Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 15:34
Ik zoek een?
Ik ga komend jaar Maritieme Techniek studeren en ik zoek een tweede monitor om te gebruiken naast mijn MSI GS60 (gtx 970m model).

Wat is je budget?
Ik zat zelf te denken aan een bedrag tussen de 200 en 300 euro, dit mag ook iets meer zijn mocht dat nodig zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met monitoren van Dell en daarom ben ik zelf aan het kijken naar de volgende monitoren:
1. pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Volgens reviewers een van de betere 1080p schermen voor het geld.
2. pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Grotere broertje van de U2414H, dit scherm is 1440p en daarom misschien iets geschikter voor productiviteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal het scherm dus gaan gebruiken voor verschillende games (GTA V, League of Legends, Battlefield 4, Witcher 3). Ik zal tijdens mijn studie aan de slag gaan met programma's zoals SolidWorks en Autocad. Zelf ben ik de laatste tijd bezig met het werken in Photoshop.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag, zal een 1440p monitor samen kunnen werken met mijn gtx 970m, of zal ik de settings van bijvoorbeeld GTA V en Witcher 3 zodanig moeten terugschroeven dat het de pixelwinst niet waard is? Voor productiviteit lijkt mij het 1440p model geschikter, aangezien er meer kan worden weergegeven op het scherm.

Ik heb zelf al een hoop gezocht en gelezen op het internet maar ik kan niks vinden van benchmarks op 1440p met een gtx 970m

Groetjes,

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met Maritieme Techniek, maar als ik de bachelor zo bekijk op de site van TU Delft lijkt het qua computervereisten overeen te komen met een opleiding als Werktuigbouwkunde wat ik aan de UT gestudeerd heb. Ook daar werd onder andere gebruik gemaakt van Solidworks.

In dat geval zou ik zeker voor 2560x1440 gaan, want met CAD tekenen heb je zoveel aan die extra ruimte. Op 1920x1080 en ook op 1920x1200 kom je al heel snel ruimte te kort. Dat zal met Maritieme Techniek waarschijnlijk nog meer het geval zijn dan Werktuigbouwkunde (de machines bij werktuigbouwkunde zijn over het algemeen wat kleiner ;)).

Voor een budget van €300 lijkt me de U2515H dan ook een prima keuze. Het scherm komt goed uit de reviews van TFT Central en PRAD. Daarnaast is de inputlag met 13,7 ms totaal (TFT Central review) zeer acceptabel. Alleen voor Battlefield 4 zal dit scherm niet echt ideaal zijn, daarbij heb je meer aan een echt snelle 144 Hz game monitor. Maar bij de andere games die je noemt zal dat hoe dan ook geen probleem zijn.

De resolutie zal denk ik wel vrij lastig zijn voor de GTX 970M. Als de resolutie op de GXT 970M net zo schaalt als op de GTX 970 kan je op 1440p ongeveer 63% van de framerate op 1080p verwachten. Dat betekent dat je zo'n 95 fps op 1080p moet halen om op dezelfde instellingen 60 fps op 1440p te halen.

Voor €300 kan je ook wel een mooie 24" 1920x1080 144 Hz game monitor halen, maar ik denk dat je daar in de meeste gevallen minder aan zal hebben, zeker bij je studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 15:34
Beste Kid Jansen,

Dankjewel voor je antwoord, ik zal deze informatie zeker meenemen in mijn keuze!

Groetjes