Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een TP Link Archer C2 als hoofdrouter. Ik ben hier tevreden mee, maar vind onder system logs een ding wat ik niet thuis kan brengen.

Een device met MAC 56:FA:3E:4B:F5:42 doet om de 2 seconde een DHCP request. de router geeft dit netjes maar het device accepteerd dit blijkbaar niet en doet direct weer een request. Zo staat het log vol met een request om de 2 seconde. Ik wil graag weten wat voor apparaat dit is maar kom er niet achter.

Het MAC adres kan ik niet herleiden en de bekende websites geven een onbekende fabrikant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
Kun je met een netwerk sniffer iets vinden?
Is het een bedraad device? of WiFi?
Heb je al je eigen apparaten al eens gedisconnect?
Router herstarten?
MAC adres blokkeren (indien mogelijk) en kijken of hetzelfde nog eens voorkomt met een ander MAC adres.

[ Voor 25% gewijzigd door FunFair op 24-06-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Kan je het geposte MAC adres controleren, meestal kan je online wel de vendor achterhalen (maar op basis van jouw MAC krijg ik geen hits).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
lier schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:10:
Kan je het geposte MAC adres controleren, meestal kan je online wel de vendor achterhalen (maar op basis van jouw MAC krijg ik geen hits).
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:47:
Het MAC adres kan ik niet herleiden en de bekende websites geven een onbekende fabrikant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

:z

Heel scherp...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Aangezien er geen vendor bij het MAC address te vinden is, zou ik om te beginnen controleren of je het echt goed hebt overgenomen. Ervan uitgaande dat het wel klopt, schakel WiFi eens uit op je router, en kijk of dan nog voorkomt. Zoniet, dan is het een kwestie van je bedraad aangesloten devices nalopen en uitzoeken wat hun MAC address is. Zo ja, dan moet je eens gaan nadenken over wat er allemaal aan spullen in of rond je huis staan die dit zouden kunnen veroorzaken.

Heb je je WiFi trouwens wel beveiligd? Als het een draadloos device blijkt te zijn, dan moet het wel iets zijn dat het wachtwoord van je netwerk kent, anders krijgt het niet eens de kans om een dhcp request te doen.

Geen idee hoe gedetailleerd dat apparaat logt, maar als je kunt zien op welk interface die dhcp requests binnen komen ben je ook al een eind op weg.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is een 'locally administered' adres. Misschien een intern adres van de router zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Doe je iets met VM's? Heeft je tv een netwerkaansluiting? Trek netwerkkabels uit tot het stopt, dan weet je waar je moet gaan zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 24-06-2015 18:07 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Maak je gebruik van powerline adapters?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak geen gebruik van powerline adapters. Mijn wifi is WPA2 beveiligd. wel heb het gastennetwerk open staan welke geisolleerd is van het LAN zelf. Deze heb ik net uitgezet maar dat maakte niets uit.

Het gaat om deze melding in de router.

Recv DISCOVER from 56:FA:3E:4B:F5:42
Send OFFER with ip 192.168.0.154

Ik heb een smart TV van Samsung echter deze heeft een ander IP toegewezen gekregen en is bekabeld aangesloten.

Ik ben bang dat het stekkers trekken wordt inderdaad. Tenzij iemand nog met een nuttige toevoeging komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Samsung tv's kunnen dit veroorzaken, ik meen dat het met media/DLNA te maken heeft. Ik weet niet of je tv tegelijk draadloos en bekabeld netwerk actief kan hebben aanstaan. Zoja,zet wifi eens uit in die Samsung tv.

[ Voor 12% gewijzigd door EverLast2002 op 24-06-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatst eens gehoord van een kabeldecoder die via wifi dingen deed, ook al zag je geen antenne. Worth. Try :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Horizonbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad wel een horizon box en een samsung smart tv, ik ga eens testen en ik laat het nog wel weten daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is dus die Horizon box. Ethernet losgekoppeld en nu blijft de melding weg. Nu nog kijken hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49
Kijk eens in de web-interface van de horizon box of deze niet als dhcp server functioneerd?
Maar dus als bridge is geconfigureerd.
Kan me voorstellen dat wanneer de horizon ook ip adressen wil uitdelen dat dit wel een probleem kan opleveren

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Horizon kan idd als bridge dienen. zet je namelijk wifi aan dan werkt deze als een bridge. Deze staat echter uit. Heb net de wizard thuisnetwerk op de horizon nagelopen en nu lijkt het weg te zijn. De horizon pakt/reserveert ongeveer 20 IP adressen in de router.......Dit schijnt normaal te zijn.
Bedankt iedereen voor het meedenken, topic kan dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Topics worden voornamelijk gesloten als deze compleet ontspoort zijn, dat is deze dus verre van ;) , meestal blijven deze open zodat "lotgenoten" evt. nog kunnen reageren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1