NeoGeo -SNK- :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Ik weet nog wel dat ik vroeger in de gameswinkel stond te kwijlen als ik die Neo Geo van SNK zag staan de vetste games :9~ :9~ :9~ (samurai showdown en world heroes) en kewle graphics. niets kon aan dat ding tippen. alleen het enige nadeel was ! dat het kreng onbetaalbaar was :( zo rond de 1800 piek voor alleen het apparaat om over de games zelf maar te zwijgen. wie heeft er ooit zo'n neogeo gehad ?. laatst vond ik een emulator met wat roms op een website ik gedownload en spelen als een gek. kan ik eindelijk toch nog met de neogeo thuis spelen ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KaMiKaZe
shit hoort natuurlijk in spielerij
sorry verplaats ff ;)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Op maandag 18 juni 2001 01:43 schreef Bamibal het volgende:
shit hoort natuurlijk in spielerij
sorry verplaats ff ;)
hhmmz ja inderdaad :7

Verwijderd

Ik heb er vroeger wel bij ge :9~
Maar nooit gehad, helaas...

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

move -> Spielerij

• DjMark
  • Nu online
Ik heb die emulator ook (NeoRageX) met zo'n 30 gamez. echt wel cool!!
Die neogeo is nog steeds een van de beste systemen voor 2d spellen!!

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik weet wel dat het best lastig is om roms te vinden voor de neo geo. Tenminste goed werkende roms. Ik zou best nog wel een echte neo geo willen hebben. Maar ik denk dat je dan net zo goed een arcade kast kunt kopen met de neo geo hardware erin. Dat zou wel vet zijn :9~

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:49
De NeoGeo brengt idd een golf van nostalgie bij me op :) Bij een videotheek bij me in de buurt kon je voor de kleine vergoeding een half uurtje helemaal los gaan met Samurai Showdown.
Maar ja: Fl.1500,- voor de console en ook nog ns 500 piek voor een spel was natuurlijk nooit voor ons weggelegd ;) Ik ga maar ns die eerdergenoemde emulator uitproberen! Weten jullie toevallig ook nog wat locaties om spellen te downen, of doe ik nu een warez-request (als dat zo is, dit is absoluut niet m'n bedoeling, ik ken de regels!)?

Verwijderd

Als het mag, heb ik nog wel een paar goeie sites voor je ;)

• UnderFlow
Mag waarschijnlijk niet. Ik ben trouwens ook wel in wat sites geinteresseerd. Mail ze anders maar.

• KaMiKaZe
Op maandag 18 juni 2001 12:46 schreef DjMark het volgende:
Ik heb die emulator ook (NeoRageX) met zo'n 30 gamez. echt wel cool!!
Die neogeo is nog steeds een van de beste systemen voor 2d spellen!!
idd als je de graphics wat tweaked dan roeleert hij nog steeds zwaar in 2d
uuh het is toch de pc die de graphics op me scherm tovert. ;)

ik heb ook neorage en 125 games
samurai showdown 4 is me vriendin nu aan verslaaft :D

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb vroeger een Neo Geo gehad en die kocht ik alleen al voor Baseball Stars ! Waanzinnige 2D graphics, echt audio commentaar. Spectaculair voor die tijd en nog eens super speelbaar ook :)

Games waren inderdaad onbetaaldbaar, 599,- voor een nieuwe was normaal en 2e hands mocht 250,- toch echt een koopje noemen.

Ik heb hem niet echt heel lang gehad, paar maanden later weer doorverkocht maar toch wel veel plezier van gehad. Neo Geo CD heb ik ook nog tijdje gehad maar toen was de lol (en het spectaculaire er al vanaf)

• Symphony-X
  • Laatst online: 02-02 13:40
ik ken echt een vreselijk goede site met ALLE roms enz. No bull.
Zal ik em posten..?

Neeeeh.. anders wordt ik dadelijk nog geschorst ofzow :P

dus eeh.. mail me maar ff als je ut wilt weten:

xystus_bas@hotmail.com

" Play the violent strings of my symphony "

• KaMiKaZe
Op dinsdag 19 juni 2001 00:03 schreef keldon het volgende:
Ik heb vroeger een Neo Geo gehad en die kocht ik alleen al voor Baseball Stars ! Waanzinnige 2D graphics, echt audio commentaar. Spectaculair voor die tijd en nog eens super speelbaar ook :)

Games waren inderdaad onbetaaldbaar, 599,- voor een nieuwe was normaal en 2e hands mocht 250,- toch echt een koopje noemen.

