Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 11:28
Hoi,

Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting in mijn net gekochte huis.

Nu zijn er 3 opties.
100mbps (€55)
200mbps (€60)
300mbps (€65)

Waar kan ik het beste voor kiezen?

Er word een NAS, 3a4 PC's/laptops, Fibaro home center, Ps3, Ps4 en 1a2 smart televisies op aangesloten
Daarnaast via wifi 2 tablets en een smartphone.

Stream en download vrij veel.

Mvg Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Dat is nu echt een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 12:02
Tja, dat kun je zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb 50/50 glas, download en stream ook aardig. Dat zou dus al voldoende kunnen zijn.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, wat heb je nu en hoeveel verbruik je nu? En hoeveel maakt een tientje per maand uit op je maandbudget?

Mijn ervaring is dat ik vrijwel nihil verschil merk tussen 120Mbps, 200Mbps (wat ik zelf thuis heb) en 500Mbps, althans in de download. In de upload merk ik wel degelijk het verschil tussen 12Mbps, 20Mbps en 40Mbps. Jij noemt geen uploadsnelheden. Bij glas kan dat symmetrisch zijn, is dat bij jou ook zo?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
Ik woon nu nog bij mijn ouders en heb geen enkel idee hoeveel Mbps we nu hebben.
De download en uploadsnelheden zijn gelijk, dus 100/100, 200/200 en 300/300.

Dat 10tje kan ik wel missen per maand, maar als het niet hoeft liever niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 12:02
Waarom dan niet op 100 beginnen en upgraden als het je te langzaam gaat? Dat is vaak makkelijker dan downgraden.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ntiender schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:36:
Ik woon nu nog bij mijn ouders en heb geen enkel idee hoeveel Mbps we nu hebben.
Zoek dat dan uit, of meet het. Kom op, beetje eigen inzet is toch niet teveel gevraagd. Vooral omdat je zo vaag bent (wat is "vrij veel" streamen en downloaden exact :? )
De download en uploadsnelheden zijn gelijk, dus 100/100, 200/200 en 300/300.
OK
Dat 10tje kan ik wel missen per maand, maar als het niet hoeft liever niet haha.
OK, maar alleen jij kunt uitzoeken wat je nu gebruikt en hoe je dat nu vindt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
Net gemeten op de laptop met wifi, en zit nu op 30/7, niet veel dus.
Klopt ook wel, want als ik netflix kijk en er wordt tegelijkertijd op de laptop gesurft, is het erg traag en valt netflix regelmatig weg.

Ik ga wel even vragen of ik inderdaad kan upgraden. Als dat mogelijk is begin ik gewoon met 100/100Mbps

Met vrij veel streamen/downloaden bedoel ik netflix kijken, tegelijkertijd meerdere films of muziek downloaden en nog iemand die op de laptop aan het surfen is.

Bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 30/7 Mbps hoort je verbinding niet sloom te worden als je Netflix kijkt. Een HD film op Netflix kost 'slechts' 8 Mbit/s. En een 4k film 25Mbit/s.

Dat je internetverbinding langzaam wordt als je Netflix gaat kijken heeft dan waarschijnlijk niet met je bandbreedte te maken en zal je dat probleem ook met een 100/100 Mbps verbinding hebben.

Wellicht is het dus handiger om eerst dit probleem te tackelen alvorens een nieuw abonnement aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Moet zeggen dat ik het voor de bedragen aan de hoge kant vind. Maar aangezien 200/200 en 300/300 aangeboden wordt, ga er ik er vanuit dat het een lokale provider achtig iets is, wat de hogere prijs wel weer verklaard.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:39:

Wellicht is het dus handiger om eerst dit probleem te tackelen alvorens een nieuw abonnement aan te gaan.
Hij gaat naar een nieuw huis met een nieuw abonnement, dus dat probleem hoeft niet getackeld te worden :P

Maar niemand kan voor jou bepalen wat het beste is. Als je het goedkoopste uit wilt zijn: ga voor de goedkoopste optie. Als je het snelste uit wilt zijn: ga voor de duurste optie. Wil je iets ertussen: ga voor de middelste optie... :+

Hoe dan ook zijn het allemaal bijzonder snelle opties en ga je er sowieso op vooruit, dus ik zou zelf voor de 100/100 gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Hij gaat naar een nieuw huis met een nieuw abonnement, dus dat probleem hoeft niet getackeld te worden :P

Maar niemand kan voor jou bepalen wat het beste is. Als je het goedkoopste uit wilt zijn: ga voor de goedkoopste optie. Als je het snelste uit wilt zijn: ga voor de duurste optie. Wil je iets ertussen: ga voor de middelste optie... :+

Hoe dan ook zijn het allemaal bijzonder snelle opties en ga je er sowieso op vooruit, dus ik zou zelf voor de 100/100 gaan.
Niet goed gelezen inderdaad :+

Dan sluit ik me aan bij de andere. Begin op 100/100. Als je hier niet genoeg aan hebt kan je altijd nog upgraden (gaat een stuk makkelijker dan downgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

100/100 is meer dan zat. Wel even een fatsoelijke router kopen met 100+ througput op de WAN kant en zorgen dat je overal kabels hebt liggen. Met WLAN ga je niet ver komen iig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vanaf 100Mbit wordt de apparatuur en de instellingen van je accesspoints een stuk belangrijker dan de hoeveelheid bandbreedte die je koopt. De meeste apparatuur werkt tot aan een realistische 70Mbit prima, maar zodra het daar boven komt krijg je al problemen met 'standaard' configuraties om dat verstoringen en slechte kwaliteit van apparatuur of bekabeling een veel grotere impact heeft. Zo kan je met een CCA kabel soms over korte afstanden nog wel je 30Mbit halen. Als je dan niet weet dat je met zo'n nepkabel zit te internetten en dan met 100Mbit geen verschil merkt en tussen 100 en 300 ook niks qua snelheid lijkt te halen zit je opeens met een heel groot stuk onbruikbare bandbreedte.

Begin met 100/100, dat is in 99% van de gevallen genoeg op het moment.

Zorg voor goede bekabeling en apparatuur. Soms is het apparaat dat je van je provider krijgt goed genoeg, vaak is dat niet zo, en voor een dekkend en snel WiFi netwerk bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
Mooi dan begin ik met 100/100
Ik zal hier zeker even een goede router voor kopen.
Tevens ga ik in het hele huis nieuwe kabels en wcd's plaatsen.

De kabels worden CAT 6 kabels.
In de meterkast komt een goede switch en een patchpaneel
Pagina: 1