Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Ik heb gewerkt op Franse, Duitse, Spaanse en vast nog wel meer talige keyboards, maakt me allemaal bijzonder weinig uit wat er op die toetsen staat eigenlijk
Same here. Zeker als de wachtwoorden verborgen zijn kan het nog wel eens voor frustratie zorgen.dragon2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:03:
ik moet vaak 'moeilijke' wachtwoorden intypen op mijn server enzo met dat tobo, en ik heb de wachtwoorden maar wat versimpeld omdat ik de underscore enzo steeds kwijt was
Ik persoonlijk vind het geen aanrader. Het zou voor mij een reden kunnen zijn om de laptop NIET te kopen.
overigens heb ik geen ervaring met Duitse maar met Franse tobo's
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Maar uiteindelijk toch niet ideaal, wat mensen hierboven ook al zeggen, je hebt zoveel extra knoppen hier en daar voor speciale tekens, dat werkt gewoon niet lekker.
Uiteindelijk een Engelse Logitech gekocht.. aaah wat een verademing!
13:37
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Maar daarvoor hoef je toch helemaal niet naar je keyboard te kijken? Dan maakt 't toch weinig uit wat erop gedrukt is?DarkUnreal schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:09:
had een duits draadloos tobo setje bij mn HTPC... jah je kunt het toetsenbord zo instellen dat hij 'onze' toetsenpakt (dus de Y toets zal een Z typen).
Maar uiteindelijk toch niet ideaal, wat mensen hierboven ook al zeggen, je hebt zoveel extra knoppen hier en daar voor speciale tekens, dat werkt gewoon niet lekker.
Do what you love, do it often
Niet iedereen kan volledig blind typen.TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:08:
[...]
Maar daarvoor hoef je toch helemaal niet naar je keyboard te kijken? Dan maakt 't toch weinig uit wat erop gedrukt is?
Zelf heb ik geen problemen met A t/m Z. Speciale karakters daar integen... zelfs op een qwrty tobo ben ik nog regelmatig aan het zoeken.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik type over het algemeen blind inderdaad... maar als je dan toch een bijzonder teken nodig hebt.. of bv in de commandline : wil typen.. dan moet je toch kijken.TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:08:
[...]
Maar daarvoor hoef je toch helemaal niet naar je keyboard te kijken? Dan maakt 't toch weinig uit wat erop gedrukt is?
En omdat je gewoon anders gewend bent.. zul je altijd weer gaan zoeken als je de : wil hebben.. behoorlijk frustrerend.. en dit is maar 1 voorbeeld.. zo zijn d'r zat waar je tegen aan loopt.
( : \ @ " [ ] <> die zitten waarschijnlijk allemaal op een andere plek, en die gebruik je meer dan je denkt
13:37

Mijn vorige:

