena.com/rumored.php3

Vandaar de 940 al ben ik groot fan van Xiaomi

[ Voor 3% gewijzigd door winos op 25-06-2015 21:54 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Op Android gebied is elk vlaggeschip telefoon van de A merken zeker van minimaal 2 jaar updates, Samsung, Sony, HTC doen het allemaal, dus de komende jaren zit je daar goed mee.
Apple update ook lang door, langer dan Android, aanbod is beperkt, dus, je bent blij met het model, of niet. Overigens komt Q3 ergens de opvolger van de 6, dus gaat de prijs dalen en komt het mogelijk dichter in de buurt van je budget. Een nadeel van Apple vind ik dat je niet gemakkelijk gegevens op en van je toestel kunt halen, maar dat het aan de apps hangt. Plus is sterkere scheiding tussen applicaties en privacy mogelijk.
Windows 10 komt over 6 weken uit, die zou ik zeker afwachten voor te besluiten wel of niet daar verder naar te kijken. MS is nu zich op de mobiele versie aan het richten en tweaken dus per 29-7 als de nieuwe release af moet zijn heb je beter vergelijk materiaal dan nu.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

winos schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:13:
Introductie:
Apple:

Negatief
- Mij net 100 - 150 euro te prijzig
...
Ik haal dit er even uit. Realiseer je je dat dit het enige nadeel is van Apple? Een niet hardwarematig nadeel maar gewoon prijstechnisch nadeel zal betekenen dat wanneer je de telefoon hebt gekocht je plezier kan beleven. De overige telefoons hebben dus na aanschaf nog andere nadelen en die blijven je plezier benadelen.
Dat is dus de Unique Selling Point van Apple, met geld koop je veel gezeik af, met veel geld veel gezeik. En een jaar na de uitgave ben je vaak het exacte bedrag al vergeten, de hardware draag je nog elke dag mee.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Gewoon wachten tot in september de 940 en 940XL worden getoond. Dan kun je altijd nog een goede afweging maken. Misschien wordt de iPhone 6s wel heel vet.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:23
Ik denk dat je beter de OnePlus Two eens in het oog houdt. Die komt over een maand uit ;)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
bottom line schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Ik denk dat je beter de OnePlus Two eens in het oog houdt. Die komt over een maand uit ;)
Beter niet, die zogenade revisie van "810" is hetzelfde, oftewel de oververhitting probleem blijft bestaan.

Tot ik overstapte op Android had ik altijd een iPhone en ja die raad ik jr zeker aan, de reden dat ik er geen heb is puur geld kwestie (tegenwoordig) maar qua updates, stabiliteit en apps is het super, qua updates is dat sowieso 3 jaar minimaal aan updates en tegenwoordig zelfs 4 als ik de iPhone 4s en iPad 2 mee tel.

• winos
@swhnld Dankjewel voor jouw reactie! Wat is jouw kijk op Android 4.X en hoger?

Mijn mening: Android is niet mijn favoriete systeem. Neem bijvoorbeeld fabrikanten. Iedere keer weer produceren zijj een "GUI" die zoveel geheugen vreet dat de telefoon binnen 2 jaar ongelovelijk traag is. Dit is op te lossen wanneer er een andere rom op geplaatst wordt zonder de GUI en zonder de "troep" van Google.

Google bestaat van advertenties en personal data. Ieder jaar weer zorgen ze voor nog meer "features" Google books, Google play services, Google Music, Google Maps, enzovoort. Helaas zijn zij niet erg efficient met het programmeren waardoor er nog meer geheugen ingestouwd moet worden. Door hen inefficientie moeten wij maar weer betalen voor "Incredible amounts of RAM" Dit was zo tot Android 4.1 daarna kan ik niet met zekerheid zeggen. Die versies heb ik niet uitgeprobeerd.

Tevens vind ik dat jij gelijk hebt met de toegang tot Apple devices. Waar Android erg open is, is Apple vrijwel dicht. Net zoals Windows Phone.

Als de keuze valt tussen Android en Windows Phone ga ik momenteel voor WP, mijn argumentatie:
http://wmpoweruser.com/th...-ram-efficient-than-ie11/

Ik wil wel eens zien dat Chrome dit ook kan. Gaat hem naar mijn mening niet worden. De link vind ik een voorbeeld van effcientie.

