Wat zijn mijn rechten als ik een Factuur heb ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 00:05
Hallo,

Het gaat hier in dit geval niet om een mooie gadget of ander IT gerelateerd product, ik heb deze week via een webshop 2 verschillende soorten betrating gekocht.
We hebben 18M2 waaltjes voor het pad in de achtertuin en ook grote natuur tegels 9M2 voor het terras besteld en betaald via de webshop.

Ik heb betaal via de IDEAL en netjes een factuur via de email ontvangen.
Omdat de bestelling boven de 1000,- was werden er geen transport kosten door de webshop in rekening gebracht.
Dit staat ook groot op de website; “Gratis Bezorging; t.w.v 79,- bij bestelling boven de 1000,-“

Maar nu moet ik ineens 79,- extra transport kosten betalen... hoe zit dit, kan dit zomaar na dat de koop overeenkomst is gesloten?
Ook al staat dit ergens anders in de website vermeld waar ik niet langs ben gekomen om deze producten te bestellen.

Nu kreeg ik de 3 mails een paar uur later…
email 1:
Beste meneer ---,

Op 24-06-2015 om 12:09:59 is de status met ordernummer --- veranderd naar: Betaling succesvol.

Met vriendelijke groet,
email 2 met factuur in bijlage:

Hartelijk dank voor uw bestelling en het gestelde vertrouwen in ons!
Wij nemen uw bestelling met de grootste zorgvuldigheid in behandeling. Zodra uw bestelling is ingepland voor transport, ontvangt u een sms bericht & e-mail met datum en dagdeel van levering.
Met vriendelijke groet,
Email 3:

Beste --,

De betaling voor uw bestelling met ordernummer *** is in goede orde door ons ontvangen.

Zodra uw levering is ingepland voor transport ontvangt een sms bericht en email met dagdeel en datum.

Graag tot ziens op www.***

Met vriendelijke groet,
Email 4:

Goedenavond,

Nogmaals dank voor uw bestelling. Wij hebben deze in goede orde ontvangen.

Echter heeft u producten van Bylandt en Excluton door elkaar een besteld.

De levering vindt rechtsreeks vanaf de fabriek plaats, wat betekend dat er 2 vrachtwagens

komen leveren. Hierdoor moet u nog 1x transportkosten voldoen. Dit staat tevens duidelijk op de website vermeldt,

bij het kopje Bylandt. Hoor graag of u hier akkoord mee gaat zodat wij over kunnen gaan tot leveren.

Het is ook mogelijk om straatbakstenen van Excluton bij de tegels te nemen, dan wordt alles met 1 auto geleverd.

Dit assortiment vindt u onder onderstaande link;
toon volledige bericht
Wat moet ik hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

Als u een bestelling bij ons plaatst rekent onze winkelwagen automatisch de bezorgkosten voor u uit.
Ik neem aan dat de webwinkel dat ook zo heeft gedaan?
Dan is daar de kous mee af wat mij betreft :)
Plaatst u een bestelling bij ons dan betaalt u 1 bedrag, de bestelling met eventuele bezorgkosten. Deze staan ook duidelijk op de factuur vermeld. Dus geen naheffing.
duidelijk

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 25-06-2015 15:14 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb je zelf al gekeken naar wat er precies op de website staat waar naar verwezen wordt? Staan er '*' bij, o.i.d.?

Als er inderdaad vermeld staat dat die bestelling (per leverancier!) meer dan 1000 euro moet zijn om in aanmerking te komen voor gratis verzending, dan denk ik dat je beter had moeten lezen. :X

Edit:
ik heb de site bekeken en zoals anderen al roepen:

"Als u een bestelling bij ons plaatst rekent onze winkelwagen automatisch de bezorgkosten voor u uit."

Blijkbaar heeft de winkelwagen hier geen rekening mee gehouden en is het hun fout. Wijs ze hierop.
Mocht je daar niet uitkomen kun je aangeven dat je de bestelling annuleert en elders je tegels gaat bestellen. Grote kans dat ze het voor hun eigen rekening nemen. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door .SnifraM op 25-06-2015 15:19 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Scripted schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:07:
Hallo,

Het gaat hier in dit geval niet om een mooie gadget of ander IT gerelateerd product, ik heb deze week via een webshop 2 verschillende soorten betrating gekocht.
We hebben 18M2 waaltjes voor het pad in de achtertuin en ook grote natuur tegels 9M2 voor het terras besteld en betaald via de webshop.

Ik heb betaal via de IDEAL en netjes een factuur via de email ontvangen.
Omdat de bestelling boven de 1000,- was werden er geen transport kosten door de webshop in rekening gebracht.
Dit staat ook groot op de website; “Gratis Bezorging; t.w.v 79,- bij bestelling boven de 1000,-“

Maar nu moet ik ineens 79,- extra transport kosten betalen... hoe zit dit, kan dit zomaar na dat de koop overeenkomst is gesloten?
Ook al staat dit ergens anders in de website vermeld waar ik niet langs ben gekomen om deze producten te bestellen.

