Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb écht precies midden in het scherm een streep lopen. Aan de rechterkant knippert alles en is alles heel licht en slecht te lezen. Aan de linkerkant is niets aan de hand.
Ik heb niet het idee dat het het scherm is, eerder de videokaart..
Drivers zijn het ook niet, al geupdate en nagekeken.
Wat is het probleem en hoe zou ik het op kunnen lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brakke inverter misschien? Losse kabel? Hang er eens een andere monitor aan en kijk of het probleem zich daar ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:56:
Brakke inverter misschien? Losse kabel? Hang er eens een andere monitor aan en kijk of het probleem zich daar ook voordoet.
Bij een externe monitor geeft deze geen strepen. Het is echt mijn laptop-scherm alleen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik uitgaan van een brakke kabel of misschien de inverter (al lijkt me dat onwaarschijnlijk, omdat die alleen de backlight stroom zou moeten geven).
Schroef 'm eens open en kijk of alles nog goed zit in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:55:
Dan zou ik uitgaan van een brakke kabel of misschien de inverter (al lijkt me dat onwaarschijnlijk, omdat die alleen de backlight stroom zou moeten geven).
En waar zou ik moeten kijken? Het scherm, bij de scharnieren of? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:55:
En waar zou ik moeten kijken? Het scherm, bij de scharnieren of :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Achterop het scherm waar de flatcable is vastgedrukt, bij de scharnieren waar de kabels doorheen lopen (kabelbreuk) of op het punt waar de connector vastklikt op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Post eens een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de link naar de twee plaatjes:
https://www.mediafire.com...10,ipt0a0dqaf4i91n/shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Het is of je kabel, of je scherm.

Als je een beetje handig bent inderdaad openschroeven (totdat je een stukje van de kabel kan bereiken) en vooral even checken of er iets gebeurd als je heel voorzichtig die kabel beweegt. Op basis van het typenummer van je laptop is er vast wel een guide of youtube-filmpje. Overigens is het scherm vervangen in principe makkelijker dan je kabel....wel duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ik heb wel goede ervaringen met http://www.lapparts.nl/

misschien is dit nog wat ..
http://www.lapparts.nl/laptop-diensten/reparatie-lcd-inverter/reparatie-lcd-inverter

[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2015 13:03 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brainovic schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:40:
Het is of je kabel, of je scherm.

Als je een beetje handig bent inderdaad openschroeven (totdat je een stukje van de kabel kan bereiken) en vooral even checken of er iets gebeurd als je heel voorzichtig die kabel beweegt. Op basis van het typenummer van je laptop is er vast wel een guide of youtube-filmpje. Overigens is het scherm vervangen in principe makkelijker dan je kabel....wel duurder :)
Ik zal het scherm eens openschroeven! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 'm opengeschroeft heb zal ik eens kijken of ik die nodig heb.. Enig manier hoe ik kan testen of de inverter kapot is? Of gewoon logisch beredeneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gezien je nog wel een werkende backlight hebt zou ik m'n geld niet gelijk inzetten op de inverter, je kunt niet echt zien of ie stuk is (tenzij er natuurlijk stukjes zwart geblakerd zijn). Afgaande op de foto's zou ik uitgaan van een slechte kabel of defect paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:56:
Gezien je nog wel een werkende backlight hebt zou ik m'n geld niet gelijk inzetten op de inverter, je kunt niet echt zien of ie stuk is (tenzij er natuurlijk stukjes zwart geblakerd zijn). Afgaande op de foto's zou ik uitgaan van een slechte kabel of defect paneel.
Ik zal hem eens openmaken! Resultaat komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Niet eens een slechte kabel, maar eerder een te korte, waardoor hij vaak los gaat zitten, en als deze weer goed vastgezet word, zal hij weer prima werken, daar ga ik vanuit omdat de externe monitor geen problemen geeft..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ziet er uit als een defect scherm, of beter, defecte line drivers die aan het randje zitten (meestal). Scherm vervangen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze open moet maken? Lijsten eraf gehaald maar kan de connector niet vinden, waar zit deze ergens? In de laptop (niet het scherm) of in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kan allebei, sowieso heb je een connector op je moederbord zitten, en vaak is het scherm ook voorzien van een connector. Dus als je bijv de kabel wilt vervangen zul je sowieso het hele ding open moeten maken.
Pagina: 1