@Delerium
Is Apple hardwarematig zo geweldig? Ik heb een Macbook Pro omdat ik van mening ben dat dit product de beste prijs/ kwalitet /preformance verhouding biedt. Ik weet niet of een Iphone dat ook biedt. Er zit een redelijke camera in, er zit geen toegankelijke NFC in. Waar het scherm van de Macbook Pro er uitspringt zit er in de Iphone geen geweldig scherm. De 1GB ram is krapjes in de door mij gelzen reviews en de hardware is vrij zwak. Ik had toch wel een Quadcore verwacht. Dat het een van de krachtigste dualcores is is prima maar die tijd zijn we inmiddels voorbij. Ik luister muziek tijdens het browsen en dat waren de 2 arm cpu's. als er nu 2 voor IOS waren en 2 voor de apps zou er geen probleem meer zijn. Inachtmening van al deze gegevens vind ik de Iphone die +150 euro gewoon niet waard. + eventuele Apple care is het gewoon niet leuk meer.

@SuikerBrood
De 940 is voor mij een redelijke optie. Alleen snap ik niet waarom Microsoft voor een ARM cpu kiest, Ik heb een hekel aan de Snapdragon 810 + ARM vanwege de rush naar prestaties. Omdat dat CPU'te zo warm wordt houdt hij die prestaties niet vol waardoor deze onder de performance van een 801 zit. Lekkere vooruitgang! maar ja op papier zijn we de beste dus de consument..... Kan MS niet gewoon voor een Atom quad core ofzo gaan. Die blaast alleen al door de andere architectuur de Snapdragon eruit. + Windows 10 met continuum + universal apps is dan ineens prachtig en echt functioneel. Dat weerhoud mij ervan om de Lumia 940 te halen.

@ bottom line en Mizgala28
De Oneplus is een geweldige telefoon, de 810 v1 + v2.1 is idd een vage cpu. Het grootste nadeel van de oneplus vind ik de groote. +- 5 inch is maximaal voor mij. Ik heb geen grote handen.

Vraagjes aan allen:
- Is de Lumia 940 wat of kan ik beter wachten tot de 950?
- Wat maakt de Iphone zo geweldig. Dit is mij niet duidelijk.
- Heeft er iemand een voorbeeld van 2 jaar oude Android toestellen die vandaag de dag nog "Snel" zijn of als vlot worden ervaren?

PS, Ik wil niemand kwetsen met mijn meningen. Wel wil ik graag leren van alle reacties. Ben je het niet eens? ik sta open voor verbeteringen!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
winos schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:44:
...

Mijn mening: Android is niet mijn favoriete systeem. Neem bijvoorbeeld fabrikanten. Iedere keer weer produceren zijj een "GUI" die zoveel geheugen vreet dat de telefoon binnen 2 jaar ongelovelijk traag is. Dit is op te lossen wanneer er een andere rom op geplaatst wordt zonder de GUI en zonder de "troep" van Google.

Google bestaat van advertenties en personal data. Ieder jaar weer zorgen ze voor nog meer "features" Google books, Google play services, Google Music, Google Maps, enzovoort. Helaas zijn zij niet erg efficient met het programmeren waardoor er nog meer geheugen ingestouwd moet worden. Door hen inefficientie moeten wij maar weer betalen voor "Incredible amounts of RAM" Dit was zo tot Android 4.1 daarna kan ik niet met zekerheid zeggen. Die versies heb ik niet uitgeprobeerd.

Tevens vind ik dat jij gelijk hebt met de toegang tot Apple devices. Waar Android erg open is, is Apple vrijwel dicht. Net zoals Windows Phone.

Als de keuze valt tussen Android en Windows Phone ga ik momenteel voor WP, mijn argumentatie:
http://wmpoweruser.com/th...-ram-efficient-than-ie11/

Ik wil wel eens zien dat Chrome dit ook kan. Gaat hem naar mijn mening niet worden. De link vind ik een voorbeeld van effcientie.

...
Als ik dit stuk zo lees dan berust je mening over Android veelal op een gedateerde gebruikservaring en de nodige onwaarheden/onwetendheid waardoor je in mijn optiek nogal een scheef beeld hebt van wat Android vandaag de dag is. In twee tot drie jaar verandert er veel op hard- en software gebied.

