Toon posts:

Linux instalatie opstart vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor het eerst aan het proberen linux te instaleren (Redhat 7.0) Ik heb een oud beestje (p100) die niet kan booten vanaf CD-ROM. Ik heb begrepen dat je dan in de directory \dosutils rawrite moet gebruiken om een bootable floppy te maken. Als ik dit probeer gebeurt er niks en blijft de compu hangen...

Weet iemand hoe dit komt en wat ik anders moet doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

WWW.bootdisk.com staat ie daar niet biiij?

Verwijderd

Heb je je variabelen er goed achter staan??
probeer anders het uit te voeren onder dos en niet windows..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook al geprobeerd met een bootdisk van bootdisk.com, maar als ik de installatie volg herkent het instalatieprogramma m'n redhat cdtje niet--> Dat komt denk ik doordat dat een bootdisk is voor redhat 6.1 en niet voor 7.0
Ik heb de volgende commandline gebruikt: f:\dosutils\rawrite f:\images\boot.img a:
er gebeurt nada :?
Iemand ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens geen besturingssyteem op m'n harddisks staan. Ik start nu op met een opstartdiskette van WindowsMe, kan dat zo?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

Arjan A

Cenosillicafoob

Probeer bij bootdisk.com eens een windows 98 of DOS opstartdickette te dl-en... Dan weet je zeker dat je in de "echte" DOS zit.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
start het rawrite op zonder opties, dan moet hij vragen om wat hij waar moet gaan schrijven.. mischien doet ie het zo wel?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd met een win98SE opstartdiskette, maar het probleem is nogsteeds hetzelde: er gebeurt niets: de knipperende cursor van dos staat nu een regel lager te knipperen zonder prompt ervoor. Er is niets gebeurt met mijn diskette. Misschien ligt het aan mijn CD?
Iemand nog een idee?
Weet iemand hoe ik redhat vanaf een ftp kan instaleren? Ik heb kabelinternet gedeeld met sygate, hoe krijg ik dat voormekaar? En weet iemand nog een snel ftp-adresje voor redhat 7.0 of 7.1?
Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met rawrite de net image maken voor een ftp install, en dan de url opgeven voor een beetje rappe mirror in de buurt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 02:15 schreef BackSlash32 het volgende:
Met rawrite de net image maken voor een ftp install, en dan de url opgeven voor een beetje rappe mirror in de buurt.
>:) >:)
Euh volgens mij was het probleem het feit dat rawrite het niet deed :+

Maar je zou ook eens naar de windows-versie kunnen kijken of anders versie 2 een opzoeken op i-net (rawrite2).

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 18 juni 2001 02:17 schreef nelske het volgende:

[..]

Maar je zou ook eens naar de windows-versie kunnen kijken of anders versie 2 een opzoeken op i-net (rawrite2).

[..]

Sorry, maar ik ben dus NOGAL een newbie hier.. Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt :?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Om maar even in herhaling te vallen: heb je rawrite al geprobeerd zonder opties te runnen ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Okee ga maar eens naar dit linkje
Zoek daar naar rawrite voor windows en installeer die.
Gebruik dit progje om je diskette-image (die op de cdrom staat) op de diskette te zetten.
That's it :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 02:26 schreef VlasBaard het volgende:
Om maar even in herhaling te vallen: heb je rawrite al geprobeerd zonder opties te runnen ?
Ja ik heb ook al dit geprobeerd: F:\dosutils\rawrite

met hetzelfde resultaat..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:08

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens naar het programma loadlin (waarschijnlijk op dezelfde CD in dezelfde directory). Loadlin kan in principe linux opstarten vanuit windows, als ie maar een kernel-image heeft. En die moet je wel hebben, want ik neem aan dat dat is wat je ook naar een diskette wegschrijft met rawrite. Zou denk ik moeten werken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
Op maandag 18 juni 2001 02:06 schreef Themis het volgende:
Ik heb het net geprobeerd met een win98SE opstartdiskette, maar het probleem is nogsteeds hetzelde: er gebeurt niets: de knipperende cursor van dos staat nu een regel lager te knipperen zonder prompt ervoor. Er is niets gebeurt met mijn diskette. Misschien ligt het aan mijn CD?
Iemand nog een idee?
Haal eens een virus-scanner over je diskette heen. Ik had een keer het zelfde probleem. Het heeft heel wat uurtjes geduurt voordat ik doorhad dat er een bootsector virus op mijn floppy stond.

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Als je een windows 98 bootflop hebt met cdrom ondersteuning, ik weet niet of ME dat ook heeft namelijk, dan kan je op de cd 1 naar de dosutils directory gaan.
Daar ergens in die directory staat iets als DOSstart ofzo, ik weet het niet helemaal zeker meer is al een tijd geleden.
Als je dit programma start, komt je automatisch in de setup van Redhat.

Jaja de paprika

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lag aan het boot.img bestand op m'n cd-rom. Ik heb dat bestandje van het internet geplukt en het toen nog een keer geprobeerd. Nu heb ik wel een bootable floppy, maar loopt de instalatie vast...
Ik krijg nu o.a. de mededeling: "install exited abnormally -- received signal 9"
en ook: /mnt/source unmount failed (16)
Voor mij is dit abracadabra...
Weet iemand wat ik nu moet proberen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Signal 9 t/m 11 zijn normaalgesproken hardware troubles.
Check je geheugen, processor, moederbord etc.
Densoods alle overbodige hardware eruit halen en opnieuw proberen.
Het geheugen is in ieder geval wel hoofdverdachte.

Weet je ook zeker dat die cd-rom wel helemaal okee is?
Een verkeerd image bestand kan namelijk niet op een ISO-cdrom!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Staan er toevallig geen bad sectors op de floppy disk? Ik heb ooit ook zo'n probleem gehad, met een andere, goede, diskette was het probleem opgelost.

edit:
Laat maar, ik moet de volgende keer beter lezen |:( |:(

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem toch bij m'n linux cd ligt. De instalatie loopt namelijk vast zodra anaconda iets probeert te lezen van de CD. Ik heb nog even op een andere pc geprobeert te booten vanaf die CD, hier loopt ie ook vast..
Ik ga nu proberen te instaleren vanaf ftp
Zal wel erg lastig zijn, maar dan heb ik ook nog iets te doen vandaag.

Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1