Monitor voor bij mijn Macbook Pro 15"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Monitor die ik aan kan sluiten op mijn Macbook Pro

Wat is je budget?
Ommenabij 200 piek

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Werkruimte uit te bereiden naar een tweede scherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Genoeg, maar weet niet wat juist is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is belangrijk dat het scherm goed past bij de Macbook Pro zelf. Dat ik niet veel verschil in kwaliteit heb, en dat de resolutie ook hetzelfde is. Ik heb een nieuwe Macbook Pro (vorige maand gekocht, nieuwste versie) van 15". Ik heb bij mijn vorige werkgever een Macbook Pro 17" gehad, met een monitor erbij die hoger was qua resolutie dan mijn Macbook zelf. Hierdoor kon je niet altijd eenvoudig van het ene naar het andere scherm (aan de boven/onderkant van het scherm), omdat het niet aansloot.

Ik zoek dus een scherm die qua resolutie goed past bij mijn Macbook Pro 15", die een niet te duur prijskaartje heeft, en optimaal werkt.

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:39:
Wat heb je zelf al gevonden?
Genoeg, maar weet niet wat juist is.
Welke modellen dan? Als je niets noemt kan er ook geen discussie over ontstaan.

Verder nog een schopje naar CAA omdat dit topic in mijn ogen daar thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb weinig ervaring met Apple laptops, maar ik zie in de Pricewatch alleen Apple MacBook Pro laptops staan met een 2880x1800 scherm voor de 15,4". Ik weet niet hoe je het dan voor elkaar wilt krijgen om daar een scherm naast te zetten wat goed past.

Qua verticale resolutie best passend is 30" 2560x1600, qua pixeldichtheid komt 27" 5120x2880 heel erg in de buurt (218 ppi tegenover 221 ppi op je MBP). Alleen kun je beide opties voor €200 natuurlijk vergeten. Voor dat bedrag kom je eigenlijk altijd uit op 1920x1080, al zijn er nog wel een paar 1920x1200 schermen. Maar goed passen zal het in ieder geval dus niet, tenzij je op de MBP scaling gebruikt en op het secundaire scherm niet.