Windows 7 installatie kan geen hdd vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 20:46
Het lukt mij niet op om de Medion Akoya S4214 (MD 99055) Windows 7 opnieuw te installeren. Deze laptop heeft een gewone HDD en een caching Ssd. Het installatieprogramma van Windows kan geen HDD en SSD vinden. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat Windows geen drivers heeft voor RAID. Ik heb in de BIOS al naar AHCI of IDE gedaan en de installatie vindt de hdd en ssd dan wel. Ik wil echter dat deze HDD en SSD in raid staan.

Het installatieprogramma heeft mogelijkheden om een driver te zetten op usb. Ik heb alle drivers van de medion site afgehaald en op USB gezet en ook de drivers van de cd op USB gezet, maar hij kan geen juiste drivers vinden. Ik denk dus dat medion niet de juiste drivers op de cd heeft staan... Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen (buiten AHCI gebruiken om)

Ik kan de hdd dus wel gewoon in de BIOS vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Daiov97 op 25-06-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eerst geformatteerd en nu installeren vanaf DVD of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
Je moet de juiste driver zien te bemachtigen. Heb je geen schijf meegekregen van medion? Of een aparte partitie op je hdd? daar staan meestal deze drivers wel op

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daimen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:41:
Het installatieprogramma heeft mogelijkheden om een driver te zetten op usb. Ik heb alle drivers van de medion site afgehaald en op USB gezet en ook de drivers van de cd op USB gezet, maar hij kan geen juiste drivers vinden. Ik denk dus dat medion niet de juiste drivers op de cd heeft staan... Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen (buiten AHCI gebruiken om)
In de waslijst met drivers op de site van Medion staat geen RAID-driver.

Volgens de PW heeft dat ding een Intel Mobile HM77 chipset, als ik daar op zoek icm RAID kom ik uit bij https://communities.intel.com/message/183255 , daar moet je wel mee verder kunnen ;)
edit: Oh wacht, Google liet de PW link van de S4215 ipv S4214 zien, even verder zoeken.

edit2: Heb je de drivers van Medion wel uitgepakt? Windows verwacht o.a. *.inf bestanden, geen exe/installers ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 25-06-2015 13:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Voor zover mij bekend ondersteunt geen enkele RAID configuratie(0,1,5,6) caching op een SSD.

Dien je de chaching niet later in windows aan te zetten d.m.v. de "Intel® Smart Response Technology, a caching software,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

al gekeken wat je voor de installatie met diskpart kunt doen? (shift F10)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44

DarkSide

theres no place like ::1

Even voor de duidelijkheid.
Je hebt een Hybride HDD. Dus een gewone SATA HDD (zeg 1TB) met een Caching SSD (zeg 25Gb).
Dan wel in 1 HDD of het caching gedeelte op je moederbord?

En die 2 schijven wil je in RAID gaan draaien?
Ben benieuwd naar wat voor RAID configuratie je dan wilt gaan draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
In de laptop zit een losse HDD van 500GB en een mSATA SSD van 32GB. Standaard stond de BIOS al op 'RAID'. Er was geen mogelijkheid om gegevens op de SSD te zetten, en dat is ook niet nodig.

In het screenshot is een voorbeeld van hoe ik de drivers op een USB gezet heb. Ik heb alle drivers van de bijgeleverde CD afgehaald en op een USB gezet, maar geen enkele juiste driver is gevonden... Er zitten dus wel setup bestanden bij.. Maar deze kan ik moeilijk uitvoeren op een andere pc..

http://gyazo.com/51cead2d56b85cc9c9cb4fe5bba0256c

[ Voor 9% gewijzigd door Daiov97 op 25-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

@Darkside
De raid configuratie vroeg ik me ook al af maar ik heb even verder gekeken. In de Bios moet de controller op
"Intel Smart Response Technology" staan maar bij sommige moederbord fabrikanten heet die optie RAID.

Wat de array configuratie moet zijn is mij nog onduidelijk maar ik neem aan een 'array' met alleen de HDD. In windows kun je vervolgens met de Intel software caching aanzetten.

@Daimen
Heb je wel een array aangemaakt?
Heb je hier misschien wat aan als workaround

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 25-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Daimen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:10:
In de laptop zit een losse HDD van 500GB en een mSATA SSD van 32GB. Standaard stond de BIOS al op 'RAID'. Er was geen mogelijkheid om gegevens op de SSD te zetten, en dat is ook niet nodig.