De UI/launcher heeft vrij weinig van doen met je telefoon/tablet die na verloop van tijd trager wordt, dat komt voor een groot deel door het opslaggeheugen dat vol raakt waardoor het niet meer optimaal kan functioneren. Ik las dat jij een Asus TF201 hebt gehad, een tablet(reeks) die berucht staat om z'n brakke NAND wat nog eens versterkt werd door het ontbreken van TRIM ondersteuning. Sinds Android 4.3 is er TRIM ondersteuning en dat lost al een groot deel van het probleem op. Daarnaast wordt het flashgeheugen ook steeds groter en van betere kwaliteit waardoor je steeds minder last krijgt van I/O lag.
Feit blijft dat je je apparaat niet tot de nok vol moet proppen omdat dit van invloed is op de prestaties, ongeacht of je nu een Android, iOS of WP apparaat hebt. Je doet er inderdaad verstandig aan om een toestel met 32GB te nemen als dat binnen je budget past.

Een ander effect dat meespeelt en je niet moet onderschatten is dat besturingssystemen en applicaties steeds meer features/mogelijkheden krijgen en daarmee meer van een toestel gaan vragen. Zeggen dat een Android apparaat na twee jaar traag wordt is in mijn optiek gewoon kortzichtig. Het verschilt per apparaat en is afhankelijk van een hele zooi factoren. Dat jij (helaas) een slechte ervaring hebt gehad met één Android tablet wil niet zeggen dat alle andere Android apparaten ook slecht zijn of dezelfde problemen hebben/krijgen.

Waar de GUI/launcher vooral invloed op heeft is de hoeveelheid geheugen die het inneemt en beschikbaar laat voor andere toepassingen. Touchwiz was altijd een goed voorbeeld van een skin/launcher die nogal zwaar was vanwege de vele (overbodige) mogelijkheden en opties. Echter zit Samsung ook niet stil en hebben ze bij de Galaxy S6 het mes flink in Touchwiz gezet waardoor het IMHO een stuk verdraagzamer is geworden. En bevalt een voorgeïnstalleerde launcher of een applicatie je niet dan kun je deze verwijderen/uitschakelen of vervangen met eentje die je wel zint. Een andere (drastische) optie is inderdaad om de complete ROM te vervangen met een custom versie mits die beschikbaar zijn voor dat toestel.

Je argument met betrekking tot de Google diensten vind ik niet echt sterk om eerlijk te zijn. Applicaties zoals de appstore, maps, muziek, boeken & films, foto's, notities, e-mail, chat, browser, camera, agenda, cloud opslag zijn voor-geïnstalleerd op vrijwel ieder besturingsysteem, dus ook iOS & WP. Dat jij dan toevallig in het Microsoft ecosysteem zit en geen boodschap hebt aan die Google applicaties snap ik maar je kunt het moeilijk een minpunt van Android noemen als zowat ieder mobiel besturingssysteem zo'n basisset met toepassingen heeft. Als je ze niet gebruikt kun je ze altijd nog verwijderen, uitschakelen of vervangen met een andere applicatie naar wens. De Google applicaties zijn IMHO juist één van de betere die je op Android kunt vinden. Hoe je er bij komt dat ze niet efficiënt geprogrammeerd zijn is mij een raadsel, heb je bronnen om deze stelling te onderbouwen?

Wat betreft je argumentatie om voor WP te gaan i.p.v. Android op basis van het artikel waar je naar verwijst: dit artikel zegt praktisch niets over de efficiëntie van Edge maar eerder iets over de veranderde architectuur/opzet van de browser. Android heeft sinds versie 2.3 een DownloadManager die de taak van het downloaden van bestanden overneemt van de browser. De download manager doet in Android 5.1 niet onder voor Edge 'download manager', zie deze screenshot die ik net gemaakt heb.
Microsoft lijkt met Edge nu een vergelijkbare opzet te hanteren maar daaruit kun je niet gelijk concluderen dat Edge efficiënter met het geheugen omspringt. Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen moeten we wachten tot de W10 voor mobiel af is (lees: stabiel en voltooid qua functionaliteit) zodat je Chrome & Edge op een zinvolle wijze kunt benchmarken/profilen en met elkaar kunt vergelijken.

