Goedkoopste manier HD films en emulator games

Pagina: 1
Acties:

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 22:03
Hallo iedereen,

Ik ben redelijk leek op het gebied van hardware en toepassingen, dus zou graag eens mijn vraag stellen aan mensen die er meer verstand van hebben.

Simpel gezegd zoek ik een zo goedkoop mogelijke stand alone manier om HD films te kijken via netflix/popcorn time/kodi of externe harde schijf, en moet het daarnaast geschikt zijn om een frontend emulator programma te draaien waar ik NES/SNES/N64 games op kan spelen. Ik lees van alles over Raspberry Pi's, compute sticks/android mini pc's, barebonesystemen, etc. Ik kan echter moeilijk inschatten wat te weinig is, en wat te veel (lees: onnodig duur) is voor mijn wensen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gebruiken als media center en emulator van oude game consoles. Een sterke voorkeur gaat uit naar iets dat bestuurd kan worden door een afstandbediening voor films/series, en waar een draadloze controller op aangesloten kan worden voor de games. Het is van belang dat het apparaat zowel de media center als de emulator functie kan uitvoeren. Als het slechts één van beiden kan, volstaat het niet.

Verder hoeft het geen officepakket of iets dergelijks te kunnen draaien. Slechts bovengenoemde zaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier die vloeiend werkt, wat dat dan ook kost. Bij wijze van spreken liever 100 euro uitgeven aan iets dat goed werkt, dan 50 euro aan iets dat hapert. Mocht een extra investering van 20 euro tot veel betere prestaties leiden, dan sta ik open voor de suggestie.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb een 40" LG HD LED tv en twee portable harde schijven van Seagate en Samsung.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een afstandbediening en draadloze game controller. Ik heb een PS3 controller, maar ben bereid een andere te kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk of type apparaat maakt helemaal niet uit. Het mag zelfs een obscuur Chinees apparaatje zijn dat ik nog moet importeren. Het moet makkelijk in gebruik zijn. Ook mag het een (mini)PC zijn met verouderde onderdelen, zolang de hardware de prestaties maar kan leveren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik sta open voor allerlei apparaten.

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
Misschien is een OUYA een optie? Kan Kodi op geïnstalleerd worden, en zijn ook emulators voor beschikbaar. Behalve dat hij met controller geleverd wordt, kun je als het goed is ook je PS3 controller erbij gebruiken.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:42

Ypho

Allround Nerd

Ik gebruik een Rasperry Pi met Kodi, hiermee stream ik vanaf mijn NAS. Op de Pi had ik diverse emulators draaien (NES, SNES, geen N64, weet niet of dit ook mogelijk is). Als controller gebruikte ik een USB SNES controller. Of hier draadloos een PS3 controller oid aangesloten kan worden weet ik niet. (Dit doe ik momenteel niet meer omdat ik geen tijd heb voor spelletjes)

Kodi zelf bedien ik nu met mijn telefoon, maar ik heb ook een afstandbediening liggen waarmee dit kan.

Hier meer info over emulators op de RPi: http://lifehacker.com/how...ro-game-console-498561192

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• peeceej
Bedankt voor de reacties!

Zo'n Ouya klinkt zeker interessant. Ik had er wel van gehoord, maar me er nooit in verdiept. Voor de prijs die ze op marktplaats vragen, haal je ogenschijnlijk een leuk apparaatje binnen.

@ Ypho: had je kodi samen met de emulator op je Raspberry staan en zijn beiden vanuit een menu op te starten, of "eerst het een, en toen het ander" omdat er maar een programa op kan?

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Misschien is een intel compute stick wat? Met een usb-hub bijvoorbeeld

• peeceej
Zo'n intel compute stick (of de nieuwe Lenovo stick) lijkt me inderdaad ook interessant.

Hoe staat die stick in verhouding met een raspberry pi en de ouya? Levert dat voor mijn doeleinden veel extra mogelijkheden op voor de meerprijs van zo'n stick?

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 15:27

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ik ben van een OUYA naar een Intel NUC Celeron gegaan, top ding. De Celeron heeft ook infrarood, ideaal met een goedkope remote uit china. En natuurlijk Xbox 360 controller aansluiten (en eventueel Steam streamen).

[ Voor 21% gewijzigd door JustFogMaxi op 25-06-2015 15:39 ]

• peeceej
@justfogmaxi

Bedankt voor de tip.

Wat is de prijs van het apparaat? Ik kom op internet veel uitvoeringen en prijzen tegen, en ben benieuwd vanaf welke prijs zo'n NUC HD vloeiend kan weergeven en te gebruiken is als retro console.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:42

Ypho

Allround Nerd

peeceej schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:56:
@ Ypho: had je kodi samen met de emulator op je Raspberry staan en zijn beiden vanuit een menu op te starten, of "eerst het een, en toen het ander" omdat er maar een programa op kan?
Ik had twee SD kaartjes die ik wisselde. Het moet vast mogelijk zijn om beiden op een kaartje werkend te krijgen, maar ik ben daar niet zo handig in :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• peeceej
Als het slechts een questie van een sd kaartje wisselen is, dan is dat geen enkel probleem.

Ik neig nu toch wel naar zo'n pi. Las net ook dat er in de toekomst een windows 10 variant op kan.

Denk dat het al met al de beste value for money biedt. Al laat ik me natuurlijk graag overtuigen dat het niet zo is :)

Tot zover iedereen bedankt voor de hulp, het wordt zeer gewaardeerd!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ypho schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Ik had twee SD kaartjes die ik wisselde. Het moet vast mogelijk zijn om beiden op een kaartje werkend te krijgen, maar ik ben daar niet zo handig in :)
Tip: berryboot. Een echte multiboot oplossing voor de raspberrypi

• peeceej
nieuws: Archos presenteert 60 euro goedkopere Intel Compute Stick

Voor 99 euro klinkt dit ook heel aantrekkelijk!
Pagina: 1