Windows 10 Install + Format = Disk inconsistencies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Beste medetweakers,

gisteren kreeg ik het idee om toch maar eens de W10 Preview te installeren. Binnen mijn W7 installatie (C/SSD) de D schijf volledig geformatteerd. Hierop stond eerst de oorspronkelijke W7 install.

Na de format, W10 via een USB stick geinstalleerd op de D schijf. Dit ging goed en de computer daarna gerust afgesloten.

Vandaag start ik de PC weer op, verwachtende een boot selectie scherm te zien.
- Systeem boot nu gelijk naar W10?
Vervolgens gebeurt er in W10 ook niks, en zit ik met een zwart scherm en een muiscursor...
- In BIOS de bootvolgorde weer aangepast naar 1. HDD 2. SSD. Daar stond deze eerst ook op, maar na het installeren van W10 had ik dit omgedraaid.
Vervolgens krijg ik in ieder geval weer het boot selectie scherm... _/-\o_
- Helaas: in plaats van gelijk door te starten naar de W7 op de SSD, krijg ik een "disk inconsistencies" error en worden allebei de schijven op fouten gecheckt (geen gevonden overigens).
Dit gebeurt nu iedere keer als ik de computer aanzet... Erg irritant.

Wat zijn de mogelijke oorzaken en wat kan ik herstellen? De W10 install kan wat mij betreft gelijk weg, de W7 install wil ik zo min mogelijk beschadigen. Heb ik met het formatteren van de D schijf per ongeluk belangrijke data weggegooid? Waarom moet de harde schijf eerst staan in de bootvolgorde, als ik alleen het OS op de SSD wil gebruiken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Windows 7 DVD starten, daarmee kan je de boot proberen te repareren met een bootfix.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 20:43 ]