Tribits schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:12:
In eerste instantie lijkt het een redelijke aanbieding, de gezamenlijke waarde van de componenten is 1150 euro dus dan betaal je per saldo 150 euro meer voor de assemblage. Lijkt vrij fors, maar als je een PC laat assembleren zal je ook niet alle componenten voor de laagste prijs kunnen krijgen.
Waar het al wat twijfelachtiger wordt is als je de samenstelling van het systeem bekijkt. Dan vallen wat vreemde keuzes op als een i7-4790 met een Z97 moederbord, de overdreven grote hoeveelheid RAM en de onnodig zware voeding.
Wat nader onderzoek brengt nog een paar verontrustende zaken naar boven, de videokaart is van een vrij onbekend merk (Palit) en heeft een reference koeler. Wil je niet hebben, zeker niet voor dat geld. Daarnaast wordt het merk/type van de SSD niet vermeld, de capaciteit doet me echter vermoeden dat het om een Kingston SSDNow gaat, en wederom: die wil je niet hebben.
Al met al zou je met 925 euro aan componenten een systeem kunnen bouwen dat in vrijwel alle games gelijk of beter presteert en vooral van veel betere kwaliteit is.
ik heb zelf een palit jetstream 780 in mijn pc zitten, komen standaard al leuk overgeklokt uit de fabriek, ook is de prijs niet verkeerd. En vrij stil. weet niet zeker maar volgens mij draait (zit nu op de laptop) de palit bij mij op 1150mhz en wordt hij meestal niet warmer dan 70-75 graden. De kleurstelling is wel lelijk (naar mijn mening) maar luid vooral niet mijn case fans op 70% maken meer geluid
Palit levert ook thundermaster mee, dit is eigenlijk het zelfde als MSI afterburner, maar dan moah. toch hoef je die niet te installeren. wel zijn de extras vrij summier, DVI/HDMI stekker en een SLI kabeltje dat was het zo'n beetje. De rest is vrij schreeuwerig qua ontwerp.
kan even niet de bron vinden, kan ook best zijn dat het bij hun op de website staan. Maar volgens mij was het eerst powercolor. In ieder geval komen ze van een ander merk af als ik mij niet vergis.
Reference koeler van nvidea valt volgens mij wel mee, er zit hoogstwaarschijnlijk geen overclock potentieel in maar naar mijn weten beter dan die van AMD. (persoonlijk ook best nog een gaaf uiterlijk zou je er 3/4 in SLI hebben)
Als het klopt met die SSD dan heb je groot gelijk, Anandtech heeft daar een leuk stuk over geschreven over de 'bait and switch' Als je een eerdere versie hebt is er niks aan de hand maar in de revisies zijn goedkopere nand gebruikt. Weet niet of kingston op de vingers is getikt en of dat weer latere revisies dit hebben opgelost.
[
Voor 12% gewijzigd door
Splitinfinitive op 25-06-2015 22:31
]