Is deze nieuwe GPU kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
http://1drv.ms/1GyFEzM

Nieuwe R9 390X. Ik heb zoiets nog niet eerder gezien en bij mijn weten kan het niet aan de overige onderdelen of mijn werkwijze liggen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Rest van het systeem? Werkte dat wel goed? Drivers al geinstalleerd?

clock anders voor de grap je gpu terug: lost dat het probleem op dan is wss je gpu gaar, zo niet, dan is je gpu nog steeds verdachte nr 1.

• Mental76
Ja rest vt systeem werkte en werkt nu wederom prima met de oude HD7950 GPU. Drivers en kaart uninstalled, kaart vervangen, drivers geupdate, etc. Maar daarvoor had ik al een paar keer een zwart scherm gehad en moest ik de boel resetten. Windows failed fast startup errors in t eventlog.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gebruik je wel de nieuwe driver voor de R9 3X0 series, en niet de oude die je ook voor je 7950 gebruikt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Probeer ook een andere kabel voor hem terug te sturen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Test het beeldscherm en kabel ook eens op een andere PC. Zoiets kun je ook krijgen met een defect scherm/kabel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mental76
Nieuwe driver uiteraard, maar nog voor ik de driver had vervangen deed ie al zo raar. Dus met de std VGA driver.

En kabel? Welke bedoel je? Als je de monitorkabel bedoelt, hij doet dit op 3 monitoren op 3 verschillende uitgangen.

• Ardjee
Toevallig al geprobeerd om je gpu wat lager te clocken (zowel core als memory) om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet? En wat voor r9 heb je? Als die een factory overclock heeft kan dat al gemakkelijk de instabiliteit veroorzaken.

Als je zegt dat je systeem met je oude 7950 prima werkt dan lijkt het mij in ieder geval zeer aannemelijk dat het de GPU is.

Toch kan je voor de zekerheid beter de rest van je systeem posten: Vooral cpu, moederbord en voeding.

• Mental76
Ik ga niet zitten clocken, zij het under- of over, met een gloednieuwe kaart. Dat lijkt me wat overdreven. Het is de MSI trouwens.

Systeem:
i7 3770K no OC
MSI Z77A-G43
2x SSD
Coolermaster 620W 80+ PSU

• Ardjee
Coolermaster realpower 620 watt? Opzich al een oud model maar dat lijkt mij niet de boosdoener (je zou je gpu kunnen proberen in een andere pc met een andere voeding)

Het probleem is bij sommige videokaarten dat deze met een standaard overclock komen, zonder dat deze goed getest wordt: Het is prima mogelijk dat 90% van alle chips die overclock aankan, en 10% bijvoorbeeld niet. Dit is dus gemakkelijk uit te sluiten door de overclock die de fabrikant in dit geval heeft uitgevoerd terug te clocken. Of je dat zelf wilt doen of niet is een punt twee.

Ik zou de gpu eerst in een andere pc testen, wilt die daar ook niet werken dan is die rijp voor een gevalletje RMA.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mental76 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:42:
Nieuwe driver uiteraard, maar nog voor ik de driver had vervangen deed ie al zo raar. Dus met de std VGA driver.

En kabel? Welke bedoel je? Als je de monitorkabel bedoelt, hij doet dit op 3 monitoren op 3 verschillende uitgangen.
Heb je tussendoor ook DDU gedraait in veilge modus? Dit zou je nog kunnen proberen en aan te raden :P.

Gebruik je verder geen tools die de geheugensnelheid aanpassen? Het lijkt erop dat de 2d geheugensnelheid misschien niet helemaal lekker staat.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Mental76 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:51:
Ik ga niet zitten clocken, zij het under- of over, met een gloednieuwe kaart. Dat lijkt me wat overdreven. Het is de MSI trouwens.

Systeem:
i7 3770K no OC
MSI Z77A-G43
2x SSD
Coolermaster 620W 80+ PSU
onderclocken kan je mee testen. als het probleem dan verholpen is is de kaart dus brak. zo niet dan kun je verder zoeken.

• Mental76
Thx voor de suggesties. Ik probeer em wel in een ander systeem op mn werk als dat lukt.
Pagina: 1