Om terug te komen op je dilemma: je hebt een Macbook, maakt gebruik van Microsoft diensten en hebt al een Windows Phone in je bezit. Mij lijken een iPhone of een Windows Phone de meest logische opties. Ik denk echter dat jij je beter af kan vragen óf je wel een nieuwe telefoon nodig hebt en of er dus überhaupt wel sprake is van een dilemma. Ik zou niet teveel waarde hechten aan de ervaring die je nu met W10 op je Lumia 920 hebt, het is immers nog work-in-progress. Zodra W10 officieel uit is en je tegen die tijd nog steeds niet tevreden bent, dán zou ik pas gaan kijken naar iets anders. Overigens verwacht ik dat W10 nog wel jaar of meer nodig heeft voordat we echt iets van al die mooie beloftes (continuüm, meer universele apps enzovoort) gaan zien.

• winos
Hallo Jorick, Dank je wel voor jouw tijd en vooral moeite :)

Ja het klopt dat mijn mening over Android gedateerd is en ik ben bewust dat er in 3 jaar veel progressie mogelijk is.Daarom ben ik erg blij met jouw reactie. Ik heb mijn best gedaan openminded naar Android te kijken.

Ik heb meerdere Android devices gehad al waren dat 4.0 4.1 en uiterlijk 4.2 versies. Waaronder de S2. (Inmiddels ook oud:)

De Gui's knagen inderdaad aan het ramgeheugen. Dit weten de fabrikanten ook, (Dit is niet de fout van Google.)

Waar ik graag wat wil rechtzetten zijn de preinstalled applicaties van Google. Microsoft heeft ze en Apple heeft ze ook.

Android apps, Zijn veelal gebaseerd op Java, Zoals algemeen bekend is Java is niet heel erg efficient. Tegenwoordig is dit probleem minder vanwege de hardware. "Vroeger" was dit probleem groter vanwege de hardware. Foute stelling van mij!
Google geeft netjes de optimale instellingen weer.
https://developer.android.com/training/articles/memory.html
Het is maar een gedachte, ik denk dat niet iedere developer zich er even netjes aan houdt. Al betwijfel ik of zij er zich bij de andere platformen wel aan houden. Ook dit is niet aan Google te wijten.

Waar het op neerkomt is dat mijn informatie over Android is verouderd.
Weet jij toevallig een toestel te vinden die gebruik kan maken van de laatste feautures van Android? hiermee doel ik op een toestel voor de gemiddelde consumer. Ik wil Android een kans geven maar ik ben niet van plan om 2 maal 5 a 600 euro uit te geven voor een telefoon. Mijn hoofdtelfoon wordt een Windows Mobile maar je hebt mij nu wel erg nieuwsgierig gemaakt. Tevens is mij back-up telefoon (HD2) ook wel aan vervanging toe. :)

@offtopic
Ook ben ik mij bewust van de situatie van de ASUS tfp 201. Helaas heeft Asus nooit een 4.3 versie uitgebracht terwijl dit makkelijk kon. De goedkopere plastic versies kregen wel updates, (naar 4.2) dit heb ik ASUS niet vergeven. Daar kan ik Google ook niet voor blaimen. Mijn toestel zat volop in de garantieperiode en ik heb heel veel stampij gemaakt bij ASUS. Waar ze het mee afdeden is dat zij niet wisten of de drivers van de camera module zouden werken.... (Ja ik was woest.) anyway, ontopic...

Bedankt voor alle tijd en moeite.

Verwijderd

Ik wilde hier toch graag op in gaan:
Negatief:
En toch is het snel, en hoeveel merk je als gebruiker van waar de programmeurs last van hebben?
- Privacy
Afhankelijk van welke ROM. MIUI en AOSP zijn prima veilig voor je privacy, omdat ze standaard zonder Google services draaien. Daarbij kan je met MIUI instellen wat apps mogen en wat niet.
Voor 99% verleden tijd.
Helemaal verleden tijd, zeker met MIUI
De Xiaomi Mi1 heeft bijna vier jaar updates gekregen, dat is prima.