In het screenshot is een voorbeeld van hoe ik de drivers op een USB gezet heb. Ik heb alle drivers van de bijgeleverde CD afgehaald en op een USB gezet, maar geen enkele juiste driver is gevonden... Er zitten dus wel setup bestanden bij.. Maar deze kan ik moeilijk uitvoeren op een andere pc..

http://gyazo.com/51cead2d56b85cc9c9cb4fe5bba0256c
Dat is de Intel chipset driver. Dat is niet de juiste.
Je moet iets zoeken met de naam iaAHCIC.inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
@Tazzios Ik kan helaas het OS dus niet installeren, omdat ik geen HDD vind. Zelf snap ik ook niet veel van RAID, maar ik wil de laptop gewoon installeren zoals het was.

Ik heb ergens iaAHCIC.inf gevonden op de intel site. Misschien werkt het.

[ Voor 41% gewijzigd door Daiov97 op 25-06-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Daimen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:19:
@Tazzios Ik kan helaas het OS dus niet installeren, omdat ik geen HDD vind. Zelf snap ik ook niet veel van RAID, maar ik wil de laptop gewoon installeren zoals het was.

@FastPinguin Dit was slechts een voorbeeld. Zijn iaAHCI.inf niet enkel de drivers voor AHCI?
Je hebt denk iaStorAC.inf nodig die er ook bij zit. Uit de beschrijving:
; ** Filename: iaStorAC.inf
; ** Revision: 05/02/2014,13.1.0.1058
; ** Abstract: Windows* INF File for AHCI Intel(R) Rapid Storage Technology Driver
; ** Installs: RST AHCI RAID Controller Miniport + RST Filter Driver
"Intel(R) Mobile Express Chipset SATA RAID Controller"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
FastPinguin schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:24:
[...]

Je hebt denk iaStorAC.inf nodig die er ook bij zit. Uit de beschrijving:
; ** Filename: iaStorAC.inf
; ** Revision: 05/02/2014,13.1.0.1058
; ** Abstract: Windows* INF File for AHCI Intel(R) Rapid Storage Technology Driver
; ** Installs: RST AHCI RAID Controller Miniport + RST Filter Driver
"Intel(R) Mobile Express Chipset SATA RAID Controller"
Zojuist die gedownload. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

Ik had deze nog gevonden:
https://downloadcenter.in...ogy-Intel-RST-RAID-Driver

; ** Revision: 11/06/2014,13.6.0.1002
; ** Installs: RST AHCI Controller Miniport

[ Voor 43% gewijzigd door Tazzios op 25-06-2015 14:28 . Reden: versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 11:53
Je kan geen HDD kiezen om Windows op te installeren?
Dat heb ik ook altijd als ik Windows opnieuw installeer. Ik heb allemaal SATA en geen oude IDE dingen aangesloten en daar gaat het fout.

Je moet een beetje aanklooien, maar wat helpt is dat ik dan cancel druk, en dan ga je terug naar het beginscherm. Dan je USB stick waar je vanaf installeert in een andere USB poort doen, en dan weer op volgende drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Hij lijkt de driver te pakken. (iaStorAC.inf) De HDD staat weer aangegeven! Hopelijk lukt het installeren ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MrDirect schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:26:
Je kan geen HDD kiezen om Windows op te installeren?
Dat heb ik ook altijd als ik Windows opnieuw installeer. Ik heb allemaal SATA en geen oude IDE dingen aangesloten en daar gaat het fout.

Je moet een beetje aanklooien, maar wat helpt is dat ik dan cancel druk, en dan ga je terug naar het beginscherm. Dan je USB stick waar je vanaf installeert in een andere USB poort doen, en dan weer op volgende drukken.
Jij denkt aan een ander probleem, de niet-specifieke error dat de cd/dvd-rom driver niet gevonden kan worden als je vanaf USB installeerd, wat overigens los staat van dat USB3-poorten dezelfde error produceren.

Dat bugje ben ik ook tegenaan gelopen laatst, de installer raakte de USB-stick "kwijt", op cancel klikken, van poort wisselen en dan vind ie 'm weer.

Maar dat is dus een totaal ander probleem dan wat de TS heeft ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1