Ik heb mijn nieuwe "Dell u2515h" aangesloten op mijn (oudere) videokaart (XFX Geforce 7600 GS).
Dit heb ik gedaan met een adapter blokje van "DVI naar HDMI".
Het adapter blokje ondersteund "dual link", en alle pinnen zijn aanwezig (24+5) dat is geen probleem.
Gebruikte HDMI kabel (v1.4) is ook prima in orde.
Ik wist (research via internet) dat dit niet altijd goed kan werken,
en dat je wat moet spelen met een "custom resolutie" aanmaken en de instellingen.
Ik heb het voor elkaar gekregen dat dit werkt met goed strak beeld op de gewenste volledige resolutie van 2560x1440, dit is echter wel op 40 Hz.
Ik wist dat dit meestal, met mijn gebruikte methode, ook niet zo lukken op de volwaardige 60Hz.
Voor mij geen probleem, goed strak beeld.
Ben GEEN Gamer dus voor mij meer dan genoeg en geen beperking.
Wat ik mij wel af vroeg, Kan dit schadelijk (in wat voor vorm dan ook) zijn voor mijn beeldscherm.
Voor de levensduur of wat dan ook, door het met 40Hz te gebruiken i.p.v. 60Hz.
Ik heb sterk het vermoeden dat dit geen enkel probleem is voor mijn beeldscherm.
Maar wil het graag 300% zeker weten, wil niet mijn scherm slopen of levensduur nadelig beïnvloeden.
Hoor graag van jullie of ik dit veilig zo kan blijven gebruiken.
Alvast bedankt!!
(
Ik heb voor deze manier van aansluiten gekozen om geen nieuwe/andere videokaarten te hoeven aanschaffen.
En zo mijn huidige videokaarten kan blijven gebruiken.
Aanschaf van 4x "DVI naar HDMI" adapters is VEEL goedkoper dan 2 nieuwe videokaarten aanschaffen.
Heb dit nu eerst getest met 1 adapterblokje,
als dit velig is om te blijven gebruiken op 40Hz, ga ik er 3 bij kopen.
)
Dit heb ik gedaan met een adapter blokje van "DVI naar HDMI".
Het adapter blokje ondersteund "dual link", en alle pinnen zijn aanwezig (24+5) dat is geen probleem.
Gebruikte HDMI kabel (v1.4) is ook prima in orde.
Ik wist (research via internet) dat dit niet altijd goed kan werken,
en dat je wat moet spelen met een "custom resolutie" aanmaken en de instellingen.
Ik heb het voor elkaar gekregen dat dit werkt met goed strak beeld op de gewenste volledige resolutie van 2560x1440, dit is echter wel op 40 Hz.
Ik wist dat dit meestal, met mijn gebruikte methode, ook niet zo lukken op de volwaardige 60Hz.
Voor mij geen probleem, goed strak beeld.
Ben GEEN Gamer dus voor mij meer dan genoeg en geen beperking.
Wat ik mij wel af vroeg, Kan dit schadelijk (in wat voor vorm dan ook) zijn voor mijn beeldscherm.
Voor de levensduur of wat dan ook, door het met 40Hz te gebruiken i.p.v. 60Hz.
Ik heb sterk het vermoeden dat dit geen enkel probleem is voor mijn beeldscherm.
Maar wil het graag 300% zeker weten, wil niet mijn scherm slopen of levensduur nadelig beïnvloeden.
Hoor graag van jullie of ik dit veilig zo kan blijven gebruiken.
Alvast bedankt!!
(
Ik heb voor deze manier van aansluiten gekozen om geen nieuwe/andere videokaarten te hoeven aanschaffen.
En zo mijn huidige videokaarten kan blijven gebruiken.
Aanschaf van 4x "DVI naar HDMI" adapters is VEEL goedkoper dan 2 nieuwe videokaarten aanschaffen.
Heb dit nu eerst getest met 1 adapterblokje,
als dit velig is om te blijven gebruiken op 40Hz, ga ik er 3 bij kopen.
)