Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 14:00
De Haagse detacheerder Astorium publiceerde een vacature voor een functioneel beheerder maar met een functiebeschrijving die daar niet bij past. mijn vraag is: welke functiebenaming zou beter passen bij de beschrijving?

http://www.astorium.nl/It...T/Functioneel-Beheerder-1

Met het beschreven profiel is niets mis, dat past prima bij functioneel beheer.
Het zijn de managementtaken onder taken en verantwoordelijkheden die mijn wenkbrauwen doen fronsen.
  • operationeel aansturen van externe partijen
  • aansturen van de superuser(s)
  • procescoördinatie van incidenten- en wijzigingenbeheer met betrekking tot de applicatie(s)
  • mede opstellen van een businesscase/implementatieplan voor het invoeren van wijzigingen
  • opstellen van een acceptatietestplan en het begeleiden van acceptatietests, in samenwerking met de superuser(s)
  • toezien op naleving van contractafspraken
  • opstellen van het functioneel beheer jaarplan voor de afdelingen
  • vinden van aansluiting op het centrale informatiebeleid van de afdeling Financiën & ICT
Dit is toch geen beheer meer? Hoe heet de functie waar deze taken normaliter deel van uitmaken?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10
Wat maakt de functienaam nu uit? Volgens mij gaat het om de functie-inhoud en bijbehorende beloning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijken me inderdaad prima taken voor een functioneel beheerdersrol. Pas m.i. ook best binnen bijv. BiSL. Ik vind het eerder opvallend dat die taken worden gecombineerd met de MBO-vereiste.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)