• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik heb net mijn Lenovo K3 Note binnen. Tot nu toe een prettige ervaring! Op de telefoon staat Android 5.0.

Ik heb er ook een 32Gb Micro SD in gezet. Ik kan de kaart formatteren en als ik hem via de kabel aan de PC hang kan ik er ook bestanden op plaatsen en weghalen.

Ik kan de apps er echter niet mee laten werken. Spotify, File Explorer of de plaats veranderen voor de opslag van foto's lukt niet. De apps zien de SD kaart in het geheel niet.

Ik lees op internet dat de nieuwere versies van Android dit hebben als 'feature'. Heel irritant in ieder geval. Weet iemand of ik apps wel toegang kan geven tot de SD kaart?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk dat het een strak plan is om de SD kaart via de telefoon zelf te formatteren, ipv via een kabel door je PC.
Best kans dat het daar mis gaat.

Maar het zou ook een feature kunnen zijn idd, maar als je zelfs foto's niet naar de SD kaart kan zetten, lijkt het me dat het probleem niet daar in zit.
Vaak betekent die feature dat je geen apps op de SD kan zetten, maar foto's/video's blijven dan normaliter buiten schot.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Hans C
Dat heb ik gedaan. Zowel het kaartje eruit en in een cardreader geformatteerd, als rechtstreeks via de settings in Android. Maakt geen verschil, de telefoon kan er niets mee.

Heb net de telefoon geroot. Nu kan ik mappen aanmaken via File Explorer. De andere apps zien echter nog steeds geen SD kaart......

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16

ikt

Android heeft sinds 4.4 de toegang voor apps tot SD-kaarten redelijk hard gelimiteerd. 5.0 bevat nieuwe APIs voor toegang tot de SD kaart, maar waarschijnlijk gebruiken weinig apps die.

Voor opslag van app data zit je nu nog vast aan je interne geheugen.

• Hans C
Dank je. Voor een app als Spotify heel vervelend. Weet je toevallig of dat ook geldt voor de opslag van gemaakte foto's?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hans C schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:05:
Dank je. Voor een app als Spotify heel vervelend. Weet je toevallig of dat ook geldt voor de opslag van gemaakte foto's?
Je zou een andere foto app kunnen proberen. Sommige foto apps hebben standaard niet de optie om de SD kaart te gebruiken. Daar zou echter geen enkele belemmering voor moeten zijn.

• Hans C
Ik heb de foto opslag optie gevonden. Zat wat verstopt. Waarom is de sd kaart opeens zo onbereikbaar voor apps?

Pagina: 1