Switch configuratie KPN glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Omdat ik gebruik wil maken van mijn eigen router i.p.v. de crappy KPN Experiabox ben ik bezig met de configuratie van de TL-SG2216 switch, echter lukt het me maar niet om uberhaupt internet op mijn Asus AC68u router werkend te krijgen.

Wat ik tot nu toe ondernomen heb:

Voor de configuratie ben ik afgegaan op de volgende post: Venxir in "[KPN] Glasvezel". In de TP-Link de volgende config aangemaakt, VLAN7 gebruik ik niet want geen telefonie. (opklikken voor volledig plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://1.t.imgbox.com/twPfK2xX.jpg
  • De kabel vanaf de NTU komt binnen op poort 10
  • De AC68u hangt aan poort 12
  • Ik begreep dat laatst het PPPoE user/pass gewijzigd is, ik gebruik XX-XX-XX-XX-XX-XX@internet met wachtwoord kpn
Echter krijg ik dus maar geen verbinding op de router.

Daarnaast zou de TL-SG2216 in staat moeten zijn een VLAN via MAC adress aan te maken. Dit heb ik gedaan voor mijn Arcadyan ontvanger in VLAN4. Deze krijgt echter ook geen verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://4.t.imgbox.com/PQQY7hT0.jpg

De kabel naar de tv ontvanger is aangesloten op port 1. Deze port staat standaard in VLAN1 omdat er ook nog een RPi in de woonkamer ligt.

Ik hoop dat ik in genoeg informatie voorzie om een inschatting te kunnen maken waar het fout gaat. I'm lost ;( (of zie iets gigantisch over het hoofd...)

[ Voor 8% gewijzigd door TMPJ op 24-06-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

mijn experiabox gebruikt @internet maar op mijn eigenr outer kreeg ik dat niet aan de gang, daar moest ik de oude gebruiken

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Helaas, ook wanneer ik @direct-adsl gebruik geeft de Asus een time-out op het vinden van de internet connectie.

Eureka: Na het wijzigen van de PVID naar 6 op port 12 in de VLAN configuratie is het internet in ieder geval begonnen met werken. :9

Mochten er nog ideeën zijn voor TV dan hoor ik het graag.

[ Voor 49% gewijzigd door TMPJ op 24-06-2015 21:30 ]