Ik heb hem niet echt heel lang gehad, paar maanden later weer doorverkocht maar toch wel veel plezier van gehad. Neo Geo CD heb ik ook nog tijdje gehad maar toen was de lol (en het spectaculaire er al vanaf)
pfff zeker geld teveel :P

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op dinsdag 19 juni 2001 20:33 schreef Bamibal het volgende:

[..]

pfff zeker geld teveel :P
Niet echt, maar ik kocht wel alle consoles die uitkwamen. En vlak voordat de nieuwe er aan kwamen verkocht ik dan de oude :) Zodat ik weer geld had om de nieuwe te kopen zodra ze uit waren in Japan.

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Neo Geo blijft toch nog een van m'n favo consoles. Dankzij de zeer coole vechtspellen.
De hele KoF-serie (wanneer komt KoF2000?!),
Samurai Spirits2(de latere vond ik wat minder) en Garou (a.k.a.Fatal Fury4).
Niet te vergeten Metal Slug een van de mooiste 2d sidescroller shoot'em ups. Jammer dat Metal SlugX niet stabiel loopt vanwege de beveiliging. Heb nu ook zo'n 110+ games verzameld.

Aangezien de Neo Geo emulatie een beetje stil staat, ben ik ondertussen maar begonnen met CPS2 emulatie van Capcom. de Roms heb ik al, nou maar wachten waneer ze de decryptieroms uitbrengen. Ben altijd StreetFighter verslaafd geweest, alhoewel ik nu wel meer neig naar KoF (veel betere character designs).

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 19 juni 2001 20:50 schreef shingo het volgende:
Neo Geo blijft toch nog een van m'n favo consoles. Dankzij de zeer coole vechtspellen.
Niet te vergeten Metal Slug een van de mooiste 2d sidescroller shoot'em ups. Jammer dat Metal SlugX niet stabiel loopt vanwege de beveiliging. Heb nu ook zo'n 110+ games verzameld.

Aangezien de Neo Geo emulatie een beetje stil staat, ben ik ondertussen maar begonnen met CPS2 emulatie van Capcom. de Roms heb ik al, nou maar wachten waneer ze de decryptieroms uitbrengen. Ben altijd StreetFighter verslaafd geweest, alhoewel ik nu wel meer neig naar KoF (veel betere character designs).
voor capcom gebruik ik nog steeds Callus

bij mij draait Metal Slug X perfect, geen enkele probs mee

heb een tijdje terug de voor mij ultieme Capcom game eindelijk Gevonden

Alien VS. Predator :9~

zeer vet

zit erover te denken om zelf een mame/neorage/callus kast te maken met die hanaho joysticks, maar das een duur geintje

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 20:50 schreef shingo het volgende:
:9~
Waarom kunnen ze dit soort games niet gewoon eens voor de PC uitbrengen? Je moet het altijd of in de arcade spelen of een dure console dervoor kopen :'(

• slownera
Bokkie:
Ik gebruik ook callus voor de CPS1 roms. Maar callus kan volgens mij niet omgaan met CPS2 spellen behalve SF-Zero 1, als ik me niet vergis. Voor CPS2 gebruik nu nebula.
Alien vs Predator is ook CPS2, die speel je toch niet met Callus? :?

PsyFlux:
Daarom hebben we gelukkig emu's.
Kan me niet voorstellen dat ik die 10-tallen vechtspellen op cartridge zou hebben gekocht.
Zou ik eerst de lotto moeten winnen :7

Voor CPS2 info moet je bij cps2shock kijken.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 21 juni 2001 01:44 schreef shingo het volgende:
Bokkie:
Ik gebruik ook callus voor de CPS1 roms. Maar callus kan volgens mij niet omgaan met CPS2 spellen behalve SF-Zero 1, als ik me niet vergis. Voor CPS2 gebruik nu nebula.
Alien vs Predator is ook CPS2, die speel je toch niet met Callus? :?

PsyFlux:
Daarom hebben we gelukkig emu's.
Kan me niet voorstellen dat ik die 10-tallen vechtspellen op cartridge zou hebben gekocht.
Zou ik eerst de lotto moeten winnen :7

Voor CPS2 info moet je bij cps2shock kijken.
klopt AvsP is CPS2 ik speel hem onder mame :9

nebula was nogal buggy bij mij, maar ik draai nu whistler, zal eens kijken of dat nu anders is

• slownera
Mame gebruik ik niet voor neogeo/cps games, omdat Mame bij mij geen interpolatie doet voor de gfx. Dan worden de gfx zo blokkerig.

Daarnaast zijn er nu diverse CPS2 emu.
Calice, Kawaks, Finalburn(met hacks natuurlijk) en Nebula. Maar Nebula werkt redelijk goed en heeft leuke opties zoals cheats en jukebox, gebruik nu versie1.4.

