Introductie:
Hoi allen, Ik ben Winos, een veeleisende gebruiker met een (soms te) sterke eigen mening.
Ik ben opzoek naar een vervangende smartphone voor mijn Lumia 920.
Huidige situatie:
Op mijn Lumia 920 draait Windows Phone 8.1. Windows Mobile 10 heb ik meermaals gestest en vind het toch wat traag op deze hardware. Vandaar deze vraag.
Mijn Toekomstvisie:
Een kleine greep uit miin toekomstvisie: 2016-2021
Mijn prognose: Google, Microsoft en Apple bereiden zich voor op de toekomst door diensten die zeer efficient coded en consumer gebruiksvriendelijk zijn. Waar Google zich in onderscheid in de informatievoorziening is Apple zeer gedreven om de perfecte balans tussen opties en gebruiksgemak. Microsoft heeft haar pijlen gericht door een compleet andere dimensie toe te voegen. Dit in de vorm van de Hololens en Contunuum. De meeste innovatie verwacht ik de komende jaren van Microsoft.
Al deze functies zullen veel, zo niet heel erg veel data vereisen. De pijlers veranderen van thuisgebruik naar "Our environment." Daarmee bedoel ik het gehele sociale leven van een individu. De nog niet aan het publiek vertoonde innovaties zijn misschien nog wel ingrijpender.
Huidig gebruik:
Momenteel gebruik ik van Microsoft: Outlook.com, calender en Onedrive. In de toekomst (1 Septemeber 2015) wil ik Office 365 gaan gebruiken. De telefoon moet hiermee goed overweg kunnen. Het is de bedoeling dat ik documenten kan doorlezen alsook het bewerken van spelfouten. Verder gebruik ik op de Lumia de volgende apps, deze of ervan afgeleid moeten gratis of betaald beschikbaar zijn op het platform welke dat dan ook mag zijn:
* Spotify
* Whatsapp
* Netflix
* Phonly, (RSS reader)
* Here Transit
* NRJ (Franse radio)
* Cortana
* FM radio
* Office
* 9292
* Duolingo
* QR code reader
* USA today
* The weather channel
* Wikipedia
* Vlc
* Mogelijke health apps
Welk OS?
Nu wordt het een probleem. De volgende uitspraken worden gedaan op persoonlijke ervaring. Zijn deze incorrect, verbeter ze gerust maar let op! Ik wil geen OS oorlog beginnen. Een leuke discussie is altijd welkom dus brand los die meningen. Daar leer ik van.
Korte samenvatting van wat ik weet:
Android:
Positief:
- Linux core
- Mooi geintregeerd met Google
- Vele toestellen
- Grote Appstore
- Sinds material design een moois design
- Relatief open
Negatief:
- JAVA schil wat het geheugenverbruik totaal verpest door inefficiente structuur + programmeurs
- Privacy
- Apps zijn gemaakt voor alle versies en resoluties waardoor het soms simpelweg leleijk eruitziet.
- Na verloop van tijd gewoon erg sloom
- De grote fabrikanten geven erg weinig updates in tegenstelling tot Microsoft.
Windows Phone:
Positief:
- Snel, ook na 3 jaar
- Simpele UI
- Mooi geintregeerd met Microsoft
- Vanaf Windows Mobile 10 een mooi design. Windows Phone 8/8.1 is meh
- Contunuum
- Zeer efficient met het geheugen. De GB van mijn lumia 920 ervaar ik (nog) niet als hinderend
- Apps werken allemaal,
- De bekende apps zien er prachtig uit.
- Veel updates
Negatief
- Mist kwaliteitsapps
- Rommelig settings menu (8.1)
- Saai
- Closed source
- Mogelijk de Privacy
Apple:
Positief:
- Zeer gebruiksvriendelijk
- Soepele UI
- Efficient met het geheugen
- Apps werken allen.
- Veel kwaliteitsapps
- Mooi geintregeerd met Apple dientsten, misschien wel het beste van de markt
- Erg goede kwaliteit smartphones
- Skilled helpdesk
- Veel updates
Negatief
- Mij net 100 - 150 euro te prijzig
- Geen toegankelijke NFC
Ik zoek:
Dat is een goede vraag, ik weet het niet!
Ik wil een telefoon die samenwerkt met een MacBook Pro en wat volgende eisen:
- Tussen de 4.5 en 5.2 inch
- De telefoon moet ietwat zwaar zijn. Ik wil het gevoel hebben wat in de hand te hebben.
- Er moet een zakelijk hoesje beschikbaar zijn. zoals deze
http://apkfun.co/nokia-ca...-600-lumia-920-black.html
- De telefoon moet over veel sensors beschikken.
- De telefoon moet de komende 2.5 jaar meegaan.
- Het apparaat moet over goede specificaties beschikken (Continuum oid van Apple of Google moet mogelijk zijn.)
- Het apparaat moet beschikken over een goede camera
- 4G
- Minimaal 16 GB HDD (Liefst 32)
- Bouwkwaliteit over performance
Prijs:
+- 500
Ik heb zelf gevonden:
Iphone 6
Lumia 940
Xiaomi mi4 /5
Sorry voor het ongemak, Ik hoop op leuke discussies
Met vriendelijke groet,
Winos
Hoi allen, Ik ben Winos, een veeleisende gebruiker met een (soms te) sterke eigen mening.
