Vervanging van mijn Onkyo TX-SR705

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Ik zoek een?
Ik zoek een vervangende AV versterker voor mijn Onkyo TX-SR705.
Wat er zow ie zo op moet zitten is ARC, aangezien ik nu mijn TV (Samsung 55HU7500) verbonden is met een optische kabel en ik dit gewoon via HDMI wil hebben.

Wat is je budget?
Tot max. 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Zoals gezegd als vervanger van mijn TX-SR705.
Wat ik er verder op aansluit is:

- 5.0 Jamo 608 speakers
- sub tannoy ts-8
- TV (55HU7500)
- KPN TV ontvanger (glasvezel)
- HTPC XBMC openelec
- PS4

Wat heb je zelf al gevonden?

Zelf heb ik het onderstaande gevonden:

Onkyo TX-NR646:
Heeft weer een paar nieuwere features dan de TX-NR636.

TX-NR636
Het model voor de TX-NR636 en is flink wat goedkoper

RX-V679 (of 579)
De neiuwe serie van Yamaha. Misschien dat ik een keer wat anders wil proberen dan Onkyo

en dan zijn er nog andere andere merekn als Denon, marantz

Welke vragen heb je hier nog over?

Wat is de beste qua prijs/kwaliteits verhouding.

Bijv.

Onkyo
De TX-NR646 heeft DTS-X (of krijgt het na firmware upgrade) en heeft een paar extra 'features' t.o.v. de TX-NR636.
Alleen is dat het prijs verschil waard?
Ik heb een 5.1 set en heeft heeft het daar echt wel nu bij?

Tevens kan je (tot 31 Juli) een gratis Atmos setje krijgen bij de 646, maar ja zo'n setje + 636 is goed koper.
Dus ja, is de 646 echt de +/- 230 euro extra waar volgens jullie?

Ook lees ik bij Onkyo (hiervan weet ik het in iedergeval) dat deze wel eens last hebben met ARC.
Werkt dit goed bij de 636/646?

Werkt tevens Spotify goed op deze versterkers?
Een kameraad heeft ook een Onkyo (wel iets oudere), maar daar werkt Spotify niet echt lekker op.

Yamaha serie.
Ook een mooie versterker en volgens mij ook een goede versterker, alleen heb ik er verder geen ervaring mee.
Deze heeft wel een mooie app aansturing erbij zitten, maar ja, hoe vaak gebruik je dat.

Verder heb ik zo'n beetje de onderstaande 'eisen/must haves':

- ARC
- HDMI 2.0
- HDCP 2.2
- max hoogte van 17,5 cm (anders past hij niet in mijn kaste, er zit dan nog 2,5 cm ruimte boven voor
koeling en er zit een fan achter de versterker voor lucht verplaatsing)
- min 4 HMDI in gangen (maar dit zal niet moeilijk worden)
- Spotify ondersteuning

Mijn voorkeur gaat op dit moment toch wel erg naar de Onkyo (636/646) aangezien je daar wel de meeste 'features' op hebt zitten voor een redelijk schappelijke prijs.

Hopelijk hebben jullie wat gebruikers ervaringen van deze versterkers (of andere die voldoen aan mijn wensen) en kunnen jullie antwoorden geven op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteit van Onkyo minder dan die van de ander genoemde merken. Doorgebrande HDMI-boards zie je maar al te vaak op de oudere modellen. Ja, je hebt wel garantie tot 2018 maar het probleem kan terug komen. Prijs-kwantiteit van Onkyo is dan weer onverslaanbaar. Veel features voor relatief weinig geld en ook snelle implementatie van nieuwe features. Zoals je zelf aangeeft was Onkyo met de TX-NR636 er vorig modeljaar al bij met HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Bovenstaande is gebaseerd op een combinatie van eigen ervaring met Onkyo en wat er op het internet te vinden is en niet bedoeld als flame jegens een merk.

Denon en Marantz hebben op de huidige modellen nergens een receiver die aan jouw eisen voldoet. Alleen de AVR-X7200w dan wel AV8802 welke je voor een paar honderd euro kan voorzien van een upgrade naar de "A-versie". De nieuwe modellen (Denon AVR-x200w en Marantz SR-xx10) hebben wel alles betreffende HDMI 2.0 en HDCP 2.2, maar daarvoor zal je nog even moeten wachten tot ze uitkomen. De AVR-X2200W zou in je budget vallen en volgende maand uitkomen, de hogere modellen komen veelal pas rond september. Marantz valt met de SR-modellen geheel boven budget.

