[CD-RW n00b] Betrouwbaarheid CD-RW's?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb 4 jaar lang een Mitsumi 6x2 brander gehad dus cd rewritables waren dusdanig ver van mijn bed dat ik me daar nooit in heb verdiept.

Nu heeft dat ding dus de pipe aan DMaarten gegeven en heb ik een CD/RW drive, en lijkt het mij handig om backups van pics, documenten, zelfgemaakte muziek en andere belangrijke data te bakken op een CD-RW, eens per 2/3 week ofzo.

Hoevaak zijn die dingen overschijfbaar? En is dit verstandig? Backups op dat medium? Is het betrouwbaar?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

1000 keer overschrijfbaar geloof ik. Maar dat vind ik altijd wat vreemd (net zoals hoe vaak je een batterij kunt herladen), waarom is het nou toch weer zo'n mooi rond getal :?
Ik zou dus voor de zekerheid van 500x uitgaan.

En verder: ik heb bij goedkope cdr's wel eens gezien dat ze na een jaartje of 2 gingen roesten :? en de reflecterende laag losliet. Maar ik denk dat de kans bij een cdrw veel kleiner is, want ze moeten zowiezo al beter zijn omdat ze telkes herschreven worden. En anders kun je het vantevoren wel aardig aan zien komen, dus kun je de cd vast wel op tijd vervangen.

Verwijderd

Ja ik kan het toch niet laten ff te reageren op psyflux. Ik had dus Nevermind van nirvana op cd-r. Is de laag waar het zooitje op gebrand is na ongeveer anderhalf jaar gewoon LOS gaan laten. Cd weg ;( ;(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Anderhalf jaar... 500x...

Good enough :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.