Ik ben opzoek naar een vervangende smartphone voor mijn Lumia 920.
Huidige situatie:
Op mijn Lumia 920 draait Windows Phone 8.1. Windows Mobile 10 heb ik meermaals gestest en vind het toch wat traag op deze hardware. Vandaar deze vraag.
Mijn Toekomstvisie:
Een kleine greep uit miin toekomstvisie: 2016-2021
Mijn prognose: Google, Microsoft en Apple bereiden zich voor op de toekomst door diensten die zeer efficient coded en consumer gebruiksvriendelijk zijn. Waar Google zich in onderscheid in de informatievoorziening is Apple zeer gedreven om de perfecte balans tussen opties en gebruiksgemak. Microsoft heeft haar pijlen gericht door een compleet andere dimensie toe te voegen. Dit in de vorm van de Hololens en Contunuum. De meeste innovatie verwacht ik de komende jaren van Microsoft.
Al deze functies zullen veel, zo niet heel erg veel data vereisen. De pijlers veranderen van thuisgebruik naar "Our environment." Daarmee bedoel ik het gehele sociale leven van een individu. De nog niet aan het publiek vertoonde innovaties zijn misschien nog wel ingrijpender.
Huidig gebruik:
Momenteel gebruik ik van Microsoft: Outlook.com, calender en Onedrive. In de toekomst (1 Septemeber 2015) wil ik Office 365 gaan gebruiken. De telefoon moet hiermee goed overweg kunnen. Het is de bedoeling dat ik documenten kan doorlezen alsook het bewerken van spelfouten. Verder gebruik ik op de Lumia de volgende apps, deze of ervan afgeleid moeten gratis of betaald beschikbaar zijn op het platform welke dat dan ook mag zijn:
* Spotify
* Netflix
* Phonly, (RSS reader)
* Here Transit
* NRJ (Franse radio)
* Cortana
* FM radio
* Office
* 9292
* Duolingo
* QR code reader
* USA today
* The weather channel
* Wikipedia
* Vlc
* Mogelijke health apps
Welk OS?
Nu wordt het een probleem. De volgende uitspraken worden gedaan op persoonlijke ervaring. Zijn deze incorrect, verbeter ze gerust maar let op! Ik wil geen OS oorlog beginnen. Een leuke discussie is altijd welkom dus brand los die meningen. Daar leer ik van.
Korte samenvatting van wat ik weet:
Android:
Positief:
- Linux core
- Mooi geintregeerd met Google
- Vele toestellen
- Grote Appstore
- Sinds material design een moois design
- Relatief open
Negatief:
- JAVA schil wat het geheugenverbruik totaal verpest door inefficiente structuur + programmeurs
- Privacy
- Apps zijn gemaakt voor alle versies en resoluties waardoor het soms simpelweg leleijk eruitziet.
- Na verloop van tijd gewoon erg sloom
- De grote fabrikanten geven erg weinig updates in tegenstelling tot Microsoft.
Windows Phone:
Positief:
- Snel, ook na 3 jaar
- Simpele UI
- Mooi geintregeerd met Microsoft
- Vanaf Windows Mobile 10 een mooi design. Windows Phone 8/8.1 is meh
- Contunuum
- Zeer efficient met het geheugen. De GB van mijn lumia 920 ervaar ik (nog) niet als hinderend
- Apps werken allemaal,
- De bekende apps zien er prachtig uit.
- Veel updates
Negatief
- Mist kwaliteitsapps
- Rommelig settings menu (8.1)
- Saai
- Closed source
- Mogelijk de Privacy
Apple:
Positief:
- Zeer gebruiksvriendelijk
- Soepele UI
- Efficient met het geheugen
- Apps werken allen.
- Veel kwaliteitsapps
- Mooi geintregeerd met Apple dientsten, misschien wel het beste van de markt
- Erg goede kwaliteit smartphones
- Skilled helpdesk
- Veel updates
Negatief
- Mij net 100 - 150 euro te prijzig
- Geen toegankelijke NFC
Ik zoek:
Dat is een goede vraag, ik weet het niet!
Ik wil een telefoon die samenwerkt met een MacBook Pro en wat volgende eisen:
- Tussen de 4.5 en 5.2 inch
- De telefoon moet ietwat zwaar zijn. Ik wil het gevoel hebben wat in de hand te hebben.
- Er moet een zakelijk hoesje beschikbaar zijn. zoals deze
http://apkfun.co/nokia-ca...-600-lumia-920-black.html
- De telefoon moet over veel sensors beschikken.
- De telefoon moet de komende 2.5 jaar meegaan.
- Het apparaat moet over goede specificaties beschikken (Continuum oid van Apple of Google moet mogelijk zijn.)
- Het apparaat moet beschikken over een goede camera
- 4G
- Minimaal 16 GB HDD (Liefst 32)
- Bouwkwaliteit over performance
Prijs:
+- 500
Ik heb zelf gevonden:
Iphone 6
Lumia 940
Xiaomi mi4 /5
Sorry voor het ongemak, Ik hoop op leuke discussies
Met vriendelijke groet,