Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor laptop TU/e

Pagina: 1
Acties:

• MartijnJacobs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Hee allemaal,

De Universiteit heeft een laptop voorgeschreven, maar ik heb het gevoel dat deze te duur is. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief.
Het advies vanuit school is de Lenova 541.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Het wordt een laptop voor school waarop verschillende programma's moeten draaien. Zoals autocad, Revit en dergelijke. Daarbij ga ik 2d maar ook 3D tekenen. Verder wordt hij gebruikt voor het maken van verslagen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het budget voor deze laptop is 800 tot 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

In de colleges is het heel fijn dat de laptop een lange accuduur heeft, 6 uur is voldoende. Verder mag hij licht van gewicht zijn maar dat is geen must. Ten slotte wil ik een laptop van 13 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Sta open voor alles. Is de macbook geschikt of eerder een windows laptop?

Alvast bedankt voor de reacties!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Voor de nieuwprijs is het het niet waard, nee. Maar 800 euro voor zo'n ding is niets. Heb er 5 jaar geleden een gekocht en ding werkt nog als een trein. Heb 'm enorm misbruikt in m'n studententijd, maar hij leeft nog en accu is nog prima. Ook de garantie is top. Cola of koffie of bier over je laptop? Geen probleem, alles wordt gerepareerd (kost je alleen eigen risico van 80 euro ofzo).

Als je keihard wilt gaan gamen is deze laptop geen goede keus.. Maar als je 'm wil gebruiken voor CAD, Revit en die dingen, neem 'm dan.

Een 13 inch laptop is vaak een ontzettende grap als je daarop wilt modelleren in CAD, MATLAB of wat dan ook, stront door een trechter is nog sneller. ;)

• MartijnJacobs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Voor de nieuwprijs is het hem niet waard idd. Wist deze garantievoorwaarden helemaal niet. Maar op deze manier wordt het natuurlijk wel aantrekkelijk.

En bedankt voor de tip voor de 15 inch. Daar heb je wel gelijk in!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
De garantievoorwaarden zijn dus ook een verzekering voor laten vallen, drank erover heen enzo.. Heeft me een paar honderd euro bespaard zo over de afgelopen paar jaren ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het grootste nadeel van een 13" is het ongelofelijke gebrek aan werkruimte, al die interface van die programma's slokken al best wel wat ruimte op. Het is dan lastiger om het overzicht te bewaren.