Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Hallo,

Ik wil graag mijn draytek in bridge mode kunnen zetten zodat mijn asus alle taken overneemt.

Glasvezel modem: Draytek vigor 1000Vn
Router: Asus RT-AC87U
Glasvezel kabel rechtstreeks in de draytek, 1 cat6 kabel van LAN 1 (draytek) naar WAN poort van de asus.

Instellingen op de draytek:
- PPPoe Passthrough aan op de draytek (moet er nog wat anders gebeuren?)

Instellingen op de asus:
- Connection type op PPPoe (Als ik het op automatic ip zet dan werkt het wel maar dan zit ik dus met een dubbele NAT probleem waardoor ik geen ddns kan instellen of kan portforwarden)
- ISP profile op Manual (internet op vlan 128 en prio op 0(?))
- MAC adress voor WAN overgenomen van draytek

[ Voor 77% gewijzigd door Inenting op 01-07-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Ik heb het volgende geprobeerd:

Bij ISP profile heb ik gekozen voor none. En toen werkte internet maar het was heel erg sloom (kon geen eens speedtest open doen). Weet iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Draait er op de Asus nog een firewall ?
Bij mijn fiber setup moet ik het apparaat dat achter het glasmodem hangt een minuut of 5 van de stroom afhalen als ik een grote wijziging toepas. Soms ook het glasmodem zelf.
Heb je de helpdesk van Draytek al eens gemaild, die reageren altijd vrij snel en professioneel terug.

[ Voor 86% gewijzigd door EverLast2002 op 30-06-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Ik heb draytek nog niet gemaild maar ik ben al een stapje verder. Ik heb de asus router op automatic IP gezet inplaats van pppoe en nu werkt het wel op max speed. Alleen de asus router krijgt een prive wan ip van de draytek waardoor ik geen ddns kan instellen.
Ik heb geprobeerd de dhcp server van draytek uitteschakelen maar dna heeft de asus helemaal geen internet (geen wan ip). Op zich kan ik wel leven zonder ddns maar zou leuk zijn als het toch gefixed word. Ik stuur morgen wel een mail naar draytek als ik niet verder kom.

Bedankt Everlast en Ik post wel een update als ik wat verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Uiteraard moet de asus wan poort op dhcp staan. De draytek sluist het wan adres 1op1 door naar de asus.
Als de draytek een private adres uitdeelt staat ie nog niet in bridged mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Weet jij toevallig wat ik nog meer moet doen op de draytek om hem in bridged mode te krijgen? Ik kan nu draytek niet mailen omdat ik de serienummer niet heb. En door de dubbele nat probleem kan ik dus ook niet portforwarden en dat heb ik dus wel nodig.

Edit: Ik kan ook kiezen om bridge1 op LAN 2 te zetten, zou dat hem zijn denk je? (Kan niet testen vanwege werk)

[ Voor 18% gewijzigd door Inenting op 01-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik ben geen expert hierin, maar ik lees dat soms ook een VLAN (6, 34 oid) geconfigureerd moet worden. Kan zijn dat je dit VLAN nog in je DrayTek moet zetten.
Tevens kwam ik dit tegen, ik weet niet of je bij Vodafone zit ?
"Dat zou ik nog maar eens checken in het Vodafone topic... Wat de Draytek vanuit de fabriek kan is niet wat hij kan als hij bij de klant is geplaatst. Vodafone heeft em behoorlijk dichtgezet."
bron : Barre73 in "Glasvezel provider waar modem in bridge-modus kan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
bridge1 op lan 2 en daarna wie lan 2 poort verbinden lukte ook niet. Ik heb een mailtje verzonden naar asus en draytek. En wat betreft de provider, het is mijn werkgever dus alles is open en ik kan alle info dat ik nodig heb krijgen. Alleen mijn werkgever weet ook niet hoe ik een draytek en asus met elkaar te praat krijg.

Naja nu maar hopen dat asus/draytek snel reageert om dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. Ik gebruik de asus nu als access point maar zou zonde zijn als ik al zijn features niet kon gebruiken want ik heb hem pas een paar maanden.
Pagina: 1