Nu kreeg ik de 3 mails een paar uur later…

[...]

[...]

[...]

[...]

Wat moet ik hier nu mee?
toon volledige bericht
Als het inderdaad duidelijk op de website staat (dat je 2 keer moet betalen dan), dan heb je denk ik weinig kans, maar aan de andere kant als ze adverteren met gratis boven 1000 weet ik het niet precies...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hier staat inderdaad dat het altijd €79,- is: http://www.bestratingsmar.../bylandt-straatbakstenen/

Maar hier staat geen enkele uitzondering genoemd: http://www.bestratingsmarkt.com/c-1188591/bezorgkosten/
Wij hanteren de volgende bezorgkosten DOOR GEHEEL NEDERLAND:

Bestelling onder 1000,- 79,- op ieder gewenst afleveradres
Bestelling boven 1000,- gratis op ieder gewenst afleveradres

Als u een bestelling bij ons plaatst rekent onze winkelwagen automatisch de bezorgkosten voor u uit.
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

Ook als ik een willekeurige Bylandt tegel pak staat er nergens iets over bezorgkosten en in het winkelmandje verdwijnen deze ook direct als ik enkel Bylandt bestel en boven de €1000 kom.
http://www.bestratingsmar...ntica-bylandt-dikformaat/

[ Voor 65% gewijzigd door Angeloonie op 25-06-2015 15:16 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Kijken wat er daadwerkelijk op de website staat.
Staat er een * en ergens nog een vermelding dat er onderscheid gemaakt word van verschillende fabrieken of niet?
Als dat er niet staat dan lijkt me dat de webshop de transportkosten voor zich moet nemen.
Zij geven immers aan dat transport kosten boven de 1000,0 gratis zou zijn.

Echter volgens de mail geeft men aan dat er duidelijk vermeld wordt dat als er 2 vrachtwagens moeten rijden je alsnog zou moeten betalen.
Als dat zo is, dan heb jij niet goed gekeken en moet je gewoon de transport kosten betalen.

Maar zou gewoon altijd gewoon even bellen en persoonlijk proberen iets te regelen.
En dan kan je zelf besluiten of je alsnog 79,- wilt betalen. andere stenen wilt nemen.
Of alles bij een andere leverancier wilt bestellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 14:28
Dit ligt gewoon geheel bij de webshop zou ze hierop wijzen en het anders annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Het gaat om www.bestratingsmarkt.com, stel je weet het exacte type/naam van de stenen die je wilt bestellen. Je zoekt deze via de naam in het zoekveld, voegt deze toe aan de winkelmand en zoekt de volgende en voegt deze toe aan de winkel mand. Ondertussen zie je heel duidelijk dat bezorgkosten boven de 1000,- gratis zijn. Dus je doet er nog een extra M2 aan bestrating bij om net boven de 1000,- uit te komen. En poef.. de bezorg kosten verdwijnen en je hebt een M2 extra bestrating meer voor bijna hetzelfde geld.

Je betaald, krijgt een factuur met alles er op en er aan.

En je hoor daarna ineens dat je nog 79,- extra moet betalen....

ik vind het vreemd, bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik sluit me bij de overige sprekers aan: ze hebben geen poot om op te staan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Het is een webshop, je kan ook gewoon je order annuleren als ze blijven volhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 19:46
Nog straffer:
Wet- en regelgeving daargelaten, met onderstaande tekst (bold) lijkt mij het zo klaar als een klontje.
Bellen en verwijzen naar die tekst. Lief vragen anders eisen. Annuleren is niet nodig, Overeenkomst is gesloten en ze hebben te leveren. Voor nog meer zekerheid zou je hun algemene voorwaarden nog eens kunnen nalezen.

http://www.bestratingsmarkt.com/c-1188591/bezorgkosten/
Bezorgkosten

Bezorgkosten Bestratingsmarkt.com

Goedkoop / gratis Excluton bestrating laten bezorgen op www.bestratingsmarkt.com
Levering binnen 5 werkdagen op gewenst adres in heel Nederland!
*Levertijd voor producten van Excluton is

i.v.m. seizoensdrukte veruimd naar 5-10 werkdagen.

Wij als Bestratingsmarkt.com zijn helder over de bezorgkosten op het gewenste adres van onze klant. Wij weten als geen ander hoe vervelend het is als u voor onverhoopte kosten komt te staan. Uit ervaring weten wij dat dit veel gebeurt bij concurrenten van ons. Veel online aanbieders van sierbestrating heffen na uw bestelling nog extra kosten voor het bezorgen zonder u te informeren. Wij als Bestratingsmarkt.com zijn hier op tegen. Wij bieden onze klanten heldere prijzen maar nog belangrijker; netto complete prijzen. Dus geen addertjes onder het gras.

