Lichtjaar ≠ tijd

Pagina: 1
Acties:

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
In het laatste .Geek artikel Mini-R2-D2 heeft besturing via Lightsaber-afstandsbediening staat het volgende:
Daarna moet hij weer opladen, maar ook dat kost geen lichtjaren: het opladen is binnen tien seconden gepiept.
Maar een lichtjaar is natuurlijk geen aanduiding van tijd maar van afstand :F .
Heeft Arnoud dit nou expres verkeerd opgeschreven? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dat niet weet.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:28
Ik denk dat dit sarcastisch bedoeld is iets met starwars?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Haha, er stond oorspronkelijk 'jaren', maar om het wat meer in het Star Wars-universum te houden, heb ik er lichtjaren van gemaakt. Als mensen het onduidelijk vinden, dan kan er best een echte eenheid van tijd komen te staan, maar ik vond dit wel geestig zo eigenlijk :)

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
arnoudwokke schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:27:
Haha, er stond oorspronkelijk 'jaren', maar om het wat meer in het Star Wars-universum te houden, heb ik er lichtjaren van gemaakt. Als mensen het onduidelijk vinden, dan kan er best een echte eenheid van tijd komen te staan, maar ik vond dit wel geestig zo eigenlijk :)
Ok, op zich geen probleem. Ik snap de referentie ook wel.
Van mij mag hij blijven staan :P

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:39
Ik vind het wel een goede grap. Ik zou er zelf `(licht)jaar` van maken, dan is het duidelijker dat er bewust gekozen is voor deze term.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Oh ja, goede Dorus, ga ik even doen :)
Pagina: 1