Windows start, Scherm "No Signal"

Pagina: 1
Acties:

• C-Power
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-02-2024

C-Power

Blablabla Jekkedie sjmekkedie

Topicstarter
Beste Mede Tweakers,

Hier een probleem waar ikzelf na alles (lijst(je) 8)7 volgt) wat ik weet geprobeerd te hebben redelijk gefrustreerd van word, haha. Ik ben in al mijn jaren ICT nooit dit probleem tegen gekomen (waar het dus BLIJFT, zonder dat er direct een defect waar te nemen is).

Laat ik beginnen met het zeggen dat deze set up letterlijk NOOIT problemen gegeven heeft in 3 jaar tijd, en altijd prima gewerkt heeft. Het geen wat volgt loopt dus al sinds 3 jaar (inclusief alle flashes etc) zonder issues. Het is mischien makkelijk op te lossen, maar mij is het nog niet gelukt :9

Nu komt het;

Het gaat om een Mac Pro 2009 (4,1) - geflasht naar een 2010 (5,1) voor de redenen dat ik de CPU's kon vervangen met de meest recente (voor die tijd) CPU's, en voor de ondersteuning van ddr3 1333mhz geheugen.

Verder heb ik er een Evga GTX 680 in gezet (wederom geflasht van een "stock" naar Mac Edition).

In het kort gaat het hier dus om een Mac Pro met:
2x Xeon x5677
48gb 1333mhz geheugen
en een EVGA GTX 680 (Reference - flasht naar Mac Edition) -
De voeding van de mac is 980watt en heeft nooit moeite gehad met het draaien van de zwaarste games/programmas onder full load van GPU + Cpu's.

Bootcamp heeft altijd gedraaid als een zonnetje, met windows 7 en 8,1.
Ik kreeg het brilliante idee Windows 10 Insider te installeren (gezien het prima loopt op m'n thuis servertje en de laptop) en sinds dien is er het volgende probleem:

Alles prima met de installatie van Windows 10 (install via USB met de Bootcamp Assistant gemaakt).
Start netjes op, geen probleem - windows doet updates - en bij het installeren van de Nvidia Drivers (op dat punt waar je scherm normaal even zwart gaat en weer terug springt) PATS zwart scherm.. (En niet gewoon een "Blank screen" maar de monitor krijgt geen signaal meer en springt op standby)

Ik dacht OK, geen probleem komt van die windows prut drivers ofzo. Herstart PC - start op als normaal windows logo'tje etc - maar waar normaal je inlog scherm komt - zwart scherm (en dan hangt hij ook echt goed, scherm komt niet terug als ik hem uit/inplug, blijft op standby). Hmm dacht ik, ff drivers unisntallen via veilige modus en zelf drivers installen via/van Nvidia.

Zo gezegd zo gedaan - veilige modus prima - uninstall drivers - prima - herstart prima - Drivers gedownload van Nvidia, en bij het installeren zelfde probleem..

Dus ik dacht - achja windows 10 is nog niet echt "klaar" zal daar wel aan liggen, ik installeer good old 8,1 wel weer even voor nu.
En zoals gezegd heeft die altijd goed gewerkt ..
Zo gezegd zo gedaan, weer even een nieuwe USB installer gemaakt voor 8,1, installatie prima, start op prima - alles goed en wel, ik installeer Nvidia driver 353.06 - zonder extra prut, aleen de driver en physx - (welke ik er dus 3 a 4 uurtjes van te voren ook op had draaien zonder probleem) -> Pats zwart scherm.... exact hetzelfde probleem met opstarten als toen ik W10 geprobeert had..

Nu komt het mooie van het verhaal -
Ik kwam er dus achter dat windows nu op de 1 of andere vage manier 2 monitoren detecteerd - Ik heb mijn monitor aan de HDMI uitgang hangen - maar windows ziet een phantoom monitor op de "vga" uitgang die er niet is.
Ik dacht dus snel klaar te zijn door die monitor uit te schakelen (welke ik op diverse manieren geprobeert heb In beeldscherm config (van windows en Nvidia) en ook uitschakelin in de Device manager). Maar probleem blijft bestaan.

Als ik de PC opstart zonder monitor eraan - dan inplug als ik denk dat windows opgestart is werkt het prima - en zonder enkel probleem (ook geen "phantoom"monitor te bekennen).

Ik heb diverse drivers geprobeert - na een week van herinstallaties van Windows en drivers en alles wat ik maar kon bedenken moet ik toch langzaam vragen of iemand nog iets weet om te proberen.

Oude Nvidia drivers die ik geprobeert heb (waarvan ze dus altijd prima gewerkt hebben), zelfde probleem - nieuwste drivers (353.30) Zelfde probleem.

Ben uit frustratie compleet opnieuw begonnen met mijn hele Mac - PRAM gereset, alle drives geformateerd, helemaal schoon begonnen, en wederom hetzelfde probleem op het moment van Nvidia drivers installeren.. :/

Overigens werkt het allemaal zonder problemen in Mac OS (Yosemite) - met de standaard drivers en ook met Nvidia's Web Drivers - monitor word gewoon herkend als "AoC 2757" Dus met de edid is ook niks mis (In windows herkent hij hem dus ook zo nadat ik opstart zonder monitor eraan en dan inplug),

Het is een lang verhaal, en an nog langer als ik alles vertel wat ik geprobeert heb (inclusief de 100 herinstallaties van alle OS's 8)7 ) Maar ik ben er van overtuigd dat de Videokaart in orde is (als ik in Windows ben is er geen probleem, kan uren gamen, 0 artifacts etc - en in Mac OS draait het ook prima)

Ik word er aleen crimineel van dat hij nu niet meer normaal opstart en ik er dus de monitor iedere keer uit moet halen en weer inpluggen bij iedere herstart... :|

Ook heb ik geprobeert de kaart in de andere PCIe sloten te plaatsten, dan komt het inlog scherm 1x voor een seconde of 2 tevoorschijn waarna hetzelfde probleem zich weer voordoet.

Mischien heeft die W10 install iets kleins doorgebrand ofzo, ik kan me er niks bij voorstellen, de kaart PCB is ook niks op te zien verder.

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag, en ideën wat ik nog kan proberen hoor ik ook graag :D
Bedankt voor het lezen en hopelijk is er een oplossing :)

OVERCLOCKING - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box which transmits a signal to a screen that displays your fate. The outcome is usually depressing.