No offense, maar ik denk dat je visie van Android wat achterhaald is :) Zoals je wel merkt ben ik nogal fan van MIUI. Op basis van de Mi4 die ik zelf heb raadt ik je een Mi4 aan:

- Relatief goedkoop
- Zeer fijne ROM
- Lang updates
- Privacyvriendelijk
- Mooi design en goede bouwkwaliteit

Wat werkgeheugen betreft, je wilt juist dat er zo veel mogelijk in gebruik is. Dat werkgeheugen kan namelijk gebruikt worden om je telefoon sneller te maken; wanneer het niet in gebruik is heb je er niets aan. Het memorymanagement van Android is al jaren goed in orde.

Ik zou dus voor de Mi4 gaan. Wat de iPhones betreft: geen idee wat die zo geweldig maakt. Het zijn prima allrounders, meer niet.

PS. Een mede-eigenaar van de HTC HD2? Held :*)

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Als ik eventjes my 2 cent mag toevoegen:

reviews: Windows als universeel app-platform

Microsoft gaat het makkelijker maken om apps voor Android/iOS naar WP te porten. Als dat een beetje goed komt haalt dat het grootste nadeel van Windows Phone al onderuit.

• swhnld
Mijn visie op Android 4plus is als volgt, Google heeft daar grote stappen gemaakt met 4.4 kitkat om de prestaties te verbeteren, daarnaast is het met Android 5 en de nieuwe compiler zo dat er niet meer bij aanroepen per keer gecompileerd hoeft te worden, maar gelijk bij installatie, dat levert ook een stuk performance winst op. Op dit moment zou ik niet meer een Android 4, maar gelijk Android 5 en 64 bit processor uitkiezen zou je voor Android gaan.
Wat de GUI betreft, Google heeft ook stappen gezet om minder bloatware te krijgen en wat er op staat verwijderbaar te hebben. Ook kun je de launcher nu vervangen voor de eigen van Google of natuurlijk andere launchers die al konden.
Wil je Android als backup proberen, overweeg een Moto E voor 130 Euro, dat is een mooi Android instap toestel. Als je erdoor kunt kijken dat het 130 Euro kost dus prestaties allicht iets minder zijn dan bij een 4 keer duurder toestel....
pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart

Wat reclame en inkomsten betreft, Google staat er om bekent, maar zowel Microsoft als Apple doen het net zo hard.In de instellingen van de OS-en vindt je settings om tracking te beperken, maar default staat het aan, en bij de iPhone kun je terugsturen van data uitzetten, maar het verzamelen loopt gewoon door.
Daarbij komt dat de verkregen gegevens natuurlijk ook nodig zijn om de hele verbeterde gebruikerservaring te kunnen bieden.

Maar realistisch, wacht de release van Windows 10 af plus een paar weken voor de reviews en vergelijkingen voor je een aankoop beslissing neemt indien mogelijk.

Ik heb zelf een Lumia 532 erbij gekocht voor de leuk, en zit ook op W10 te wachten en wat dat gaat betekenen in de definitieve versie, MS is laat begonnen met het optimaliseren van de mobiele ervaring, en het nieuws vanvandaag dat er een Android subsysteem in zit kan ok iets betekenen als het gehaald wordt die in de definitieve release te krijgen.

Op je vraag, wat maakt de iPhone zo geweldig, ik denk vooral merkbeleving. Ik heb zakelijk een iPhone 6, en merk dat het bij collega's echt een must is. Ik moet ze ondersteunen dus neem het meest gekozen apparaat. Zelf mis ik gewoon de terug knop op de iPhone, die je op Windows en Android wel hebt. Voor de rest, is er eigenlijk niet veel mis met een iPhone voor een gewone gebruiker, het ding doet het voor gewoon gebruik, en dat is wat de meeste mensen zoeken. Elke telefoon handy man kan er dingen van repareren. Maar kijk ik naar eenvoud, is Windows eenvoudiger, en kijk ik naar tweakbaarheid wint Android met voorsprong. Op prijs is Apple ook gewoon duur. Het is pur op naam dat ze voor deze prijs kunnen verkopen, hun marketing is gewoon goed, het merk is iconisch.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

winos schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:49:
@ calvinturbo, Welke telefoon komt in de buurt? en welke privacy opties heb ik? Ik moet eerlijk vermelden dat ik Android ken tot en met 4.1 daarna ben ik van ellende overgestapt op Windows. Ik heb toen de fout gemaakt om een Asus transfromer TF201 aan te schaffen. Dat was een dure fout.

