Toon posts:

[Win7] Licentie sleutel i.c.m. BIOS achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis aan de andere kant van de wereld, probeer ik te achterhalen of tijdens de installatie setup van Windows 7, er naar de BIOS wordt gekeken of daar een licentie sleutel in staat.

Dit i.v.m. een onleesbaar geworden licentiesticker aan de onderkant v/d laptop.

Ik heb zelf geen beschikking tot een laptop met factory installed Windows 7, vandaar dat ik dit topic aanmaak.

Wat het verhaal nog complexer maakt, is dat die kennis niet over een internet aansluiting thuis beschikt. Als er een programma bestaat dat de Win7 key uit de BIOS kan halen, zal ik deze via een CD op moeten sturen.

Een andere optie is met behulp van een programma de licentiesleutel, die in het BIOS staat, uit te lezen.
Op deze site http://www.wintips.org/ho...8-7-vista-xp-product-key/ wordt verwezen naar "Windows 9 Product Key Viewer" als het meezit, is die app ook in staat Win7 keys uit te lezen.

Op een Facebook posting https://www.facebook.com/...nd-more/10151361974083659 wordt verwezen met behulp van SLIC Toolkit de sleutel uit te lezen, het ziet er veelbelovend uit.

Deze site http://www.howtogeek.com/...ou-can-reinstall-windows/ maakt duidelijk dat de licentiesleutel van Windows pas vanaf Win8 in het BIOS wordt geregistreerd, wat het dus onmogelijk zou maken een Win7 key uit het BIOS te trekken.

Ervaringsdeskundigen om input gevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Laat hem een andere HD er inzetten en installeer w7. Als er niet gevraagd wordt om een key is het via de BIOS geregeld. Vraagt het systeem wel om een key, laat hem MS bellen en het probleem daar oplossen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enigmafan schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:03:
Laat hem een andere HD er inzetten en installeer w7. Als er niet gevraagd wordt om een key is het via de BIOS geregeld. Vraagt het systeem wel om een key, laat hem MS bellen en het probleem daar oplossen.
Het is een haar, en ik zie haar niet tot aanschaf van een nieuwe 2.5" HDD overgaan, om enkel te ontdekken dat de Win7 niet de key uit de BIOS leest.

En dan nog, als zij naar Microsoft belt, zullen zij verwijzen naar Acer, want die partij is leverancier v/d Win7 licentie. (OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Een laptop heeft meestal een rescue partitie waarmee je een factory reset/recovery kan uitvoeren. Je hoeft windows dan niet opnieuw te installeren, dus je hebt geen key nodig.
De procedure kan per merk verschillen.
Dell: How to restore your Windows 7 computer to factory settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik lees er waarschijnlijk overheen, maar staat er op dit moment een actieve W7 installatie op haar systeem of is deze HDD met Windows 7 installatie nu niet toegankelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Is de licentiesticker volledig onleesbaar, of gedeeltelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:10:
Een laptop heeft meestal een rescue partitie waarmee je een factory reset/recovery kan uitvoeren. Je hoeft windows dan niet opnieuw te installeren, dus je hebt geen key nodig.
De procedure kan per merk verschillen.
Dell: How to restore your Windows 7 computer to factory settings
Dat is een idee.

Met wat geluk heeft die Handige Harry die een niet gelicenseerde versie van Win7 op haar laptop heeft gezet, de recovery partitie in tact gelaten.

Ik zal binnenkort het verzoek overbrengen de volgende commando's uit te voeren
code:
1
2
3
4
diskpart
select disk=1
detail disk
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:16:
Ik lees er waarschijnlijk overheen, maar staat er op dit moment een actieve W7 installatie op haar systeem of is deze HDD met Windows 7 installatie nu niet toegankelijk?
D'r staat nu een illegale versie van Win7 op de laptop, aangezien die installatie niet lekker draait, heeft ze mij om hulp gevraagd.
martinr schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:16:
Is de licentiesticker volledig onleesbaar, of gedeeltelijk ?
De licentiesticker is behoorlijk onleesbaar.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qAQuJzAl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wil even laten weten dat het met de SLIC_ToolKit_V3.2.zip mogelijk is om uit een Dell BIOS de W7 sleutel uit te lezen. Deze sleutel wordt automatisch uitgelezen tijdens een schone W7 installatie indien gebruik gemaakt wordt van een originele Dell W7 installatie disc. Bij Dell en o.a. HP is het gebruikelijk om de key toe te voegen aan het bios, dat doen echter niet alle fabrikanten.

