Onlangs las ik een reactie onder een nieuwsbericht op Tweakers.net.
Alhoewel een grote website objectief bekeken ook een complex technisch systeem is.. heb ik websites meestal als een aggregaat van vele simpele functies aan elkaar geknoopt ervaren. Steeds afgevraagd of ingewikkelde bedrijfssystemen stukken uitdagender zou zijn, en er meer software engineering bij kwam kijken.. blijkbaar niet.
Zijn er Tweakers die het bovenstaande kunnen bevestigen? Vereist zo'n website meer diepgaande programmeerkennis dan zo'n technisch bedrijfssysteem?
Ik probeer mij dit te voorstellen. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met bouwen van grote websites (Magento shops, etc) en niet met geautomatiseerde systemen. Bij dergelijke systemen kwam er dan pas echte software engineering bij kijken, dacht ik.Ik ben een IT'er van het zwaarste soort (softwarearchitectuur in semiconductor plants als TSMC e.d.) geworden voor ik me ging toeleggen op topkwaliteit degelijke websites. En te vaak aan onwetende knurften moet uitleggen dat beetje wat C# of Java pruttelen niks met programmeren van doen heeft, en een goede website bouwen door alle consideraties met load, security eigenlijk stukken complexer is dan wat domme componentjes in elkaar knopen. Een website met 25.000 concurrent gebruikers performant houden is een stuk grotere uitdaging dan de fabrieksautomatisering van Nedcar vanaf de grond herschrijven. Kan ik je vertellen omdat ik beiden heb gedaan.
Alhoewel een grote website objectief bekeken ook een complex technisch systeem is.. heb ik websites meestal als een aggregaat van vele simpele functies aan elkaar geknoopt ervaren. Steeds afgevraagd of ingewikkelde bedrijfssystemen stukken uitdagender zou zijn, en er meer software engineering bij kwam kijken.. blijkbaar niet.
Zijn er Tweakers die het bovenstaande kunnen bevestigen? Vereist zo'n website meer diepgaande programmeerkennis dan zo'n technisch bedrijfssysteem?
[ Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-06-2015 22:31 ]