Badges gaan niet weg na opruimen tagcloud/productkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
NMe heeft gisteren en eergisteren op mijn verzoek de tagclouds en productkoppelingen van een aantal topics opgeruimd, waaronder die in de Topicreeks: [TFT] Dell UltraSharp Serie.

Ik had verwacht dat een aantal badges, die ik naar mijn mening onterecht heb, dan wel zouden verdwijnen, maar dat is niet het geval. Het is mij dan ook een raadsel waarom ik nog steeds de onderstaande badges heb:

[karmakeizer] Dell Ultrasharp 2209WA Zwart
[karmakoning] Dell Ultrasharp U2311H Zwart
[karmakeizer] Dell Ultrasharp U2211H Zwart
[karmakeizer] Dell Ultrasharp 3008WFP Zwart

Vooral die laatste zou ik echt geen badge voor moeten krijgen, want er zijn nog maar twee topics aan dat scherm gekoppeld en twee nieuwsartikelen en ik heb op geen van die vier gereageerd. Het lijkt mij dan ook een bug. De hoeveelheid karma die ik voor bepaalde badges krijg is bij andere badges namelijk wel gewijzigd, dus het lijkt me niet dat het komt doordat ze nog niet zijn ververst.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je er karma voor hebt gehad en de tag nu bij een topic is verwijdert, verandert er niets aan het feit dat je er karma voor hebt gehad en daar een badge voor krijgt in geval je in de top 5 valt met verdiende karma.
Of je dit een bug moet noemen durf ik niet te zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kid Jansen
  • Niet online
Ah, dat verklaart het. Ik zou overigens zeggen van wel, want gebruikers kunnen tags niet verwijderen, alleen moderators. Dus als een tag is verwijderd kan je er vrij zeker van zijn dat die onterecht was gekoppeld. De badge zou dan dus ook onterecht zijn.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:50:
Als je er karma voor hebt gehad en de tag nu bij een topic is verwijdert, verandert er niets aan het feit dat je er karma voor hebt gehad en daar een badge voor krijgt in geval je in de top 5 valt met verdiende karma.
Of je dit een bug moet noemen durf ik niet te zeggen.
Dus als ik ergens karma voor wil verdienen is alles dat ik moet doen alle topics waar ik ooit in gereageerd heb koppelen aan die tag, en zelfs als die tag ontkoppeld wordt hou ik mijn karma? Het lijkt me dat dat op enig moment herberekend wordt en zo niet denk ik dat dat wel een héél goed idee is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat herberekenen lijkt mij inderdaad een vrij cruciaal onderdeel. Dan is het tenminste ook nog mogelijk om oude fouten te herstellen.

EDIT: bij nader inzien toch niet zo handig om manier uit te leggen om systeem te misbruiken. (voor mods toch nog steeds zichtbaar via Historie)

[ Voor 61% gewijzigd door Kid Jansen op 25-06-2015 16:00 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat je daar omschreef werkt trouwens niet want voor alleen een topicstart krijg je amper karma. :P Het is interessanter voor bestaande topics.

• Kid Jansen
  • Niet online
Dan gooi je er nog 20 posts achteraan met maximaal aantal tekens. Kwestie van paar keer Ctrl+V en [Plaats reactie] achter elkaar doen. Moet je minuut eerder beginnen. :P

offtopic:
Overigens krijg je met startpost wel minder karma voor dezelfde lengte, maar tekenlimiet is 4x hoger dan bij normale post (262144 tekens vs. 65536). Kan best zijn dan maximum karma dan hetzelfde of zelfs nog meer is.

[ Voor 39% gewijzigd door Kid Jansen op 25-06-2015 16:11 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kid Jansen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:58:
Dat herberekenen lijkt mij inderdaad een vrij cruciaal onderdeel. Dan is het tenminste ook nog mogelijk om oude fouten te herstellen.
Dat herbereken wordt ook een keer in de zoveel tijd gedaan, de termijnen zijn ook ergens gepost door een devver, kan ze alleen niet meer terugvinden :X

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
_David_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Dat herbereken wordt ook een keer in de zoveel tijd gedaan, de termijnen zijn ook ergens gepost door een devver, kan ze alleen niet meer terugvinden :X
Ik heb het weer kunnen vinden.
Femme in "Feedback: Nieuw karmasysteem"
De karma wordt met verschillende frequenties herberekend. Bijdragen van de laatste twee dagen worden elke dag berekend, elke maand herberekenen we de bijdragen van de afgelopen twee maanden en elk half jaar doen we de gehele dataset.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat maakt het wel heel tricky nu we langzaamaan fout getagde oude topics aan het fixen zijn. Dan duurt het dus gemiddeld 3 maanden voordat de badges kloppen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:11:
Dat maakt het wel heel tricky nu we langzaamaan fout getagde oude topics aan het fixen zijn. Dan duurt het dus gemiddeld 3 maanden voordat de badges kloppen?
Ik denk dat we best wel eens tussendoor een extra hercalculatie kunnen doen ;)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:02:
[...]