De link die op de Facebook gedeeld wordt naar de Toolkit is niet bruikbaar, een zoektocht naar SLIC_ToolKit_V3.2.zip geeft echter voldoende hits waardoor deze eenvoudig te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2015 20:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
deze stickers kun je nog gewoon lezen onder fel licht, moet je er een beetje schuin op kijken, had ik met mijn laptop ook(tis ook een beetje raden welke letters het zijn ofcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Meneer iCy

swarma

Wellicht kan je ergens de originele image downloaden van acer. Wat is het type nummer, heb hier nog ergens een acer liggen met volgens mij een originele image.

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 25-06-2015 20:37 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:29:
De link die op de Facebook gedeeld wordt naar de Toolkit is niet bruikbaar, een zoektocht naar SLIC_ToolKit_V3.2.zip geeft echter voldoende hits waardoor deze eenvoudig te vinden is.
Bedankt voor je advies!

Zeker dat ik een CD zal opsturen met de SLIC Toolkit V3.2
theuberdude14 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:34:
deze stickers kun je nog gewoon lezen onder fel licht, moet je er een beetje schuin op kijken, had ik met mijn laptop ook(tis ook een beetje raden welke letters het zijn ofcourse)
Mjah, bij deze sticker zijn sommige karakters dermate vervaagd dat het raden wordt van A tot Z en 0 tot 9, dat meerdere malen... Dan ben je wel even bezig.
iCy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:36:
Wellicht kan je ergens de originele image downloaden van acer. Wat is het type nummer, heb hier nog ergens een acer liggen met volgens mij een originele image.
Dan nog is de vraag of die Win7 installer de OEM sleutel uit het BIOS haalt, of de gebruiker tijdens setup om een licentiesleutel vraagt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan imho gewoon een cd voor een tientje oid bestellen bij acer helemaal legaal zonder problemen. bel ze gewoon even op als je het supernetjes wil doen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:45:
Je kan imho gewoon een cd voor een tientje oid bestellen bij acer helemaal legaal zonder problemen. bel ze gewoon even op als je het supernetjes wil doen.
Wie moet ik bellen? Dan nog steeds; leest setup de licentiesleutel uit de BIOS of wordt de gebruiker tijdens setup daarom gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als de toolkit bruikbaar is en de sleutel uit het BIOS te halen is, dan kun je deze ook noteren en gebruiken om te activeren. Een gelijkwaardig OS (in dit geval Windows 7 starter OEM), moet dan wel worden gebruikt voor installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk ander hier eens, moet je wel zelf een w7 cd regelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:47:
Als de toolkit bruikbaar is en de sleutel uit het BIOS te halen is, dan kun je deze ook noteren en gebruiken om te activeren. Een gelijkwaardig OS (in dit geval Windows 7 starter OEM), moet dan wel worden gebruikt voor installatie.
Met wat geluk kan ze de laptop bij een internet cafe aansluiten en daarmee de toolkit uitvoeren.

Mocht idd de sleutel uit te lezen zijn, zal ik een installatie CD opsturen zonder ei.cfg, waarmee Starter te kiezen is. (Dit controleer ik wel, alvorens op te sturen. Het gaat me nu vooral om de key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fish schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:49:
kijk ander hier eens, moet je wel zelf een w7 cd regelen
oops hier is http://d-fault.nl/

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Meneer iCy

swarma

Haalt die uit de acer image / bios, maar werkt de "maker" key niet? Volgens mij dumpt acer standaard de maker key in de image, maar kan ook het ook verkeerd hebben.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

imho de meeste wel .

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
De huidige installatie draait niet lekker? Is er wel een Windows 7 Starter op geinstalleerd?
Dat staat bij het plaatje van de licensem, zoals je al aangeeft...
Het zal hoogstwaarschijnlijk een netbookje zijn.

Als ze nu een volledige Windows 7 versie heeft geinstalleerd, dan is deze waarschijnlijk te zwaar voor haar netbook, waardoor deze momenteel niet lekker draait.

Een herinstallatie van een Windows 7 Home/Pro/Ultimate zal niet echt helpen qua performance, mits je er weer Windows 7 Starter op zet.

Just to let you know ;)

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Hiermee kun je de originele oem activatie veiligstellen en na herinstallatie terug plaatsen. Wel is het belangrijk dat je gebruik maakt van dezelfde Windows 7 type. Home, Professional of ultimate. 32 of 64 bits maakt geloof ik niet uit evenals de taal.
Pagina: 1