@ Chrotenise, Dat idee heb ik ook. vandaar de prognose. Hier kom ik dan op uit
http://www.gsmarena.com/rumored.php3

Vandaar de 940 al ben ik groot fan van Xiaomi
Er is op dit moment een windows versie voor de Xiaomi Mi4. Wel voornamelijk gericht op de chinese markt en het is nog in beta. http://www.xiaomi-mi.com/...ows-10-on-Xiaomi-Mi4.html

• winos
@dbhuis "Ik wilde hier toch graag op in gaan:". Graag zelfs, bedankt voor jouw moeite!

@offtopic (kon het niet laten.)
"PS. Een mede-eigenaar van de HTC HD2? Held"

Wat is jouw gebruikte rom, "mijne" is ietwat traag...

Ik wil jou niet tekort doen, zeker niet na al jouw moeite maar neem van mij aan dat een meer uitgebreide reactie nogal onoverzichtelijk was geworden.

Het komt er op neer dat ik het volledig eens ben met al jouw antwoorden. Ik heb/had inderdaad een oude visie van Android, dat blijkt wel uit alle reacties :)

Deze wou ik nog even uitlichten:
Ik zou dus voor de Mi4 gaan. Wat de iPhones betreft: geen idee wat die zo geweldig maakt. Het zijn prima allrounders, meer niet.

Quote van mijzelf:
Ik heb zelf gevonden:
Iphone 6
Lumia 940
Xiaomi mi4 /5

De vraag aan allen, onderaan mijn reactie, is hier mooi van toepassing.

@ Vnze, altijd!
Ik weet alleen niet of ik hier nu erg blij mee moet zijn, dat ligt aan de ontwikkelaars. Ik vind een Android GUI op een Windows omgeving nogal lelijk, maarja, als de developers er wat aan gaan doen dan vervalt mijn bezwaar.

@swhnld, Bedankt voor de reactie!
Qua tracking en ads is en blijf the hetzelfde liedje. Jouw ideën vatten mooi samen met wat ik mee heb gekregen.
Ben benieuwd naar jouw mening van de Mi4 deze zou dan meteen mijn hoofdtoestel worden,

Quote,
Maar realistisch, wacht de release van Windows 10 af plus een paar weken voor de reviews en vergelijkingen voor je een aankoop beslissing neemt indien mogelijk.

Ik heb het idee dat ik weet wat Microsoft gaat doen met W10 +WM10 Juist hierdoor ben ik zo nieuwsgierig naar de Mi4, Het liefste heb ik gewoon een Nokia, helaas voor mij maken ze die pas weer in 2016 en ook nog niet eens zelf. De lumia van mij is nogal aan het einde van zijn levensduur vandaar al deze vragen:

Iphone, heel kort: ik vind dat hij niet genoeg in huis heeft om mij te overtuigen. Qua hardware zeker niet en qua uiterlijk al helemaal niet. Dat het goed werkt ga ik niet ontkennen. Tevens is de prijs voor mij een punt. ik zie niet echt een toekomst in die Iphone, Android en WP hebben meer potentie vind ik. Android vanwege de userbase en Windows vanwege mijn toekomstprognose.

@rty, Dankjewel voor de nuttige toevoeging aan mijn nieuwsgierigheid :)
daarom de vragen over de Mi4 :)

Vraag aan allen:
Zou de Mi4 onofficieel/officieel ondersteuning krijgen voor WM10, of hebben zij alleen de beta?
Ik vind de hardware van de Mi4 geweldig, 3 GB is 3X zo veel als wat ik nu heb en de 801 is snel zat. Die 801 gaat denk ik beter zijn werk doen dan de 810 met haar throtteling. Tevens is de 801 in ieder geval beter dan mijn s4+. deze wordt simpelweg weggeblazen! MIUI is ook erg gaaf.
Nogmaals aan dbhuis, Waar zou ik de Mi4 kunnen aanschaffen zonder veel gedoe.

De reden waarom ik geen Mi5 zou willens is simpel, ik heb niet zulke grote handen, 5 inch is dan denk ik maximaal. Tevens vind ik de resolutie ietwat overkill. (Spreek mij gerust tegen.)