Ik zou graag toch wel een update zien van Neorage, dan doet misschien de scrolling van Super Sidekicks eens normaal.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

das waar, Finalburn werkt soms wel soms niet bij mij, weet neit waar het aan ligt

ik vind het jammer dat modeler zo brak is want das voor zover ik weet de enige emu die Golden Axe 2 The revenge of Death Adder emuleerd, en dat vind ik echt een kicke spel

zit erover te denken om die hanaho te kopen, alleen omdat ik dan gewoon 2 player arcade perfect kan spelen :)

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 13:12 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

voor capcom gebruik ik nog steeds Callus
Probeer Finalburn eens, de ultieme Capcom(Cps1+Cps2) emulator.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 20:41
mijn buurman had een neo geo, damn, wat heb ik daar veel tijd doorgebracht... >:)

• slownera
Goh, Golden Axe2, die heb ik zo'n 10 jaar geleden in Spanje in de speelhallen gezien.
Samen met m'n broer toen uitgespeeld, kostte ons wel een handvol pesetas :)

Maar dat was inderdaad een zeer gaaf spel.
Vreemd eigenlijk dat het spel nooit is uitgebracht op consoles. Terwijl de meeste Sega spellen dat wel zijn.

Nou dan maar Golden Axe1 maar spelen, die doet het tenminste wel.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 21 juni 2001 16:20 schreef shingo het volgende:
Goh, Golden Axe2, die heb ik zo'n 10 jaar geleden in Spanje in de speelhallen gezien.

Vreemd eigenlijk dat het spel nooit is uitgebracht op consoles. Terwijl de meeste Sega spellen dat wel zijn.

Nou dan maar Golden Axe1 maar spelen, die doet het tenminste wel.
ik heb de rom dus wel evenals modeler, het ziet er wreed uit, maar is onspeelbaar helaas :'(

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb ook nog zo'n NeoGeo console in de kast liggen met een aantal vechtspellen Fatal Fury & WorldHero's of hoe dat spel ook mag heten.

Ik weet niet wat hier nog voor moet vragen voor de verkoop ,ik weet wel dat dat ding vreselijk duur was.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 16:20 schreef shingo het volgende:

Golden Axe is op de Sega MegaDrive uitgebracht. (Zelfs nog op de Master System, dacht ik)

• slownera
Volgens mij bedoel je dan Golden Axe1.
Ik dacht niet dat het 2de deel ooit op console was uitgebracht. Maar daarentegen hield ik de megadrive nooit zo in de gaten, dus ik weet het niet zeker.

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

yep Neo*Geo arcadegames zijn zwaar okee, en dan vooral METAL SLUG!! (badadadadada ARRGH! BADOOOM! etc.etc.) vorig jaar nog kwam Metal Slug 3 uit, erg goed maar helaas alleen meer van hetzelfde.. die emulators zijn inderdaad erg goed en die roms kan je overal wel vinden.. *kuch* www.mame.dk *ahum* ;)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Wil je ALLE kontschoppende Neo Geo spellen spelen?? Koop dan een Sega DreamCast. Dit ding is nu heel goedkoop aangezien Sega consoles opgedoekt is (300 piek). Ik heb een cd-rom voor DreamCast met een ongelovelijke zooi aan SNK games dr op. Ook heb ik een cd-rom met 1279 Super Nintendo spellen .. en dat allemaal op je dreamcast hehe ..

DC spellen zijn trouwens ok zwaar goed!

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Symphony-X
  • Laatst online: 02-02 13:40
Op vrijdag 22 juni 2001 20:43 schreef violator_ het volgende:
Wil je ALLE kontschoppende Neo Geo spellen spelen?? Koop dan een Sega DreamCast. Dit ding is nu heel goedkoop aangezien Sega consoles opgedoekt is (300 piek). Ik heb een cd-rom voor DreamCast met een ongelovelijke zooi aan SNK games dr op. Ook heb ik een cd-rom met 1279 Super Nintendo spellen .. en dat allemaal op je dreamcast hehe ..

DC spellen zijn trouwens ok zwaar goed!
Oh jah??? Nou dan mag jij mij wel es wat uitleggen:

1. De enige neogeo emulator op de DC is die voor NeoGeo POCKET, en das dus LANG niet zo cool als wat je met NeorageX kan bereiken.

2. SNESdream (ofzow) werkt wel, maar is TRAAAAAAAAAAAG.. dus niet echt bruikbaar.

tenzij jij andere info hebt.. :?

ps. ik mot wel zeggen dat de DC vet zwaar ruled.. de SEGA megadrive emulator is echt goed.

" Play the violent strings of my symphony "

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
ik zou je de link kunnen geven waar je de ISO's kunt downloaden maar daar krijg ik vast gezeik mee op dit board...

Nester DC is een heel goeie SNES emulator. Alle spellen lopen perfect ... staat op een cdtje samen met 1052 Roms

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• UnderFlow
interessant kun je de link niet even doormailen. Krijg je ook geen gezeik. Email staat in me profile. Ik wil ook nintendo games enzo spelen op mijn DC.
Pagina: 1