Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone die geschikt is voor zakelijk gebruik.
De telefoon is voor een goede kennis van mij, probeer ingewikkelde constructies (o.a. verzenden naar China voor support, etc.) te voorkomen.

Wat is je budget?
Ongeveer 300/400,- euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Goede HD plaatjes te schieten (voor FB/websites o.a.) 13MP met liefst Dual-LED
- 5,5 inch scherm (1080p) voor emails/websites-raadplegen
- 64GB (of uitbreidbaar d.m.v. SD-kaartje)
- Android 5.0
- Goede batterij duur (moet paar uurjes kunnen meegaan, kan tussendoor worden opgeladen).
- Betrouwbaar merk (Motorola/LG geniet de voorkeur)

Wat heb je zelf al gevonden?
- One Plus One: voldoet prima, goede prijs.. Alleen support is niet super.
Tevens zijn er touchscreen problemen, maar dit is op te lossen met firmware-updates.
Kennis heeft hier niet skills voor, vandaar dat ik dit liever wil voorkomen.
- Motorola Moto X: geen ervaring, iets kleiner scherm dan One Plus One, model uit 2014
- Sony Xperia C4: geen ervaring, MediaTek MT6752 CPU i.p.v. Qualcomm 801, updates Sony zijn.. meh :P

Als ik lager ga dan 5.5 inch vind ik meer telefoons, alleen ben ik bang dat het scherm toch de klein wordt.
Ik zou liever niet kleiner gaan dan de One Plus.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Welke alternatieven zijn goed voor de One Plus, zonder 'ingewikkelde constructies'?
Kennis wilt graag een losse telefoon, en pakt ergens een sim-only abo (waarschijnlijk bij Simyo) met 4G.

Thanks! :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 17:21
Ik zou een Moto X 2014 nemen. Ik heb een Oneplus, mijn vriendin een Moto X en als ik opnieuw zou moeten kiezen nam ik de moto.

normaal verkrijgbaar, minder problemen, makkelijker garantie te verkrijgen. En een stuk compacter. Qua snelheid maakt het geen drol uit.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 24-06-2015 15:44 ]

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:44:
Ik zou een Moto X 2014 nemen. Ik heb een Oneplus, mijn vriendin een Moto X en als ik opnieuw zou moeten kiezen nam ik de moto.

normaal verkrijgbaar, minder problemen, makkelijker garantie te verkrijgen. En een stuk compacter. Qua snelheid maakt het geen drol uit.
Thanks, alleen is die wel boven het budget.
Maar dit lijkt me wel gewoon een top toestel waar je lang mee doet.

Hoe is de LG G3 16GB Zwart?
Ziet er ook net uit. :)

• Mu.siQ
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb zelf een Oneplus One. Geen ervaring met support (gelukkig). Ik 'val' alleen over dit stukje:
- One Plus One: voldoet prima, goede prijs.. Alleen support is niet super.
Tevens zijn er touchscreen problemen, maar dit is op te lossen met firmware-updates.
Kennis heeft hier niet skills voor, vandaar dat ik dit liever wil voorkomen.
Je hebt niet echt skills nodig voor het doen van firmware updates, gezien deze gewoon OTA komen. Dus je krijgt vanzelf een melding. Kwestie van 2 keer op OK drukken, wachten en klaar. Naar mijn weten zijn ze tevens begonnen met het uitrollen van deze versie en zijn de reacties (die ik heb gelezen) prima.

Met andere toestellen geen ervaring. Hoop dat andere tweakers je daarmee beter kunnen helpen.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 17:21
Mu.siQ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:54:
Ik heb zelf een Oneplus One. Geen ervaring met support (gelukkig). Ik 'val' alleen over dit stukje:

[...]

Je hebt niet echt skills nodig voor het doen van firmware updates, gezien deze gewoon OTA komen. Dus je krijgt vanzelf een melding. Kwestie van 2 keer op OK drukken, wachten en klaar. Naar mijn weten zijn ze tevens begonnen met het uitrollen van deze versie en zijn de reacties (die ik heb gelezen) prima.

Met andere toestellen geen ervaring. Hoop dat andere tweakers je daarmee beter kunnen helpen.
Die updates duren wel vrij lang als je er OTA op wacht.
HollowGamer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Thanks, alleen is die wel boven het budget.
Maar dit lijkt me wel gewoon een top toestel waar je lang mee doet.

Hoe is de LG G3 16GB Zwart?
Ziet er ook net uit. :)
De Moto X 2014 is nu 317 euro, maar dan heb 'maar' 16 Gb inderdaad.

• Mu.siQ
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

418O2 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:02:
[...]
Als de 'leek' toch niet weet dat die er aan komt.
Zelf heb ik er ook geen problemen mee. Het duurt lang, maar op mijn HTC One X duurde het destijds ook een geruime tijd. Ik word er niet warm of koud van :P

*edit*
Zie hier hoe ver ze zijn met het uitrollen van de laatste update incl firmware issues work-around
http://cyanogen-ota-bacon.somee.com/
De helft dus :) Tegen de tijd dat je een nieuwe phone hebt is die vast op 100%

[ Voor 22% gewijzigd door Mu.siQ op 24-06-2015 16:07 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• HollowGamer
  • Niet online
Mu.siQ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:54:

[...]

Klopt, de nightly draait ook perfect hier. Tevens is die redelijk eenvoudig te updaten.
418O2 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:02:
[...]

De Moto Nexus 6 lijkt het meest interessant, anders toch maar de One Plus One kopen. :X

[...]

De Moto X 2014 is nu 317 euro, maar dan heb 'maar' 16 Gb inderdaad.
Lees wel een hoop negatieve reviews, o.a. lage accuduur, geen stereo en inderdaad niet uitbreidbaar.
Aangezien er een hoop foto's/filmpjes opgaan, ben ik bang dat de 14GB~ net iets te weinig is.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 24-06-2015 16:11 ]

Pagina: 1