Ik heb op dit moment een linux proxyserver draaien en ik zoek een manier om em te laten weten dat hij door moet gaan met downloaden als ik m'n werkstation afsluit. Is er misschien een download manager(voor windows)die mijn taken kan synchroniseren met mijn proxyserver zodat het downloaden niet door mijn werkstation gebeurd maar door mijn linuxdoos???
Verwijderd
Kijk ook eens naar de squid.conf file als we hier over squid praten tenminste.
Daar zitten opties in voor genoemde functionaliteit.
(quick_abort_min en quick_abort_max etc)
Voordeel daarvan is dat je bijvoorbeeld op alle computers die files supersnel binnehaalt als ze al op de proxy zelf staan.
zie ook www.squid-cache.org
Voordeel daarvan is dat je bijvoorbeeld op alle computers die files supersnel binnehaalt als ze al op de proxy zelf staan.
Ik denk niet dat dycell het over kleine bestanden heeft.Op maandag 18 juni 2001 01:34 schreef nelske het volgende:
Kijk ook eens naar de squid.conf file als we hier over squid praten tenminste.
Het is geen optie om de download(s) op de linuxserver zelf te starten?
Je kan hiervoor htget/wget/prozilla (allemaal console proggies) gebruiken. Wat ik heb begrepen is prozilla (download manager) best goed.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Ik ken squid een beetje maar om de squid cache op 650 mb bestanden te zetten lijkt me geen optie(er zit niet zo'n grote schijf in men proxydoos).
NiPeng zit op het goeie spoor.
Ik ga nog even zoeken, Maar ik zoek dus een proggie voor windowshoos die die taken(downloads) bv doorgeeft aan prozilla.
Thanx voor de reakties
NiPeng zit op het goeie spoor.
Ik ga nog even zoeken, Maar ik zoek dus een proggie voor windowshoos die die taken(downloads) bv doorgeeft aan prozilla.
Thanx voor de reakties
Verwijderd
Hoewel squid bijvoorbeeld ook de optie heeft om als er een bepaald percentage van het bestand is binnengehaald, dat hij dan verder gaat.
Tja en als download-manager gebruik ik idd ook wget.
Een ander progje ken ik zo eigenlijk niet eens echt, omdat dit voor mij meer dan genoeg functionaliteit biedt.
Yep. Wget roeleert hard. Zeker icm KCMA.Op maandag 18 juni 2001 12:46 schreef nelske het volgende:
...
Tja en als download-manager gebruik ik idd ook wget.
Een ander progje ken ik zo eigenlijk niet eens echt, omdat dit voor mij meer dan genoeg functionaliteit biedt.
Samen met "at" beginnen een hoop downloads van mij rond 01:00. Dan is het het rustigst op het KCMA netwerk, en wil ik nog wel eens 6-7 kb/sec gemiddeld halen. Anders ligt dat vaak tussen de 1-2 kb/sec
Tussen 01:00-10:00
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1