Enige jammere is dan wel weer dat ze Audyssey hebben laten varen en nu voor AccuEQ zijn gegaan. Op diverse fora wordt dat toch als de mindere beschouwd. Je huidige Onkyo heeft Audyssey MultEQ XT wat de één na hoogste versie is welke standaard geleverd kan worden (Audyssey MultEQ XT32 zit er nog boven, Pro wordt niet standaard geleverd).

Of Dolby Atmos dan wel DTX:X op een "standaard" 5.1 set durf ik niet te zeggen.

Werking van ARC hangt erg af met de gebruikte TV en zelfs kabels. Wat bij de één werkt hoeft bij de ander niet te werken. Je komt behoorlijk vaak tegen dat men toch weer naar de vertrouwde optische kabel grijpt in plaats van ARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
FeaR schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:59:
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteit van Onkyo minder dan die van de ander genoemde merken. Doorgebrande HDMI-boards zie je maar al te vaak op de oudere modellen. Ja, je hebt wel garantie tot 2018 maar het probleem kan terug komen. Prijs-kwantiteit van Onkyo is dan weer onverslaanbaar. Veel features voor relatief weinig geld en ook snelle implementatie van nieuwe features. Zoals je zelf aangeeft was Onkyo met de TX-NR636 er vorig modeljaar al bij met HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Bovenstaande is gebaseerd op een combinatie van eigen ervaring met Onkyo en wat er op het internet te vinden is en niet bedoeld als flame jegens een merk.
Thx voor je reactie.
Nou, dat ik mijn Onkyo ga vervangen is ook omdat het HDMI board volgens mij stuk is (wordt nu gekeken of het gerepareerd kan worden en wat het kost, de vraag is of het wel waard is als ik hem toch wil verkopen).
De versterker is nu 7 jaar oud.
Ik kreeg bij 5.1 geluid (DTS / Dolby) allemaal tikken en ploppen tussen door.

Dus ja, vandaar dat ik ook wel naar andere merken wil kijken.
Denon en Marantz hebben op de huidige modellen nergens een receiver die aan jouw eisen voldoet. Alleen de AVR-X7200w dan wel AV8802 welke je voor een paar honderd euro kan voorzien van een upgrade naar de "A-versie". De nieuwe modellen (Denon AVR-x200w en Marantz SR-xx10) hebben wel alles betreffende HDMI 2.0 en HDCP 2.2, maar daarvoor zal je nog even moeten wachten tot ze uitkomen. De AVR-X2200W zou in je budget vallen en volgende maand uitkomen, de hogere modellen komen veelal pas rond september. Marantz valt met de SR-modellen geheel boven budget.
Opzich een ook wel een mooie versterker de AVR-X2200W.
En volgens deze link ook wel met Audyssey MultEQ XT.
(Of doelde je op de Onkyo reeks?)
Enige jammere is dan wel weer dat ze Audyssey hebben laten varen en nu voor AccuEQ zijn gegaan. Op diverse fora wordt dat toch als de mindere beschouwd. Je huidige Onkyo heeft Audyssey MultEQ XT wat de één na hoogste versie is welke standaard geleverd kan worden (Audyssey MultEQ XT32 zit er nog boven, Pro wordt niet standaard geleverd).
Of doelde je op de Onkyo reeks?
Moet zeggen dat ik het nu wel heb, maar of ik het echt merk?
Heb wel op meerdere plekken de microfoon gehad/geplaatst om de luidspeakers in te stellen.
Of Dolby Atmos dan wel DTX:X op een "standaard" 5.1 set durf ik niet te zeggen.
Voor Atmos heb je wel extra luidsprekers nodig die het geluid dan via het plafon sturen.
Alleen de vreeg is hoe goed dit werkt en of het veel toevoegt aan de 'film beleving'?

DTS-X kan wel weer met een 5.1 set, alleen dezelfde vraag als bij de Atmos: of het veel toevoegt aan de 'film beleving'?
Werking van ARC hangt erg af met de gebruikte TV en zelfs kabels. Wat bij de één werkt hoeft bij de ander niet te werken. Je komt behoorlijk vaak tegen dat men toch weer naar de vertrouwde optische kabel grijpt in plaats van ARC.
Een kameraad heeft dezelfde TV en een Onkyo met ARC. Het werkt wel goed, alleen gaat soms de versterker naar een andere ingang en daardoor heeft hij dan ineens geen geluid.
Vandaar dat ik er iets van af wist en had al gegoogld op 'TX-NR636 ARC problems' en kwam al wel wat dingen tegen.
De vraag is dus ook of dit dan wellicht beter werkt bij de 646?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07-2022
Hallo stimpyrulez

Heb jij misschien de afstandbediening nog van die Onkyo TX-SR705?
De mijne is kapot, maar de versterker werkt nog als nieuw.
Gr