Reviews filteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15
Bij reviews van Pricewatch moet ik doorzoeken om reviews te vinden van bijv. 2015. Lijkt het geen goed idee voor en filter?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Kun je misschien iets specifieker zijn over de pagina waar je dit graag zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15
Bijvoorbeeld bij pricewatch: Battlefield Hardline, PC (Windows) Wil ik bijvoorbeeld alleen van het jaar 2015 zien of van de maand mei, ect.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is daar precies de usecase voor? Waarom zouden reviews uit december 2014 (als je dat selecteert) nuttiger zijn dan die voor andere maanden? Je zegt dat je graag een bepaalde feature wil hebben maar welk probleem los je ermee op?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:50:
Wat is daar precies de usecase voor? Waarom zouden reviews uit december 2014 (als je dat selecteert) nuttiger zijn dan die voor andere maanden? Je zegt dat je graag een bepaalde feature wil hebben maar welk probleem los je ermee op?
Omdat je bijvoorbeeld alleen recente reviews wil zien ivm updates die het product veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De meest recente reviews staan bovenaan. Bovenaan beginnen en stoppen met lezen zodra de reviewdatum je te lang geleden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:55:
De meest recente reviews staan bovenaan. Bovenaan beginnen en stoppen met lezen zodra de reviewdatum je te lang geleden is?
Volgens mij staan de reviews met hoogste waardering bovenaan? Alleen gelijkgewaardeerde reviews zijn vervolgens chronologisch gesorteerd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Volgens mij staan de reviews met hoogste waardering bovenaan? Alleen gelijkgewaardeerde reviews zijn vervolgens chronologisch gesorteerd.
Oh, je hebt gelijk zo te zien. Is dat nieuw? :o

In dat geval zou ik persoonlijk meer zien in het kiezen van de sortering zodat je zelf kan kijken of je op reviewkwaliteit of op datum wil sorteren.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 25-06-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. We zijn ook bezig met deze stuk.

De huidige setup is:
Default sortering is: waardering, hoog naar laag (+3 +2 +1 0, niks)
Als de waardering zelfde zijn, sorteren we op populariteit (een combinatie van page views, reacties, etc.)
Als de populariteit zelfde zijn, sorteren we op tijd

Dus, enkele voorbeelden:
- +1 reviews staan altijd boven 0 review of simpele review (die geen waardering heeft)
- Uitgebreide reviews staan altijd boven simpele review.
- Een review van 2014 kan boven een review van 2015 staan, omdat of hij hoger waardering heeft, of hij "meer populair is", bijv op: pricewatch: Battlefield Hardline, PC (Windows)

Ik vind dat onze sortering wel logisch en goed is. Maar ik ben mee eens dat de duiding van de sortering niet duidelijk is.
Ook na onderzoek weten we dat de product eindoordeel ook heel relevant is, als bezoekers product review gaan lezen, dus dat zal ook een element in de sortering zijn.

Ik ben hier al bezig, de uitdaging is om de duiding crystal clear te maken: "waardering (+3 +2 +1)" en "product eindoordeel", de woorden zijn beetje verwarrend. Misschien hebben jullie al feedback of suggesties?!

Sorteer op:
Reviewkwaliteit
Product eindoordeel (hoog - laag)
Product eindoordeel (laag - hoog)
Datum (nieuw - oud)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat die dropdown het probleem wel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:34:
Ik denk dat die dropdown het probleem wel oplost.
Vind je dat de woorden "Review kwaliteit" (of "Review waardering door gebruikers"), "Product eindoordeel" in de dropdown duidelijk zijn?

Ik denk dat op deze review tab pagina zijn er ook users die +3 +2 +1 helemaal niet kennen, dus is "Review kwaliteit" een goed woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:59:
[...]

Oh, je hebt gelijk zo te zien. Is dat nieuw? :o

In dat geval zou ik persoonlijk meer zien in het kiezen van de sortering zodat je zelf kan kijken of je op reviewkwaliteit of op datum wil sorteren.
Gerelateerd aan Zoeken in Reviews, standaard sortering aanpassen ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Vind je dat de woorden "Review kwaliteit" (of "Review waardering door gebruikers"), "Product eindoordeel" in de dropdown duidelijk zijn?

Ik denk dat op deze review tab pagina zijn er ook users die +3 +2 +1 helemaal niet kennen, dus is "Review kwaliteit" een goed woord?
Ik denk dat "reviewkwaliteit" en "productbeoordeling" de beste keuzes zijn die je kan maken. Het zullen altijd twee dingen blijven die erg op elkaar lijken, zowel grafisch als in naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal.

Er zijn 2 plekken:
- "search result listing" (http://tweakers.net/reviews/zoeken/?itemTypes%5B%5D=1024)
- "review tab" (pricewatch: Battlefield Hardline, PC (Windows)

De sortering die we nu hebben op de 2 plekken zijn beetje anders, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor de input! We gaan hier verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Productbeoordeling en reviewkwaliteit zijn idd duidelijkere termen. Let zoals hierboven subtiel gezegd bij het def. ontwerp wel even op de spelling van woorden als producteindoordeel / eindoordeel product O-) (in het NL staat er nooit een spatie tussen 'woord-onderdelen', hooguit een streepje als het anders slecht leesbaar wordt).

Lijkt me handig, vooral ook de twee maal producteindoordeel. En waar reviewkwaliteit inderdaad m.i. de default zou moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 26-06-2015 10:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige plekken op Tweakers gebruiken we ook het woord "score" voor "producteindoordeel" :P Dit is heel vervelend voor een product manager, Maar hoe slecht is dat voor een bezoeker? Misschien not so much. zo lang als de bezoekers het kunnen begrijpen. Bijv, in dit geval in de dropdown, de termen moeten heel heel begrijpelijk zijn, anders maken we de dropdown om users te helpen maar dan ook om meer onduidelijkheid te introduceren op de site.

Ik ben sowieso alleen bezig om de mockup te maken, de def. termen ga ik zeker met mijn collega's (wie wel NL spreken :P) verder kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:11:
Sommige plekken op Tweakers gebruiken we ook het woord "score" voor "producteindoordeel" :P Dit is heel vervelend voor een product manager, Maar hoe slecht is dat voor een bezoeker?
"Score" was ook hier een prima term geweest maar omdat het ambigu is vanwege het feit dat zowel het product als de review allebei een eigen score hebben kun je die term beter vermijden. Daarom ook mijn voorkeur voor "productbeoordeling" en "reviewkwaliteit" omdat die woorden duidelijker maken wélke score het betreft. :P

Pagina: 1