PS. Ik hoop dat ik niemand te kort heb gedaan met antwoorden. Meld het gerust! Ik ben hier om te leren.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Waarom wacht je niet gewoon om te kijken wat de 940 te bieden heeft? Dan kun je dan altijd nog switchen. Ik snap niet zo goed waarom je nu een dilemma hebt.

• winos
SuikerBrood, Dankjewel jij hebt mij laten nadenken en daardoor heb ik mijn antwoord gevonden.

Omdat de specificaties van de 940 inmiddels redelijk bekend zijn en ik niet zie welke echte harde toevoeging de lumia 940 nou op de Xiaomi biedt en Ik op de hoogte ben van Windows Mobile 10.

Waar de Lumia 940 gelocked is en de Lumia 920 nog niet eens is gehacked is kun je op de Mi4 indien nodig een eigen rom installeren. Niet dat ik van plan ben dat ook te gaan doen omdat ik MIUI zoals eerder heb aangegeven erg goed vind.

+mogelijk in de toekomst dual booten tussen Android en Windows. De Xiaomi mi4 erg goed is ontvangen en zich inmiddels heeft bewezen. Net zoals de Lumia 920 dat had toen ik hem 1 jaar na introductie kocht. Daarbij komt dat Android lang niet zo slecht meer is als ik dacht en het daarom graag een kans wil geven.

Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een bevestiging dat Windows Mobile 10 ook op de Xiaomi wordt uitgebracht. Maarja ga ik een geweldige telefoon links laten liggen omdat daar geen Windows op wordt uigebracht? tevens is Microsoft zo openminded geweest om alle apps op andere platformen beschikbaar te stellen. Ik heb aangegeven dat ik veel gebruik maak van de Microsoft apps en daarnaast zijn alle door mij beschreven apps beschikbaar op Android.

Dit is de reden waarom ik doorvraag over de Xiaomi, Ik heb door alle verhalen van jullie over Android het idee dat de Mi4 wel bij mij past. Vandaar dat de restrerende vraag is, waar kan ik de 32GB +4G variant in de kleur zwart aanschaffen? het liefst bij een europees bedrijf zonder import kosten ect.. Dat zakelijke hoesje lijkt mij het minste probleem.

• swhnld
Ik heb geen ervaring met Xiaomi. Weet dat ze een eigen smaak Android gebruiken, Miui, welke geregeld update, en dan houd het op. Het is mij niet duidelijk of er al Android 5 Miui voor dit apparaat is, of dat die elk moment vrijgegeven wordt.
De Mi4 heeft goede specs, vergelijkbaar met elk. vlaggeschip toestel van vorig jaar.
Verder zijn er aardig wat custom rom mogelijkheden voor.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nieuwe leuke backuptelefoon? Ik zou gaan voor de goedkope tweedehandse m7 en er dan een nightly 12.1 van cyanogenmod op zetten. Die zijn al erg stabiel.
Dan heb je alle nieuwe features (5.1.1) en een meer dan prima backuptelefoon.

Hoi!

Verwijderd

winos schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:40:
@dbhuis "Ik wilde hier toch graag op in gaan:". Graag zelfs, bedankt voor jouw moeite!

@offtopic (kon het niet laten.)
"PS. Een mede-eigenaar van de HTC HD2? Held"

Wat is jouw gebruikte rom, "mijne" is ietwat traag...
Ik heb MIUI 2.3.7c. Welke ROM het exact is weet ik niet, maar volgens mij deze: http://xiaomi.eu/communit...ltilang-tytung-r14.12082/

Die is redelijk consistent en snel.
Ik wil jou niet tekort doen, zeker niet na al jouw moeite maar neem van mij aan dat een meer uitgebreide reactie nogal onoverzichtelijk was geworden.

Het komt er op neer dat ik het volledig eens ben met al jouw antwoorden. Ik heb/had inderdaad een oude visie van Android, dat blijkt wel uit alle reacties :)
No problem :)
Deze wou ik nog even uitlichten:

Quote van mijzelf:
Ik heb zelf gevonden:
Iphone 6
Lumia 940
Xiaomi mi4 /5

De vraag aan allen, onderaan mijn reactie, is hier mooi van toepassing.

