Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08 10:38
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Ik wilde om advies vragen met betrekking tot mijn videokaart. Ik mod regelmatig games zoals bijvoorbeeld skyrim en gta. Nu merk ik dat mijn gpu naast deze games ook nieuwe games slechter begint te trekken. Daarom zit ik te denken over een upgrade. Maar wat?

Ik heb nu een 780 gtx lightning. Hoe kan ik deze het beste upgraden?

2e erbij in SLI? Waar kan ik een 2e kopen? voldoet een normale 780 of een 780 ti ook?

Een nieuwere kaart? Zo ja, welk model?

Ikzelf heb een beetje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat een duurdere kaart eigenlijk niet veel beter presteerd dan die ik heb, en het geld dus niet echt waard is. Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag! En alvast bedankt voor eventuele reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Het is misschien handig om ook je systeem specs te vermelden, voor het zelfde geldt schaf je een 2e 780 aan en komt dan tot de conclusie dat je moederbord geen SLI ondersteunt (om maar wat te noemen).
Ook dingen als voeding zijn belangrijk.

Wie weet loop je wel tegen een CPU bottleneck aan, dan helpt een 2e kaart natuurlijk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Excuses, ik zal het ff op een rijtje zetten:

Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
CPU: Intel Core i7 2600k
Geheugen: 16GB DDR3 PC3-12800
Huidige GPU: NVIDIA GTX 780 Lightning
SSD: Samsung ssd 840 128GB
HDD: Samsung 1TB

Ik hoop dat dit voldoende is, als je meer wilt weten roep maar. Als je trouwens betere suggesties hebt voor upgrades hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar je ook een beetje naar moet kijken is of je niet tekort schiet met je videogeheugen. Die Lightning heeft uit m'n hoofd 3GB geheugen, daarmee zou je nog wel een eind toe kunnen komen, maar als je straks 4GB of meer nodig hebt, dan kom je dus tekort (geheugen kun je bij SLI niet optellen immers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Die lightning is idd 3GB. Net ff een testje gedaan. Mijn GPU danst rond tussen de 85 en 100% met 95% als gemiddeld. Geheugen gebruikt ligt ongeveer rond de 2.6GB. En dat is op relatief rustige momenten in-game wanneer ik gewoon door de straten loop bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

move naar CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Op welke resolutie game je?? Dat is ook belangrijk :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik mis de voeding bij de specs.

Wat de beste keuze is hangt trouwens vooral af van de prijs. Een GTX 780 Lighting zal je nieuw niet meer vinden (of overpriced) dus dan moet je er één tweedehands voor een leuk prijsje kunnen meepakken. Maar het heeft alleen nut als je één voor een mooie prijs kan vinden anders is een andere nieuwe een beter idee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Een snelle blik in de vraag & aanbod toonde aan dat er regelmatig een 780 voor ~250 tot 300 euro aangeboden wordt. (http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSmaWFoZKsbW1tQA)

Ik zou dat geld dan lekker in een 970 of misschien zelfs een 970 steken.
(http://tweakers.net/categ...lW0koWJqaWSDogyV4qtra0FAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Maakt dat zoveel verschil dan een 780 of een 970 / 980? Het valt me op hoe weinig die prijzen uit elkaar liggen idd. Ik game nu nog gewoon op een resolutie van 1920x1080. Als ik weer wat gespaard heb koop ik wss wel een andere monitor, maar vindt dit nu nog niet nodig.

De voeding die ik gebruikt is een 1000 watt modulaire antec voeding. Welke precies durf ik niet te zeggen. Heb de kast open getrokken, maar ik kan geen sticker vinden met meer info, sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
het verschil tussen een enkele 780 en een 970/980 is behoorlijk.
Daarnaast zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een enkele 970/980 tegenover twee 780 in sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Na verschillende benchmarks te hebben vergeleken en een paar reviews te hebben gelezen heb ik besloten om toch te upgraden. Naar een 970 of een 980 ben ik nog niet uit, maar deze gaat de deur uit. Ik weet niet of dit mag, maar bij intresse zie advertenties ;)

Bedankt allemaal voor de hulp!
Pagina: 1