Aankoopadvies i5 of i7

Pagina: 1
Acties:

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-02 16:37
Ik zoek een?
Ik wil een PC gaan samenstellen en die vooral dient voor gamen, maar ik kreeg het advies om misschien een i5 te kopen i.p.v. een i7 i.v.m. de core snelheid. Sommige games gebruiken namelijk nog geen hyperthreading en dan zou het zonde zijn om te veel te betalen. In de toekomst kunnen games natuurlijk wel ontwikkelen en deze PC moet ook lang mee kunnen, daarom twijfel ik tussen de i5 en i7.

Deze spellen worden er vooral op gespeeld:
CS:GO
League of Legends

Wat is je budget?
Rond de 300 max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
wenslijst: desktop

Als je een i5 of i7 aanraadt welke zou dan de snelste single core snelheid hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door twanva op 25-06-2015 14:37 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26

br00ky

Moderator Harde Waren
twanva schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:35:
Ik zoek een?
Sommige games gebruiken namelijk nog geen Bijna geen enkele game gebruikt namelijk hyperthreading en dan zou het zonde zijn om te veel te betalen.
Je geeft zelf al antwoord op je vraag ;). Een i7 is (al helemaal bij de twee games die jij noemt) klinkklare onzin.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Ik zou gaan voor een i5.
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed

Een i7 heeft tijdens gaming absoluut geen meerwaarde.

• twanva
br00ky schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Je geeft zelf al antwoord op je vraag ;). Een i7 is (al helemaal bij de twee games die jij noemt) klinkklare onzin.
Dus in de toekomst zal ik ook weinig profeit hebben van een i7 als de games wel hyperthreading gaan ondersteunen?

Welke i5 zou je dan aanraden die erg snel is per core??

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26

br00ky

Moderator Harde Waren
We kunnen wel speculeren op de toekomst, maar goede hyperthreading ondersteuning in games wordt al jaren aangekondigd en is er nog steeds maar mondjesmaat en zeker niet met zoveel extra prestatie dat het de forse meerprijs kan rechtvaardigen. Ja een i7 geeft meer fps, maar is dat het waard? Ik zeg persoonlijk van niet.

Hetzelfde geldt voor de verschillende i5's. Is een snellere in staat tot hogere fps? Ja. Staat dat in contrast met hoeveel je meer betaalt? Ik zeg van niet. Een 4460 is dus al prima. Wat je verder met de intel GHz reclame machine doet moet je zelf weten, maar benchmarks laten keer op keer zien dat een snellere i5 de meerprijs niet waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 25-06-2015 14:54 ]

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Tegen de tijd dat hyperthreading goed ondersteund wordt kan je altijd overstappen naar een i7. Ik verwacht dat je hele systeem tegen die tijd wel aan vervanging toe is (DDR4 RAM etc.)

EDIT: De 4590 uit mijn vorige post komt uit de BBG van maart. Maar de 4460 zal voor 20 euro minder zeker niet minder presteren

[ Voor 26% gewijzigd door hanvandijk op 25-06-2015 14:59 ]

• twanva
Dus de i5 is voor nu met deze spellen de way to go.

Bedankt voor alle info, ik weet genoeg.
Pagina: 1