@ Vnze, altijd!
Ik weet alleen niet of ik hier nu erg blij mee moet zijn, dat ligt aan de ontwikkelaars. Ik vind een Android GUI op een Windows omgeving nogal lelijk, maarja, als de developers er wat aan gaan doen dan vervalt mijn bezwaar.

@swhnld, Bedankt voor de reactie!
Qua tracking en ads is en blijf the hetzelfde liedje. Jouw ideën vatten mooi samen met wat ik mee heb gekregen.
Ben benieuwd naar jouw mening van de Mi4 deze zou dan meteen mijn hoofdtoestel worden,

Quote,

Ik heb het idee dat ik weet wat Microsoft gaat doen met W10 +WM10 Juist hierdoor ben ik zo nieuwsgierig naar de Mi4, Het liefste heb ik gewoon een Nokia, helaas voor mij maken ze die pas weer in 2016 en ook nog niet eens zelf. De lumia van mij is nogal aan het einde van zijn levensduur vandaar al deze vragen:

Iphone, heel kort: ik vind dat hij niet genoeg in huis heeft om mij te overtuigen. Qua hardware zeker niet en qua uiterlijk al helemaal niet. Dat het goed werkt ga ik niet ontkennen. Tevens is de prijs voor mij een punt. ik zie niet echt een toekomst in die Iphone, Android en WP hebben meer potentie vind ik. Android vanwege de userbase en Windows vanwege mijn toekomstprognose.

@rty, Dankjewel voor de nuttige toevoeging aan mijn nieuwsgierigheid :)
daarom de vragen over de Mi4 :)

Vraag aan allen:
Zou de Mi4 onofficieel/officieel ondersteuning krijgen voor WM10, of hebben zij alleen de beta?
Ik vind de hardware van de Mi4 geweldig, 3 GB is 3X zo veel als wat ik nu heb en de 801 is snel zat. Die 801 gaat denk ik beter zijn werk doen dan de 810 met haar throtteling. Tevens is de 801 in ieder geval beter dan mijn s4+. deze wordt simpelweg weggeblazen! MIUI is ook erg gaaf.
Nogmaals aan dbhuis, Waar zou ik de Mi4 kunnen aanschaffen zonder veel gedoe.
Zonder veel gedoe aanschaffen is mogelijk, maar je moet wel willen importeren: geen Nederlandse webshop biedt de Mi4 64GB aan. De 16GB wordt wel in NL verkocht, maar dan voor idiote prijzen.

Ik heb deze gehaald: http://ibuygou.com/p-xiao...h-wcmda-version-6209.html

Met die shop heb ik goede ervaringen.
De reden waarom ik geen Mi5 zou willens is simpel, ik heb niet zulke grote handen, 5 inch is dan denk ik maximaal. Tevens vind ik de resolutie ietwat overkill. (Spreek mij gerust tegen.)
Voor mij precies dezelfde redenen; als het ding groter is dan 5 inch ga ik hem niet eens overwegen.
PS. Ik hoop dat ik niemand te kort heb gedaan met antwoorden. Meld het gerust! Ik ben hier om te leren.
Het enige probleem is wel dat de versie van de Mi4 die jij zou willen hebben, de 64GB zwarte FDD-LTE versie, niet bestaat. Je kan als je LTE wilt alleen maar een 16GB zwarte of witte krijgen, en als je 64GB wilt heb je als enige optie de witte zonder LTE.

Ikzelf ben dus gegaan voor de witte 64GB zonder LTE, omdat ik mobiel internet onbelangrijk vind en omdat ik veel opslag wil. Ook worden de Mi4's niet meer gemaakt en is de 64GB bijna niet meer te krijgen; als je hem dus nog wilt hebben met 64GB, dan zou ik mijn keuze snel maken.

Kortom, de afweging die je moet maken als je een Mi4 wilt: wil je een zwarte met LTE die helaas wel maar 16GB heeft of wil je een witte zonder LTE die wel weer 64GB heeft?

Of de Mi4 officieel ondersteuning krijgt voor WM10, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Die vraag zou je wel kunnen stellen aan Kiswum, die is de Xiaomi-expert van dit forum. Ikzelf schat de kans wel hoog in dat er een stabiele build beschikbaar komt, maar de vraag is natuurlijk of die ook op westerlingen gericht is of alleen op Chinezen.
Pagina: 1