PC upgrade maar wat te kopen zo veel keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 18:39
Hallo,

Beste allemaal ik ben nieuw op deze forum maar ik heb altijd veel goeds gehoord over Tweakers.
Nu ben ik al een tijd op zoek naar een nieuwe videokaart en ram geheugen om mijn huidige PC een Upgrade te geven.

Ik zou eerst even vertellen wat er allemaal in mijn huidige systeem zit.
Moederbord: Asus P7P55D deluxe
Processor: intel core I7-860 2.80 ghz + als koeler Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
ram geheugen: 2x 4 GB DDR3-1333 Kit (merk kan ik zo niet achterhalen maar wil het wel vervangen ben er namelijk niet tevreden mee)
Videokaart: Club 3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Hardeschijf: 1tb 7200 rpm Western Digital Blue + SanDisk SSD 128gb

al dit moois bevind zich in de Thermaltake V3 Black Edition VL80001W2Z behuizing
en het systeem draait op Windows 7 home premium 64-bit

Ik ben op zoek naar en wat is mijn budget?
Graag zou ik mijn videokaart en mijn ram geheugen vernieuwen, want naar mijn idee is dit wat het meeste effect gaat hebben om de prestatie van mijn systeem te verbeteren.
nou ben ik niet specifiek een Nvidea of AMD liefhebber dus het maakt mij niet uit welk merk de nieuwe producten van zijn.
Graag zou ik willen dat mijn systeem na de upgrade zeker de games van de komende 2-4 jaar op max kan draaien of in de buurt van.
dit (het gamen) is dan ook waar ik het systeem het voornaamst voor gebruik.
de soort games die ik speel variëren van city builders zoals cities skylines tot open world games zoals the witcher 3(om maar even een idee te geven wat het systeem makkelijk aan moet kunnen)

het liefst zou ik een video kaart hebben met 4GB DDR5 geheugen (zo ver ik weet hoe meer hoe beter maar mochten jullie de experts een beter voorstel hebben hoor ik het graag natuurlijk) voor het werkgeheugen wil ik graag iets meer capaciteit zat te denken aan 16 GB en graag een DDR3-1600 kit of beter.

Maar wat wil ik er aan spenderen ?
dat is natuurlijk de belangrijkste vraag van allemaal.
nu heb ik natuurlijk wel gezocht naar wat ik ongeveer wil en wat dat ongeveer kost.
naar mijn idee moet het zeker mogelijk zijn om voor ongeveer €250-€350 het systeem te kunnen upgraden. €350 is dan ook het maximale wat ik uit wil geven liever iets minder.

ik ben erg benieuwd of jullie mij hiermee kunnen helpen om mijn systeem een goede upgrade te geven.
ik sta zeker open voor suggesties en eventuele tips.

alvast bedankt

met vriendelijke groet

Roland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nu 8GB ram op 1333 mhz lopen, dit is goed genoeg voor gamen. Je cpu en gpu zijn wel wat aan de oudere kant. Ik denk dat als je je gpu alleen gaat upgraden, dat dit genoeg is voor een degelijke game pc. De vraag is alleen op welke resolutie game je?

Voor 250 tot 350 euro zou ik deze videokaart doen: pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD

Verder zou ik in de toekomst sparen voor een nieuwe cpu, degene die je nu hebt is al een oud beestje aan het worden (personal opinion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:39
Aan de onderkant van je budget zou je kunnen kijken naar een R9 380 4GiB.

http://tweakers.net/categ...P4DkeW8KgG1nX67gnO5C6ote4

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 18:39
Cpu vervangen word denk geen optie. Dan kan ik beter gelijk een nieuwe pc kopen denk ik. Maar zeker bedankt voor de reacties ik zou is kijken wat voor mij een goede optie is. Maar wat ik begrijp ga ik door het vervangen van het ram geheugen weinig prestatie verschil merken? Een nieuwe videokaart word het dus in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Grafische kaart ga je veel van merken,
Ram geheugen ga je waarschijnlijk niets van merken.

De CPU is redelijk, maar zit wellicht tegen de onderkant als je er nog een paar jaar mee wil doen. Die zou ik dan een milde overklok geven naar 3,2

[ Voor 11% gewijzigd door Reepje op 25-06-2015 18:01 ]