Ik typ gewoon met US (*NIET* US-Intl met die afgrijselijke sticky keys

Het lastigste zijn korte stukjes text (wachtwoorden enzo), als je eenmaal uitgebreid aan het typen bent gaat het gewoon foutloos
Oslik blyat! Oslik!
Zoiets http://www.ebay.nl/itm/St...in_71&hash=item3aabd42dab
Dat is een goed punt. Een tweede punt is echter, de resale value van een laptop met een Duits toetsenbord op de Nederlandse markt. Zodra ik het ding nog eens wil verkopen raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt waarschijnlijk.dion_b schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:12:
Mijn huidige toetsenbord:
[afbeelding]
Mijn vorige:
[afbeelding]
Ik typ gewoon met US (*NIET* US-Intl met die afgrijselijke sticky keys- voor speciale tekens zijn Alt-codes bedacht). Als je blind typt moet je ook blind leestekens enzo kunnen vinden.
Het lastigste zijn korte stukjes text (wachtwoorden enzo), als je eenmaal uitgebreid aan het typen bent gaat het gewoon foutloos
Maar het is een dilemma geworden, en ik word er inmiddels een beetje moedeloos van. Vandaag weer bij de MM wezen spelen met de UX305FA, en deze moet het gewoon worden. Alleen nu blijkt ook nog eens dat in Nederland enkel het 4GB ram model te krijgen is, terwijl in Duitsland standaard 8GB geleverd wordt, voor hetzelfde geld!
Het zijn allemaal afwegingen, maar Asus (en ook de Nederlandse markt) maakt het er niet makkelijker op.
Allebei staan ze op US internationaal.
De toetsencombi shift/ctrl zet het direct op Frans wat bij het typen van speciale tekens of Frans (zou niet wten hoe ik de ç op US int moet typen bijvoorbeeld) makkelijk kan zijn, hij zit op windows en ik op ubuntu en die toetsenbordindeling wijzigen gaat bij alletwee de systemen gelijk. En razendsnel ook, dus als je blind kan typen maakt een indeling erg weinig uit, ik zou er geen halszaak in je keuze van maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Silent7 op 25-06-2015 23:39 ]
De resale value? Niets verliest waarde zo snel als computerapparatuur. Er is nauwelijks een slechtere investering denkbaar (of je moet Griekse staatsobligaties willen kopen momenteel...). Lijkt me niet echt een zwaarwegende factor.Las Vegas schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:16:
[...]
Dat is een goed punt. Een tweede punt is echter, de resale value van een laptop met een Duits toetsenbord op de Nederlandse markt. Zodra ik het ding nog eens wil verkopen raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt waarschijnlijk.
Kijk wat verder dan DE-markt. Hoe wordt het bijv in UK geleverd?Maar het is een dilemma geworden, en ik word er inmiddels een beetje moedeloos van. Vandaag weer bij de MM wezen spelen met de UX305FA, en deze moet het gewoon worden. Alleen nu blijkt ook nog eens dat in Nederland enkel het 4GB ram model te krijgen is, terwijl in Duitsland standaard 8GB geleverd wordt, voor hetzelfde geld!
Het zijn allemaal afwegingen, maar Asus (en ook de Nederlandse markt) maakt het er niet makkelijker op.
Edit:
Dit niets voor je?
http://www.amazon.co.uk/A...ed-Graphics/dp/B00T4MZH6C
Vast ook op andere plekken, maar eerste hit googlen toont gelijk een QWERTY-variant...
[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 26-06-2015 00:16 ]
Oslik blyat! Oslik!
Met betrekking tot je eerste punt, klopt helemaal. Enkel Apple producten lijken enigszins waardevast te zijn.dion_b schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 00:14:
[...]
De resale value? Niets verliest waarde zo snel als computerapparatuur. Er is nauwelijks een slechtere investering denkbaar (of je moet Griekse staatsobligaties willen kopen momenteel...). Lijkt me niet echt een zwaarwegende factor.
[...]
Kijk wat verder dan DE-markt. Hoe wordt het bijv in UK geleverd?
Edit:
Dit niets voor je?
http://www.amazon.co.uk/A...ed-Graphics/dp/B00T4MZH6C
Vast ook op andere plekken, maar eerste hit googlen toont gelijk een QWERTY-variant...
Voor de rest, in Engeland is de UX305FA bijna niet leverbaar volgens mij. Die van Amazon bijvoorbeeld kun je ook gewoon in Nederland kopen, voor 250 euro minder.
Maar bedankt voor het meedenken, ik ga nog even nadenken over het Duitse toetsenbord, en dan hak ik wel een knoop door.
Anoniem: 366577
Inderdaad, de z en y zitten andersom. Dat is te verhelpen door de instelling op ENG te zetten , dat doe je door op windows toets en spatie te drukken. Maar dan werken heel veel toetsen met tekens niet goed, zoals tussen haakjes e.d. Dus wennen aan een andere plek voor de z en y is het beste. Alleen kan ik op het duitse board geen dubbele punt op de i meer vinden, ook niet als ik op ENG of NLD zet.
WEET IEMAND OF DE DUBBELE PUNT ERGENS VERSTOPT ZIT ?
Nou heb ik ook een schermtoetsenboard en daar zit wel een ï op. Maar velen hebben geen toetsenboard op het touchscreen.
Oslik blyat! Oslik!