Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Klein voorbeeld: camera gericht op een klok en een finish streep. Dan heb je soms een foto finish. Hoe wordt dit gedaan? Zelf dacht met een ontspanner en een Canon EOS 700 (is al in bezit) zou dit volgens mij moeten kunnen.

Op internet vind ik veel draadloze en bedrade ontspanners (met en of zonder display) maar die zijn allemaal dat je zelf een actie moet ondernemen voordat hji een foto neemt.

Ik zoek eigenlijk een ontspanner voor de Canon EOS 700 die bedraad of draadloos door middel van beweging een foto gaat maken.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Heb verder geen ervaring met specifieke systemen, maar heb je al gekeken naar TriggerTrap of Magic Lantern?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@Tobiasvs. Thx voor de zoekterm. Heb idd al iets gevonden die hiervoor ontworpen is.

http://www.bol.com/nl/p/c...-ir-kit/9200000037499917/

Iemand een idee hoe ver zo'n ir bundel gaat? Dat lees ik namelijk niet. Tevens is 99x ontspannen een lastige hoeveelheid. Heb liever meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

Cave_Boy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:56:

Iemand een idee hoe ver zo'n ir bundel gaat? Dat lees ik namelijk niet. Tevens is 99x ontspannen een lastige hoeveelheid. Heb liever meer.
er staat ook:
maar ook kun je ervoor kiezen de IR-trigger trap net zolang te activeren tot de batterijen leeg zijn. Dat betekent in praktijk dat je de cameraval 's avonds opzet en de volgende morgen gaat kijken wat er op de plaat staat. Simpel en doeltreffend!
ofjewel: je triggert met ir net zo veel als je wil.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Het triggeren kan "onbeperkt" vraag me alleen af of de IR overdag (zon etc) fijn werkt.

Heb noge en setje gevonden en die werkt met een laser. De prijs is ook een stukje goedkoper. http://www.cameratools.nl...cactus-lv5-laser-trigger/ Vraag me af waarom die ander nu zoveel duurder maakt. Laser trigger is toch veel precieser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dat lijkt me wel, maar hier moet je dus nog wel een verbinding naar je camera bij kopen: kabel of aparte Cactus-ontvanger.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 16:20
MagicLantern kan het inderdaad ook maar ik weet niet zeker of die er al is voor de 700D en of het snel genoeg is voor een foto finish (ik betwijfel het). Heb het wel eens gebruikt voor onweer en dat werkte perfect maar tsja ...

Als het niet echt belangrijk is kun je dat proberen (is gratis) maar als je zekerheid wil dan zou ik voor zo'n laser trigger gaan, IR is een beetje onbetrouwbaar.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 16:46
Ventieldopje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:12:
en of het snel genoeg is voor een foto finish (ik betwijfel het).
De vraag is dan natuurlijk wat er finisht.
Ga je een 400Km/H dragrace-finish fotograferen.
Of wordt het een cavia-race ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 16:20
Iets wat sneller is dan de snelheid waarmee je zelf af kan drukken lijkt mij ;) Maar het gaat niet alleen om de snelheid maar ook om de betrouwbaarheid. IR is gewoon normaal licht en wanneer het niet gebundeld is gaat het alle kanten op. Ook heb je overdag aardig wat IR licht wat de boel verstoort.

In een winkel bijvoorbeeld zal het prima werken maar als foto finish ... betwijfel het hoor :) Een laser is daar veel geschikter voor.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

MaD_co schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:27:
[...]

De vraag is dan natuurlijk wat er finisht.
Ga je een 400Km/H dragrace-finish fotograferen.
Of wordt het een cavia-race ;)
Dan is het een kwestie van de sensor enkele meters vóór de finish lijn zetten zodat de foto op het juiste moment word gemaakt.

ora et labora

Pagina: 1