Dus als ik ergens karma voor wil verdienen is alles dat ik moet doen alle topics waar ik ooit in gereageerd heb koppelen aan die tag, en zelfs als die tag ontkoppeld wordt hou ik mijn karma? Het lijkt me dat dat op enig moment herberekend wordt en zo niet denk ik dat dat wel een héél goed idee is. ;)
Nee, ik bedoelde meer dat je niet alle karma verliest van een tag of product als deze van een bepaald topic wordt verwijdert. Maar net als jij heb ik geen inzicht in de code en hoe de (her)berekening werkt. Ik zou (zeer waarschijnlijk foutief) verwachten dat je niet opeens 2k aan karma verliest omdat een tag wordt verwijdert van een topic waar je redelijk actief bent. Maar men verliest wel eens vaker karma door een herberekening.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:55:
[...]

Nee, ik bedoelde meer dat je niet alle karma verliest van een tag of product als deze van een bepaald topic wordt verwijdert. Maar net als jij heb ik geen inzicht in de code en hoe de (her)berekening werkt. Ik zou (zeer waarschijnlijk foutief) verwachten dat je niet opeens 2k aan karma verliest omdat een tag wordt verwijdert van een topic waar je redelijk actief bent. Maar men verliest wel eens vaker karma door een herberekening.
Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je karma verliest wanneer een moderator de tag verwijdert van het topic. Die tag wordt immers weggehaald omdat die om wat voor reden dan ook niet klopt, wat betekent dat je karma hebt verdiend op een onderwerp waar dat topic helemaal niet over ging. Dat zal dus op de een of andere manier ververst moeten worden.

Crisp, is het misschien een idee om per topic bij te houden wanneer er voor het laatst in is gereageerd óf voor het laatst iets aan de koppelingen is veranderd? Je kan dan simpelweg alle karma in die topics herberekenen die sinds de vorige herberekening nieuwe posts hebben gekregen óf andere koppelingen hebben, ongeacht hoe oud het topic is.

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik kreeg het zelf toevallig ook eind van de middag gemaild van Arjen van der Meijden (Technical Architect @ Tweakers), alleen zei hij dat de hele set elk kwartaal opnieuw wordt berekend, niet elk half jaar.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:07:
[...]

Crisp, is het misschien een idee om per topic bij te houden wanneer er voor het laatst in is gereageerd óf voor het laatst iets aan de koppelingen is veranderd? Je kan dan simpelweg alle karma in die topics herberekenen die sinds de vorige herberekening nieuwe posts hebben gekregen óf andere koppelingen hebben, ongeacht hoe oud het topic is.
Dat wordt meen ik ook bijgehouden, maar ik weet zo niet of dat bij de dagelijkse update ook wordt meegenomen of kan worden meegenomen. Maar sowieso zal het systeem op punten nog verfijnd en verbeterd worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 25-06-2015 22:04 ]

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Dat wordt meen ik ook bijgehouden, maar ik weet zo niet of dat bij de dagelijkse update ook wordt meegenomen...
Het feit dat Kid zijn badges nog heeft voor de betreffende onderwerpen die hij alleen op het forum besproken heeft lijkt erop te duiden dat dat niet zo is in elk geval. :P Lijkt me vanaf de zijlijn in elk geval wel een goeie toevoeging als het niet al aan staat, aangezien dat de noodzaak van het halfjaarlijks (driemaandelijks?) herberekenen terugbrengt naar "just in case." :)

• Kid Jansen
  • Niet online
Is er inmiddels al een herberekening geweest sinds het aanmaken van dit topic? Ik heb die 4 badges die ik in de startpost noemde namelijk nog steeds, dus als dat het geval is dan is er misschien toch nog iets anders aan de hand.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Los van of die herberekening nou wel of niet geweest is vind ik dat het systeem nu veel te traag reageert op gewijzigde koppelingen om werkbaar te zijn. Een eenmaal onterecht uitgedeelde badge valt niet meer in te trekken, en zelfs als we nu massaal oude topics van de juiste tags gaan voorzien krijgt niemand de badge die daarbij hoort.

IMO is het van cruciaal belang dat de logica die ik hierboven omschrijf geïmplementeerd wordt (of als dat al zo is: beter wordt toegepast). Op dit moment is er geen enkele reden om beter te gaan taggen in oudere content, en dat was toch echt een van de beoogde doelen. :)

• Kid Jansen
  • Niet online
Even een kick om te laten weten dat die vier badges die ik in de startpost noemde per vandaag bij mij weg zijn. Net een herberekening geweest?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kid Jansen schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:31:
Even een kick om te laten weten dat die vier badges die ik in de startpost noemde per vandaag bij mij weg zijn. Net een herberekening geweest?
Klopt inderdaad, er is vandaag een totale herberekening geweest. Karma voor oude topics waar in de afgelopen maanden koppelingen met onderwerpen aan zijn toegevoegd zie je nu ook terug (ik ben zelf 1200 punten gestegen *O* en zes plaatsen gezakt -O- op smarthome).

• Kid Jansen
  • Niet online
Er is bij mij ook meer veranderd dan alleen die vier badges die ik in de startpost noemde. Ik ben nog een aantal andere badges kwijt (waar ik volgens mij überhaupt de enige van was met een batch), maar heb er ook twee nieuwe bij: laptopproject en universiteit. Karmatotaal is volgens mij ook anders.

Eén ding is in ieder geval niet veranderd, Foritain is nog steeds de onbetwiste badgekoning.
Pagina: 1