Vreemde telefoon in netwerkvenster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi, ik had vandaag iets wat ik nogal onrustbarend vond. Ik was aan het kijken naar mijn netwerk (ik was iets aan het verplaatsen van mijn SSD naar mijn telefoon, een samsung galaxy note 4, en ik zocht het apparaat.)

Vervolgens kwam ik dit tegen. Ik ken deze telefoon niet, niemand in mijn huis kent deze telefoon, en mijn router is beveiligd met een (behoorlijk lastig te raden - lange combinatie van tekens, hoofdletters, kleine letters en cijfers) wachtwoord. Toen ik mijn eigen telefoon loskoppelde & deze screenshot naar mijn vrienden stuurde, verdween deze telefoon ook uit deze lijst. (Zie bijgeleverde screenshot.) Ik gebruik een regelmatig geupdatete versie van Windows 8.1.

Paar vragen:

1) Moet ik me hier zorgen om maken?
2) Zo ja, wat moet ik als volgende doen? Zo nee, waar komt deze telefoon vandaan?
3) Indien iemand heeft ingebroken op mijn netwerk, wat kunnen ze daarmee doen?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t35.0-12/11664900_10155701292005497_1682784980_o.jpg?oh=11f1077231d798dc4755bc8aae5a7070&oe=558F21E6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Neuh, gewoon iemand in de omgeving die zijn BT aan heeft staan. Zolang die nog niet eerder verbonden is en de pin is geaccepteerd is dat niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken.

Hier een keer gehad met de buren (rijtjeshuis dus kon er maar 1 zijn) ze vond het al vreemd dat haar telefoon de laatste week zo snel leeg liep, ze had BT aan laten staan. :+

RMB > Remove Device kan je waarschijnlijk doen.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2015 21:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is RMB? En heel erg bedankt voor het snelle respons! Ik heb hier ook een servertje draaien die ik semicommercieel gebruik, dus je kan je voorstellen dat ik dan nogal snel bezorgd ben. Heb ook het hele logboek van mijn router door zitten kijken net, maar het valt dus allemaal enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, hoe zou iemand verbinding proberen te maken met een PC of router kunnen maken via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Right Mouse Button. Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Neuh, gewoon iemand in de omgeving die zijn BT aan heeft staan." Ik dacht dat je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RMB deed niks trouwens, en de telefoon is nu al even weg. Maar ik ben er wel een beetje paranoide over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Mijn eerste vraag is, is er wel mogelijk tot connectie via bluetooth op je Desktop / Laptop.
Anders kan het Gehele Bluetooth verhaal al wel geschrapt worden.
en staat deze ook aan ?

[ Voor 7% gewijzigd door _trickster_ op 25-06-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe je via bluetooth een connectie zou moeten maken met mijn desktop (dit is dus een desktop, die verbonden is met een router. De router ondersteunt wireless, maar de pc is direct met de router verbonden (niet via wifi dus). Mijn telefoon (de note4 die aan de pc hing) ondersteunt uiteraard wel bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je BT aanstaan op je telefoon? Ik had er straal overheen gelezen dat hij verdween toen je je eigen telefoon ontkoppelde. Windows herkent dit namelijk standaard als een netwerkdevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was voor zover ik weet niet het geval, maar ik heb dus geen Huawei Y300. Ik heb een Samsung Galaxy Note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lees mijn reactie nog een keer goed door.. Als je je telefoon nu aansluit verschijnt die Huawei dan in je device lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Dus er is een mogelijkheid om via Bluetooth met je desktop te verbinden ?
Je verbind je eigen telefoon ook via Bluetooth of via USB ?
en idd mischien dat je telefoon als bluetooth AP fungeert zoals D4NG3R hierboven aangeeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ook na aanleiding van het MAC adres kan ik zo niet vinden of het een Bluetooth MAC is of een WIFI MAC, al weet ik niet of dat wel te onderscheiden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verbind mijn eigen telefoon via USB, ik zou niet weten hoe ik het via BT zou moeten doen. BT staat standaard ook uit op mijn telefoon. Ik heb net mijn telefoon weer aangesloten en hij komt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11
Dit is een feature van Windows. Minimaal 2x eerder hier zo'n topic gezien, met een referentie naar de verklaring, maar die kan ik helaas zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit trouwens bij fiber (glasvezel), weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Neem dat topic nou maar even door en klik wat door op de vermelde linkjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat de Devices niet via Bluetooth binnen komen maar via WIFI.
En aangezien je Geen Ziggo hebt, heeft je provider ( FIBER ) een hotspot mogelijkheid like Ziggo ?
Of heb je een FON of ander shared netwerk gebeuren in je netwerk hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is dus een feature service van Windows XP en later:

http://windows.microsoft....at-is-windows-connect-now

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad wifi die ik gebruik met mijn eigen telefoon. Dus wat er waarschijnlijk gebeurt is dat iemands telefoon automatisch probeert om mijn wifi te gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je de tekst gelezen had in een aantal van de bovenstaande links:
This is Microsoft's version of WPS protocol. It's supposed to automatically configure devices on your wi-fi network, but will detect a nearby extra-network device and list it under your network infrastructure.As long as you're using a strong security key for your wlan and disable WPS on your router, you're in no imminent danger of being compromised..

Pagina: 1