nieuwe voeding..... -> temp

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej even een vraagje...
ik heb nu ipv 235 watt voeding een 400 watt voeding. Kan het zijn dat hierdoor de temperatuur van mijn processor hoger ligt?

Keek in bios en dat zei zelfs 61 graden terwijl sisoft daarna 48 graden zei....
die 48 is ongeveer gelijk aan mijn oude temperatuur..

Ohw ja ik heb een P3 500@700

Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Het zou volgens mij niks mogen uitmaken.

Verwijderd

Tsja, als die fan minder hard blaast van die nieuwe voeding word er ook minder lucht uit je kast getrokken en word het warmer binnenin. Daardoor word ook de temperatuur van je CPU weer warmer. Maar, een 400 watt voeding is meestal wel wat degelijker en beter als een 230 watt dus je zou er eigenlijk wel vanuit mogen gaan dat hij voldoende lucht verplaatst.

Verder zou het heeeel misschien nog kunnen dat hij verkeerde voltages geeft waardoor alles een beetje teveel stroom krijgt en behoorlijk heet word. Controleer dus de voltages eens in de bios of met Motherboard monitor/whatever...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het zou kunnen dat de nieuwe voeding een temperatuur geregelde fan heeft. Dan draait hij minder hard als het niet zo heet is. En die grotere voeding wordt niet zo warm als hij niets hoeft te doen. Dus die fan draait dan langzamer. Er stelt zich wel een evenwicht in, want als de cpu heet wordt komt daar weer extra wrmte vandaan. Maar dat als de oude voeding altijd voluit draaide kan die wel eens beter koelen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Nog een mogelijkheid: Doordat de fan van de voeding sterker is, trekt hij de luchtstroom direkt naar zich toe, waardoor de stroming niet meer in de buurt van de cpu en koeler komt.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
ok dus wat raden jullie aan?
uhmm ben wat koeling bvetreft redelijk een leek namelijk...
:)
Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:06 schreef Lord_T het volgende:
ok dus wat raden jullie aan?
uhmm ben wat koeling bvetreft redelijk een leek namelijk...
:)
Lord T
Ik zou nog een stille fan vooronder in je kast doen. Dan trekt ie de lucht in elk geval mooi door je kast heen. Nog een suggestie voor een stille fan: Papst8412NGL (12 dB bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h).
Pagina: 1