Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-01 15:20
Beste Tweakers, een week of 3 geleden heb ik samen met mijn schoonvader een pc in elkaar gezet. Sinds dag 1 was deze ook echt fluisterstil: je moest echt stil zijn wilde de ventilatoren horen draaien. Sinds eergisteren was dit echter voorbij: ik hoor een zacht gezoem uit de pc komen. En hoewel ik ook weer geen mierenneuker ben, is dit toch irriterend. Hebben jullie misschien een oplossing voor hiervoor? Het ligt aan een van deze onderdelen. (Fans van grafische kaart staan stil)

table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Cooler Master CM 690 III Window[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 81,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 81,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Cooler Master Hyper 212 EVO[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 25,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 25,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Cooler Master V650 Semi-Modular[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 82,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 82,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 190,85[/td]
[/tr]
[/table]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen gewoon proberen en luisteren. Houdt eerst eens de fan van de voeding stil en luister of de herrie weg is. Is dit niet zo, doe dan hetzelfde bij de fan van de cpu-koeler. Als ook deze stoppen de herrie niet stopt, moet je de fans die standaard in je case zitten stilhouden. Als het geluid nu wel stopt, is dit de herriemaker. Als ook deze fans de herrie niet maken, kan het ook nog coil-whine zijn, of je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Helaas weten wij niet magisch welk onderdeel het gezoem veroorzaakt, je zal toch echt even het zijpaneel van je kast moeten openmaken en het geluid traceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:01:
Ik zou zeggen gewoon proberen en luisteren. Houdt eerst eens de fan van de voeding stil en luister of de herrie weg is. Is dit niet zo, doe dan hetzelfde bij de fan van de cpu-koeler. Als ook deze stoppen de herrie niet stopt, moet je de fans die standaard in je case zitten stilhouden. Als het geluid nu wel stopt, is dit de herriemaker. Als ook deze fans de herrie niet maken, kan het ook nog coil-whine zijn, of je harde schijf.
Hoe doe ik dit? Gewoon mijn vinger in de fan proppen? Gaan de onderdelen daar niet stuk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 15:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Nee, fans gaan niet stuk van. Misschien je vinger wel, dus je kan ook een potlood nemen. Netjes is wel, als je dan al blokkeert voordat je de pc aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
Oké, ik heb nu alles om de beurten uitgezet, en ondekt dat de voeding de veroorzaker is van het kabaal. In principe heb ik een voeding van goede kwaliteit. Deze staat ondersteboven gemonteerd in m´n kast i.v.m. kabelmanagement. Ik heb en stoffilter onder de kast zitten, en de opening is ruim voldoende om lucht de voeding in te zuigen. (Ik weet niet hoe ik foto's moet toevoegen op het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/j1bz3yap1tant4t/IMG_20150624_133438.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Het is mogelijk een nieuwe fan in een voeding te plaatsen, echter de vraag is hoe handig je bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op het plaatje kan ik niks geks ontdekken, waar het aan zou kunnen liggen. Kun je het moederbord eens wat beter fotograferen? Probeer ook je berichten te wijzigen, zeker als je de laatste poster bent. Er zijn mensen die vinden het (onnodig) kicken van topics zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
JustFogMaxi schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:08:
Het is mogelijk een nieuwe fan in een voeding te plaatsen, echter de vraag is hoe handig je bent ;)
Klopt, maar mijn garantie vervalt dan (er zit een verzegeling) en deze is 5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
CptChaos schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:09:
Op het plaatje kan ik niks geks ontdekken, waar het aan zou kunnen liggen. Kun je het moederbord eens wat beter fotograferen? Probeer ook je berichten te wijzigen, zeker als je de laatste poster bent. Er zijn mensen die vinden het (onnodig) kicken van topics zwaar irritant.
Ik heb de reactie met de dropbox-link gewijzigd en een foto toegevoegd van het hele systeem. Dit bedoelde je toch? Nu we daar toch zijn, heeft iemand een ideetje om de gele bekabeling rood te maken ivm color-scheme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rotterdammertt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:21:
Nu we daar toch zijn, heeft iemand een ideetje om de gele bekabeling rood te maken ivm color-scheme
Sleeving, sleeve zijn zoektermen voor de pricewatch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
CptChaos schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:11:
[...]
Sleeving, sleeve zijn zoektermen voor de pricewatch. ;)
Gaat een beetje lastig worden aangezien m'n voeding semi-modulair is. Zoek liever een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
Rotterdammertt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:06:
[...]

Gaat een beetje lastig worden aangezien m'n voeding semi-modulair is. Zoek liever een andere oplossing.
Sleeved extensions, van bijvoorbeeld bitfenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
Kevin1Smid schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:17:
[...]

Sleeved extensions, van bijvoorbeeld bitfenix
Klopt en mag dat niets zijn dan kan je ook voor die dikke kabel sleeving kopen. Alleen zal je dan wel zelf moeten klooien. En nog een andere is een andere voeding kopen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als ik het goed begrijp maakt je 3 week oude voeding een raar geluid? Dan lijkt het mij dat er iets niet helemaal goed is met dat ding en is een RMA nodig :)
Pagina: 1