Wij hanteren de volgende bezorgkosten per leverancier DOOR GEHEEL NEDERLAND:

Plaatst u een bestelling bij ons dan betaalt u 1 bedrag, de bestelling met eventuele bezorgkosten. Deze staan ook duidelijk op de factuur vermeld. Dus geen naheffing. Gewenst afleveradres moet wel goed bereikbaar zijn voor de vrachtwagen, deze beslissing ligt bij de chauffeur.

Bestrating bezorgen thuis.png

Bestellingen worden geleverd met een trailer van 18 meter.
Levering met bakwagen is mogelijk tegen een meerprijs van 35,00 dit kunt op tijdens uw bestelling bij opmerkingen aangeven.
( of bestel hier ) Let op niet bij Tuinvisie producten mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
En wat hebben ze aangegeven toen je ze belde? Of wat was hun reactie van de mail hierover?

We kunnen wel gaan roeptoeteren hier.. maar als ze nu gewoon dit netjes op lossen is dit tros radar gedrag niet nodig :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Scripted schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:39:
Dus je doet er nog een extra M2 aan bestrating bij om net boven de 1000,- uit te komen. En poef.. de bezorg kosten verdwijnen en je hebt een M2 extra bestrating meer voor bijna hetzelfde geld.

Je betaald, krijgt een factuur met alles er op en er aan.

En je hoor daarna ineens dat je nog 79,- extra moet betalen....
Dit is een ander verhaal dan eerder geschreven. Eerder ging het er om dat er van 2 leveranciers spullen was besteld, waardoor er dus 2 transporten geregeld moeten worden. Dat staat los van een extra M2 waardoor je voordeliger uit bent.

Dat de webshop geen rekening heeft gehouden met deze situatie is hun tekortkoming, daar kunnen ze van leren. Misschien is het niet heel eenvoudig om dit in hun webshopprogramma in te stellen maar dat is niet jouw probleem (even kort door de bocht).

Een mailtje is leuk maar een telefoontje doet zoveel meer, de webwinkel kan dan met je meekijken en zo hun probleem ontdekken en erkennen. Een annulering is zo geregeld, een klant die meedenkt levert ze in de toekomst alleen maar geld op.

Natuurlijk neem je het gesprek even op met je telefoon, puur voor eigen gebruik.
flip75 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:53:

Wij hanteren de volgende bezorgkosten per leverancier DOOR GEHEEL NEDERLAND:

Wat hier staat is wel héél belangrijk en geeft jou als klant dan weer geen poot om op te staan: er staat namelijk duidelijk dat de bezorgkosten per leverancier zijn. Wanneer je 2 leveranciers hebt moeten beide artikelen boven de €1000 uitkomen om geen verzendkosten te betalen. Kennelijk is één van de twee niet boven die limiet en worden daar onkosten gerekend.

Dat het niet heel duidelijk is kan, maar het staat er wel. De uitvoering en interpreteerbaarheid van deze 3 regels is dus ter discussie.

[ Voor 25% gewijzigd door sypie op 08-07-2015 13:00 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
corset schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:54:
En wat hebben ze aangegeven toen je ze belde? Of wat was hun reactie van de mail hierover?

We kunnen wel gaan roeptoeteren hier.. maar als ze nu gewoon dit netjes op lossen is dit tros radar gedrag niet nodig :)
EENS!

Heb je ze zelf al eens gebeld of contact opgenomen?

Misschien eerst eens zelf stappen ondernemen mailen/bellen en dan even afwachten op reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens mij is dat "per leverancier" later toegevoegd, want dat staat er in een eerdere quote niet bij. (25 juni vs 8 juli).

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 08-07-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ze wilden niet beide stenen leveren voor het genoemde bedrag en gaven de keuze dat ik het zelf kon afhalen en anders zouden ze de koop ontbinden en het geld terugstorten. Gevraagd of ze wel 1 konden leveren en de andere zelf konden afhalen, dat was prima en daar heb ik voor gekozen. (had ik misschien niet moeten doen)

Ze vertelde me dat de voorwaarden duidelijk ergens op de website stonden vermeld... dat als je twee verschillende merken besteld je ook twee keer de verzend kosten moet betalen... Daarnaast vind het van de zotte en oneerlijk om op de website een mooie banner te plaatsen “Boven de 1000,- geen verzendkosten” geen *-sterretje erbij met uitleg of spelregels.
En dan achteraf wanneer de webshop geen verzend kosten in rekening brengt alsnog mailen dat je nog effe 79,- moet betalen omdat het 2 merken stenen betreft.

Daarnaast gaven ze aan dat het voor hun technisch onmogelijk was om de webshop aan te passen dat wanneer het 2 merken betreft de webshop wel of niet verzendkosten in rekening brengt. (niet mijn probleem dacht ik...)

