Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Communicatie tussen dlan adapter en draadloze LED controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Mijn vader heeft een voliere gebouwd en heeft daarin enkele ledstrips gemonteerd. Zijn idee was om een RGB LED controller te gebruiken waarmee draadloos verbinding gemaakt kan worden en deze dan via een app op de smartphone te besturen. Het gaat om deze controller link .

Klinkt allemaal zeer mooi, ware het niet dat door het gebruik van metalen "netten" de kooi een kooi van faraday geworden is en nauwelijks draadloze communicatie toelaat. Met je GSM aan de kooi gaat nog net, ietsje verder maakt die geen verbinding meer. Doe je de deur open heeft hij meteen volledig verbinding).

Volgende stap van mijn vader was om een dLan apparaat aan te schaffen. (Eentje die dus over het elektriciteitsnet loopt; Merk: Devolo dLan 500 wifi starterkit). De bedoeling hierbij was dus om deze op het netwerk te hangen, de adapter op het stopcontact in de voliere te hangen en deze te laten communiceren met de LED controller.

Tot hiertoe geen succes, maar er zijn twee dingen over het hoofd gezien:
*die dLan devices kunnen schijnbaar niet op het bestaande LAN netwerk aangesloten worden, maar vormen de basis voor een netwerk op zich. Dus ofwel zal er nog minstens 1 extra adapter aangeschaft moeten worden. Een (of meerdere) voor in huis, eentje voor in de voliere. Ofwel ga ik men beste netwerk skills mogen bovenhalen en communicatie tussen twee verschillende lan-netwerken mogelijk maken.
Beide opties lijken me zeker doenbaar.
*Maar het grootste probleem lijkt me de communicatie tussen de dLan adapter in de voliere en de RGB controller. Beide zenden een wifi signaal uit, je kan met beide afzonderlijk verbinden . Maar kunnen beiden dan ook met elkaar communiceren? Mij lijkt dat niet eenvoudig met de toestellen die we hebben aangezien beide gemaakt zijn voor een bepaald doel dat niet overeenkomt met dat van mijn vader.

Benieuwd wat jullie zeggen.

Groeten!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Zo te zien maakt dat apparaat een eigen WiFi hotspot aan, dat netwerk geeft alleen toegang tot de LED-bediening. Zodra je verbinding maakt met dat netwerk heb je verder ook geen internettoegang meer op je telefoon.
*Maar het grootste probleem lijkt me de communicatie tussen de dLan adapter in de voliere en de RGB controller. Beide zenden een wifi signaal uit, je kan met beide afzonderlijk verbinden . Maar kunnen beiden dan ook met elkaar communiceren? Mij lijkt dat niet eenvoudig met de toestellen die we hebben aangezien beide gemaakt zijn voor een bepaald doel dat niet overeenkomt met dat van mijn vader.
Als je net buiten de volière nog kunt communiceren met de LED-controller kun je eventueel een range extender overwegen. Voor deze toepassing mag dat de goedkoopste zijn die je kunt vinden, de snelheid is niet van belang.

In die opstelling wordt het signaal van de LED-controller 'opgevangen' en 'herhaalt' door de range extender.

Mocht het niet mogelijk zijn om het signaal op te vangen zul je iets in de volière moeten plaatsen dat het signaal oppikt, vervolgens moet je ergens anders weer een apparaat plaatsen dat het signaal opnieuw uitzend. De verbinding tussen die apparaten kan een netwerkkabel (voorkeur) of powerline adapter zijn.

In dat geval is het overigens nog maar de vraag of de LED-controller en App wel om kunnen gaan met zo'n netwerkopstelling.

Is het overigens niet mogelijk om de LED-controller buiten de volière te monteren, met een paar verlengde kabels naar de LED-strips?

Edit: Zo te zien kun je hem ook laten verbinden met een bestaand WiFi netwerk: http://www.ledlampenfabri...s/rgb-wifi-controller.pdf

Dan hoef je alleen een access point in de volière te plaatsen, met een netwerkkabel (of powerline verbinding) naar je bestaande router. De set die nu al hebt draaien is dan al voldoende.

Deze LED-controller wordt onder veel verschillende namen verkocht, als je op "1009 FAWi" zoekt krijg je wat meer info. Of bovenstaande guide ook van toepassing is op het model wat je nu hebt ik nog maar de vraag.

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 24-06-2015 21:49 ]

/dev/null