Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:22
Hallo,

ondanks dat ik ben wezen zoeken naar een soortgelijk topic, wat ik niet heb kunnen, start ik hem nu maar zelf.

Ik ben een beginnende hobbyist en ben in het bezit van een Nikon D7000 samen met een 18-105mm f/3.5-5.6. Nu gaan ik binnenkort naar Suriname en vraag ik mij eigenlijk af of ik met bovenstaande apparatuur uit de voeten kan. Omdat ik echt de binnenlanden (regenwoud) in ga verwacht dat ik veel speciale dieren zal tegen komen en wil deze uiteraard goed op de foto kunnen vastleggen. Ditzelfde geldt voor al het andere, de natuur, monumenten etc etc.

Ik vermoed namelijk dat ik er goed aan zal doen om een telelens aan te schaffen om zo wat makkelijker, met name, de dieren beter te kan vastleggen.

Hoe zien jullie dit, ga ik me redden met het spul wat ik nu heb, moet ik een extra lens (tele) aanschaffen, moet ik helemaal wat anders? Zie ik nog andere zaken over het hoofd?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Een goed verstelbaar, stevig (stabiel) statief lijkt me onmisbaar, niet te zwaar aangezien je het natuurlijk allemaal wel door de rimboe moet slepen. Als een statief te veel wordt, neem dan op zijn minst een monopod mee. In beide gevallen met een goeie (bal)kop met quick-release.

Denk verder aan voldoende geheugen, en gewenste filters (altijd een polarisatiefilter meenemen!).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

De 18-105 is volgens mij een lens zonder rubberen rand die de camera (enigszins) weathersealed. Daarnaast denk ik dat je met een luchtvochtigheid van >90% in het regenwoud liever niet met lenzen gaat wisselen. Ik zou ervoor opteren om een Nikon 18-200 (~350 euro occasion/tweedehands als je goed zoekt) aan te schaffen welke wel tot op zekere hoogte wat bescherming heeft/geeft voor vocht en welke je dus niet hoeft te wisselen als je wat meer telebereik nodig hebt. Als de prijs een issue is kun je een soortgelijke variant zoeken van sigma of tamron. Of deze ook vochtafscherming hebben durf ik niet te zeggen, maar nog steeds beter dan steeds moeten wisselen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Wel of geen weathersealing maakt niets uit. Lenzen en camera's zijn namelijk niet luchtdicht, dus er komt gewoon vochtige lucht in.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Voor echte closeups van beestjes is 105mm te weinig, je moet dan echt minstens 300mm hebben; liefst nog meer.

Aangezien je de jungle ingaat, is er ook kans dat het best donker is; dus dan raad ik ook nog eens een lichtsterke lens aan; of je moet niet bang zijn je iso omhoog te schroeven.

Als je nog geen statief hebt, schaf er 1 aan. Ga je veel profijt van hebben. Neem er dan 1 waarvan je een poot los kan schroeven, die kan je dan als monopoot gebruiken. Dit is altijd nog beter dan uit de hand.