Uiteindelijk heb ik voor elkaar gekregen/er voor gekozen hiermee verder te gaan omdat ik het nergens voordeliger kon vinden, ze hebben ondertussen de waaltjes geleverd en de terrastegels moet ik nog zelf ophalen bij hun winkel. (ik wordt nog gebeld wanneer ik deze kan ophalen.)
sypie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:55:
[...]
Dit is een ander verhaal dan eerder geschreven. Eerder ging het er om dat er van 2 leveranciers spullen was besteld, waardoor er dus 2 transporten geregeld moeten worden. Dat staat los van een extra M2 waardoor je voordeliger uit bent.
Het ging om 9M2 terras tegels en nog 17M2 waaltjes, om boven de 1000,- uit te komen nog een extra m2 waaltjes besteld.
Wat het totaal boven de 1000,- bracht.
BounceMeister schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:18:
Volgens mij is dat "per leverancier" later toegevoegd, want dat staat er in een eerdere quote niet bij. (25 juni vs 8 juli).
Klopt, dit is later toegevoegd.
sypie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:55:
[...]
Wat hier staat is wel héél belangrijk en geeft jou als klant dan weer geen poot om op te staan: er staat namelijk duidelijk dat de bezorgkosten per leverancier zijn. Wanneer je 2 leveranciers hebt moeten beide artikelen boven de €1000 uitkomen om geen verzendkosten te betalen. Kennelijk is één van de twee niet boven die limiet en worden daar onkosten gerekend.

Dat het niet heel duidelijk is kan, maar het staat er wel. De uitvoering en interpreteerbaarheid van deze 3 regels is dus ter discussie.
dat stukje -per leverancier- is later na de koop toegevoegd aan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 23:14
Als een webwinkel onder het kopje bezorgkosten zo duidelijk neerzet dat je gratis bezorging krijgt boven een bepaald bedrag kunnen ze het naar mijn mening echt niet maken om extra kosten in rekening te brengen.

Als er uitzonderingen zijn zet dit dan duidelijk daar neer, en verwerkt het in je systeem dat het vermeld wordt in de winkelwagen (technisch niet mogelijk is natuurlijk onzin, het is gewoon de vraag van hoeveel het kost om de nodige aanpassingen te doen).

Maargoed in ieder geval heb je straks een mooi terras in de tuin liggen, en daar gaat het uiteindelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ook al heb je er anders voor gekozen - je wil ook verder - is het misschien handig ze even naar dit topic te verwijzen. Ik heb in ieder geval een reactie van een advocaat gespot die stelt dat ze kosteloos hadden moeten leveren.
Het is vooral voor de toekomst goed dat ze beseffen dat ze dit eigenlijk zo niet hadden mogen afhandelen en dat dergelijk gedrag niet leidt tot blije klanten maar tot mensen die vragen over hun ervaring publiek stellen.
Wat ze hebben gedaan is niet alleen voor jou vervelend terwijl je in je recht stond, het is ook nog eens de slechtste reclame die je je winkel kan geven. Het zal ze de 79 euro wel waard geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

StevenK schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 06:24:
Ik sluit me bij de overige sprekers aan: ze hebben geen poot om op te staan.
Voor een advocaat zie ik bijzonder weinig juridische onderbouwing van jouw standpunt. Ben eigenlijk wel benieuwd!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22
hmr schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Voor een advocaat zie ik bijzonder weinig juridische onderbouwing van jouw standpunt. Ben eigenlijk wel benieuwd!
Er is ook niet zoveel te onderbouwen, want de winkel heeft geen onderbouwing dat 'verzendkosten betalen want meer dan 1 leverancier' onderdeel is van de overeenkomst. Sterker nog, de winkel erkent dat ze dat niet gecommuniceerd hebben. En wat niet gecommuniceerd is, kan ook geen onderdeel zijn van de overeenkomst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
Scripted schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:39:
Daarnaast gaven ze aan dat het voor hun technisch onmogelijk was om de webshop aan te passen dat wanneer het 2 merken betreft de webshop wel of niet verzendkosten in rekening brengt. (niet mijn probleem dacht ik...)
Dat is natuurlijk onzin, technisch gezien is dat altijd mogelijk, sterker nog in dit geval is de hele site al gesorteerd per merk dus is het zelfs supersimpel toe te voegen, Ik schat alleen dat ze niet willen betalen om dit in te laten bouwen :+

Maar slechte zaak van de winkel om er zo mee om te gaan. Zij hebben duidelijk een fout in hun website zitten en je kunt het niet maken dit bij de klant neer te leggen. Zeker niet omdat het op de factuur nergens vermeld staat en die toch leading is in wat je besteld hebt.

[removed]

Pagina: 1