Beste Lezer,
Op dit moment ben ik enorm aan het twijfelen tussen deze 2 sytemen.
Geef uw mening, wellicht dat het doorslag gevend kan zijn!
Enige tijd geleden had ik al een draadje aangemaakt maar heb dit plan nooit doorgezet.
Nu ben ik weer terug met een pc die in mijn ogen geschikt is om de komende jaren op te gamen etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem zou ik graag alle nieuwe games op high kunnen spelen en dit in ieder geval voor de komende jaren zo houden. Verder wordt de PC als media center gebruikt. Dus het zou erg fijn zijn als er games en media center software ((lees Kodi) met 3d films) naast elkaar kunnen lopen, uiteraard op verschillende beeldschermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale bedrag is 2.000,- euro All-In ook ben ik van plan de PC zelf in elkaar te zetten.
Ik neem aan dat dit bedrag voldoende zal zijn om mij een paar jaar van te voorzien.
Als jullie het er niet mee eens zijn, en vinden dat ik meer moet uitgeven om langer vooruit te kunnen, geef dat alsjeblieft aan!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig, verder neem ik een 3TB Western Digital Green schijf mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD om windows vanaf te starten en eventueel een paar spellen. Dus ik schat een grootte van 500GB.
Verder lees ik dat 1 high-end video kaart vaak genoeg is om de nieuwste games aan te drijven. Dus wellicht over een jaar een tweede kopen. Of gelijk 2? Dus een mogelijkheid tot SLI is waarschijnlijk belangrijk.
Verder zou een zo koud mogelijke PC erg fijn zijn. Ook denk ik dat een goede geluidskaart nodig is. Alle films en games in Surround.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVIDIA hebben mijn merk voorkeuren. Verder maakt het mij niet heel gek veel uit of er nou een coolermaster of een corsair voeding in de pc zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel is de kast die ik bezit 20x60x60. Dit is een prima maatje, kleiner mag altijd, maar liever niet grooter. Het geluidsniveau zou ik ook het liefst tot een minimum beperken evenals de warmte. Ook al gaat dat niet altijd hand in hand.
Ga je overklokken?
Niet meteen maar wil graag de optie openhouden om over een paar jaar er nog een beetje power uit te halen.
Op dit moment ben ik enorm aan het twijfelen tussen deze 2 sytemen.
Geef uw mening, wellicht dat het doorslag gevend kan zijn!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,77 | € 348,77 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+ | € 733,50 | € 733,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 98,79 | € 98,79 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Corsair RM550 | € 111,40 | € 111,40 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 171,- | € 171,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.901,21 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 401,95 | € 401,95 |
| 1 | MSI X99A SLI Plus | € 230,95 | € 230,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+ | € 733,50 | € 733,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 98,79 | € 98,79 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium Window | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C14Q-16GRK | € 157,- | € 157,- |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 171,- | € 171,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.133,99 | |
Enige tijd geleden had ik al een draadje aangemaakt maar heb dit plan nooit doorgezet.
Nu ben ik weer terug met een pc die in mijn ogen geschikt is om de komende jaren op te gamen etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem zou ik graag alle nieuwe games op high kunnen spelen en dit in ieder geval voor de komende jaren zo houden. Verder wordt de PC als media center gebruikt. Dus het zou erg fijn zijn als er games en media center software ((lees Kodi) met 3d films) naast elkaar kunnen lopen, uiteraard op verschillende beeldschermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale bedrag is 2.000,- euro All-In ook ben ik van plan de PC zelf in elkaar te zetten.
Ik neem aan dat dit bedrag voldoende zal zijn om mij een paar jaar van te voorzien.
Als jullie het er niet mee eens zijn, en vinden dat ik meer moet uitgeven om langer vooruit te kunnen, geef dat alsjeblieft aan!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig, verder neem ik een 3TB Western Digital Green schijf mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD om windows vanaf te starten en eventueel een paar spellen. Dus ik schat een grootte van 500GB.
Verder lees ik dat 1 high-end video kaart vaak genoeg is om de nieuwste games aan te drijven. Dus wellicht over een jaar een tweede kopen. Of gelijk 2? Dus een mogelijkheid tot SLI is waarschijnlijk belangrijk.
Verder zou een zo koud mogelijke PC erg fijn zijn. Ook denk ik dat een goede geluidskaart nodig is. Alle films en games in Surround.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVIDIA hebben mijn merk voorkeuren. Verder maakt het mij niet heel gek veel uit of er nou een coolermaster of een corsair voeding in de pc zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel is de kast die ik bezit 20x60x60. Dit is een prima maatje, kleiner mag altijd, maar liever niet grooter. Het geluidsniveau zou ik ook het liefst tot een minimum beperken evenals de warmte. Ook al gaat dat niet altijd hand in hand.
Ga je overklokken?
Niet meteen maar wil graag de optie openhouden om over een paar jaar er nog een beetje power uit te halen.
[ Voor 33% gewijzigd door PBvB op 30-06-2015 08:51 ]