Ik zoek een?
Ik zoek een vervangende AV versterker voor mijn Onkyo TX-SR705.
Wat er zow ie zo op moet zitten is ARC, aangezien ik nu mijn TV (Samsung 55HU7500) verbonden is met een optische kabel en ik dit gewoon via HDMI wil hebben.
Wat is je budget?
Tot max. 700 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Zoals gezegd als vervanger van mijn TX-SR705.
Wat ik er verder op aansluit is:
- 5.0 Jamo 608 speakers
- sub tannoy ts-8
- TV (55HU7500)
- KPN TV ontvanger (glasvezel)
- HTPC XBMC openelec
- PS4
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik het onderstaande gevonden:
Onkyo TX-NR646:
Heeft weer een paar nieuwere features dan de TX-NR636.
TX-NR636
Het model voor de TX-NR636 en is flink wat goedkoper
RX-V679 (of 579)
De neiuwe serie van Yamaha. Misschien dat ik een keer wat anders wil proberen dan Onkyo
en dan zijn er nog andere andere merekn als Denon, marantz
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de beste qua prijs/kwaliteits verhouding.
Bijv.
Onkyo
De TX-NR646 heeft DTS-X (of krijgt het na firmware upgrade) en heeft een paar extra 'features' t.o.v. de TX-NR636.
Alleen is dat het prijs verschil waard?
Ik heb een 5.1 set en heeft heeft het daar echt wel nu bij?
Tevens kan je (tot 31 Juli) een gratis Atmos setje krijgen bij de 646, maar ja zo'n setje + 636 is goed koper.
Dus ja, is de 646 echt de +/- 230 euro extra waar volgens jullie?
Ook lees ik bij Onkyo (hiervan weet ik het in iedergeval) dat deze wel eens last hebben met ARC.
Werkt dit goed bij de 636/646?
Werkt tevens Spotify goed op deze versterkers?
Een kameraad heeft ook een Onkyo (wel iets oudere), maar daar werkt Spotify niet echt lekker op.
Yamaha serie.
Ook een mooie versterker en volgens mij ook een goede versterker, alleen heb ik er verder geen ervaring mee.
Deze heeft wel een mooie app aansturing erbij zitten, maar ja, hoe vaak gebruik je dat.
Verder heb ik zo'n beetje de onderstaande 'eisen/must haves':
- ARC
- HDMI 2.0
- HDCP 2.2
- max hoogte van 17,5 cm (anders past hij niet in mijn kaste, er zit dan nog 2,5 cm ruimte boven voor
koeling en er zit een fan achter de versterker voor lucht verplaatsing)
- min 4 HMDI in gangen (maar dit zal niet moeilijk worden)
- Spotify ondersteuning
Mijn voorkeur gaat op dit moment toch wel erg naar de Onkyo (636/646) aangezien je daar wel de meeste 'features' op hebt zitten voor een redelijk schappelijke prijs.
Hopelijk hebben jullie wat gebruikers ervaringen van deze versterkers (of andere die voldoen aan mijn wensen) en kunnen jullie antwoorden geven op mijn vragen.
Ik zoek een vervangende AV versterker voor mijn Onkyo TX-SR705.
Wat er zow ie zo op moet zitten is ARC, aangezien ik nu mijn TV (Samsung 55HU7500) verbonden is met een optische kabel en ik dit gewoon via HDMI wil hebben.
Wat is je budget?
Tot max. 700 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Zoals gezegd als vervanger van mijn TX-SR705.
Wat ik er verder op aansluit is:
- 5.0 Jamo 608 speakers
- sub tannoy ts-8
- TV (55HU7500)
- KPN TV ontvanger (glasvezel)
- HTPC XBMC openelec
- PS4
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik het onderstaande gevonden:
Onkyo TX-NR646:
Heeft weer een paar nieuwere features dan de TX-NR636.
TX-NR636
Het model voor de TX-NR636 en is flink wat goedkoper
RX-V679 (of 579)
De neiuwe serie van Yamaha. Misschien dat ik een keer wat anders wil proberen dan Onkyo
en dan zijn er nog andere andere merekn als Denon, marantz
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de beste qua prijs/kwaliteits verhouding.
Bijv.
Onkyo
De TX-NR646 heeft DTS-X (of krijgt het na firmware upgrade) en heeft een paar extra 'features' t.o.v. de TX-NR636.
Alleen is dat het prijs verschil waard?
Ik heb een 5.1 set en heeft heeft het daar echt wel nu bij?
Tevens kan je (tot 31 Juli) een gratis Atmos setje krijgen bij de 646, maar ja zo'n setje + 636 is goed koper.
Dus ja, is de 646 echt de +/- 230 euro extra waar volgens jullie?
Ook lees ik bij Onkyo (hiervan weet ik het in iedergeval) dat deze wel eens last hebben met ARC.
Werkt dit goed bij de 636/646?
Werkt tevens Spotify goed op deze versterkers?
Een kameraad heeft ook een Onkyo (wel iets oudere), maar daar werkt Spotify niet echt lekker op.
Yamaha serie.
Ook een mooie versterker en volgens mij ook een goede versterker, alleen heb ik er verder geen ervaring mee.
Deze heeft wel een mooie app aansturing erbij zitten, maar ja, hoe vaak gebruik je dat.
Verder heb ik zo'n beetje de onderstaande 'eisen/must haves':
- ARC
- HDMI 2.0
- HDCP 2.2
- max hoogte van 17,5 cm (anders past hij niet in mijn kaste, er zit dan nog 2,5 cm ruimte boven voor
koeling en er zit een fan achter de versterker voor lucht verplaatsing)
- min 4 HMDI in gangen (maar dit zal niet moeilijk worden)
- Spotify ondersteuning
Mijn voorkeur gaat op dit moment toch wel erg naar de Onkyo (636/646) aangezien je daar wel de meeste 'features' op hebt zitten voor een redelijk schappelijke prijs.
Hopelijk hebben jullie wat gebruikers ervaringen van deze versterkers (of andere die voldoen aan mijn wensen) en kunnen jullie antwoorden geven op mijn vragen.