Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan de NVIDIA GTX 750 TI van Asus te kopen en daarvoor moet ik mijn voeding ook voor vernieuwen, aangezien ik maar 300 Watt heb. Ik heb een MICRO-ATX moederbord. Alhoewel ik met de componenten die ik nu gebruik maar 253 Watt, gebruikt de GTX 750 TI over de 65 Watt.

Aldus mijn vraag: zou iemand mij kunnen helpen een voeding uit te kiezen voor mijn machine? Tevens weet ik ook niet of het uitmaakt of verschillende atx voedingen op een Micro-ATX moederbord past. Mijn enige eis is dat ik de voeding niet duur wil maken, niet meer dan 50,- euro.

Specs:

FOXCONN 2AA9 <- (Moederbord)

HP DPS-300AB-19 A - 300W <- (Voeding)

AMD Radeon HD 5450 -> (Vervanging binnenkort: Asus NVIDIA GTX 750 TI OC)

AMD Athlon II X4 635 (2,9GHz)

4 GB of RAM DDR3

Meer dan 2 tb opslag

HP Pavilion p6000 Desktop PC series

Alvast bedankt,

Jeroen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is geen reden om de voeding te vervangen.

Je hebt een voeding van een goed merk (Delta) en de PC gebruikt zonder videokaart, maar zo'n 100W. Dus als je een GTX 750 Ti neemt zonder externe voeding (de voeding heeft denk ik geen PEG connector) dan kan het gemakkelijk. Totale vermogen wat je maximaal uit de voeding gaat trekken is dan maar 175W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:28:
Er is geen reden om de voeding te vervangen.

Je hebt een voeding van een goed merk (Delta) en de PC gebruikt zonder videokaart, maar zo'n 100W. Dus als je een GTX 750 Ti neemt zonder externe voeding (de voeding heeft denk ik geen PEG connector) dan kan het gemakkelijk. Totale vermogen wat je maximaal uit de voeding gaat trekken is dan maar 175W.
Oke, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Maar eigenlijk wat het probleem is dat mijn voorkeur in de nieuwe aankoop van grafische kaart een 6-pin connector nodig heb en dat ondersteunt mijn voeding niet tevens ik heb geen molex over voor een verloopje van molex naar 6 pin. Naast dat hoop ik ook dat ik in de toekomst mijn machine kan upgraden met een nieuw processor en nieuwe RAM modules. die dan ook meer Wattage nodig heb dan wat ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Maar eigenlijk wat het probleem is dat mijn voorkeur in de nieuwe aankoop van grafische kaart een 6-pin connector nodig heb
Je wil die omdat die een goede stille koeler heeft?

Dat heeft pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING ook.
en dat ondersteunt mijn voeding niet tevens ik heb geen molex over voor een verloopje van molex naar 6 pin.
Die verloopjes zijn sowieso vaak vrij slecht dus sowieso liever niet.
Naast dat hoop ik ook dat ik in de toekomst mijn machine kan upgraden met een nieuw processor en nieuwe RAM modules. die dan ook meer Wattage nodig heb dan wat ik nu gebruik.
Veel nieuwe CPU's zijn gewoon zuiniger hoor. Laatste generaties Intel Core i5 en i7's op socket 1150 en 1155 verbruiken gewoon meestal minder. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:40:
[...]
Je wil die omdat die een goede stille koeler heeft?

Dat heeft pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING ook.
Nee, ik ben eigenlijk niet van de geluidsproblemen, dat is voor mijn geen zorg. En inderdaad de MSI heb geen pin connector nodig, maar ik had de OverClocked editie in gedachte van Asus. Vooral omdat de Asus hun eigen 'tweak' progamma hebben voor het overclocken, en het overclocken van de kaart zal de voeding al niet halen, als ik dat goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSI (en vele anderen) heeft dit ook, daarnaast is die van MSI (Afterburner) te gebruiken bij alle videokaarten en is het ook het meest uitgebreide programma. ;)

Al zet je natuurlijk wel wat stress op het moederbord als je wil overklokken. Al zie ik niet echt het nut want meer dan 10% winst zit er waarschijnlijk niet eens in en dat is maar de vraag of je dat echt gaat merken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies ja, afterburner ken ik wel.
dus het is eigenlijk een beetje koeienpoep wat mensen zeggen: je moet op ze minst 500W hebben voor mid end videokaart. De GTX is een mid-end videokaart ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja zoals je zelf al zei neemt een GTX 750 Ti maar zo'n 65W (afhankelijk van het model soms een paar watt meer of minder). CPU vaak maar maximaal zo'n 100W (van jouw nog wat minder) en de rest meestal maar iets van 25W.

Als je het dan optelt komt je niet echt bij de 500W in de buurt, dus ja onzin vaak.

Met een goede 500W voeding kun je een high-end PC maken met een Core i7 en een GTX Titan of R9 Fury X en nog wat ruimte over houden voor het overklokken van de CPU. Zelfs een Core i5 met twee Asus GTX 970 Strix kaarten moet prima gaan. Zo lang het maar gewoon een goede voeding is en niet één of andere flut voeding die bij 200W belasting al ontploft. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dank u zeer voor uw richtlijnen en moeite om mij te helpen. en voor het snel reageren.

Zo ver ben ik eruit en heb ik besloten om toch dan die van MSI te halen en het daar bij laten, aangezien er niks verandert tussen de Asus en MSI, het is enkel een merk verandering en prijs verandering.

Naast dat zat ik ook te bedenken dat als ik dan de gtx 750 ti heb en dan vol op goed gebruik komt hij aardig in de buurt van 300W, en dan hoop ik niet dat ik zeg maar de voeding of moederbord met zijn componenten laat stikken omdat hij niet genoeg ruimte(Wattage) over heb om rustig te kunnen blijven. Dus dan dat de machine raar gaat doen omdat hij aan 295W gebruikt en er is maar 5W over, en dat als er 500W op zit dat hij dan nog 205W over heb aan stroomgebruik.(ruimte)

Of werkt dat niet helemaal zo? Want ik heb dan liever dat ik 450W heb en dan geen stress op de moederbord en zijn componenten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al zei, het maximale verbruik is zo'n 175W, ver van de 300W vandaan.

En een ruimere voeding zorgt niet voor minder stress op het moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje, die ik eerder ook al stelde: Kan een normale ATX of Mini-ATX voeding op een micro-atx moederbord

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Ja hoor de voeding heeft een 20+4 pins voeding en die worden gebruik voor alle moederborden. Dus dat zit ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaat niet zoiets als een mini of microATX voeding. Er bestaat wel een ATX, SFX of FlexATX voeding en een ATX, microATX en miniITX moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nogmaals bedankt voor uw hulp de afgelopen uren, en moeite om mij te helpen, u ook loki504. Elk advies is welkom.

Ik ben er in ieder geval uit, alhoewel ik met een calculator mijn resultaten ging opzoeken.

Voor mijn machine die ik nu draai gebruikt met volle laad op een spel 196W, en idle maar 67W.
Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/7lha9r
http://prntscr.com/7lha9r

En voor gebruik met de GTX 750 TI en de rest van me machine, gebruikt hij met volle laad 242W en als idle 70W.
Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/7lhayz
http://prntscr.com/7lhayz
(er is niks veranderd in de calculator behalve de GPU)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaat geen goed werkende calculator. Elke calculator komt met een ander random getal.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1