Sinds een week heb ik rare "problemen" met mijn macbook en graag hoor ik van een van jullie "kenners" wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Het is een MBPr medio 2014.
2,8 GHz i7, 16 GB, 2 videokaarten (Iris pro 1,5 gb en Nvidea 2 gb) en 1 TB SSD.
Hij is overdag verbonden met een server (apple macmini van 2015 met OSX server erop)
via wifi of de kabel.
Verder hangen er normaliter 2 24 inch alu cinema displays aan (bij wifi) of 1 scherm en de netwerkkabel.
De problemen zijn de volgende:
- Halverwege de dag wordt het netwerk ontzettend traag. Een bestandje kopieren van 1 mb kost dan al 5 seconden oid. De andere computers op het netwerk hebben dat probleem niet.
- Opstarten duurt vrij lang voor zo'n snel apparaat. Mijn 2011 MBA start sneller op.
- Soms wil die niet afsluiten, of het netwerk ontkoppelen.
- Vanmorgen stond de datum op 1 januari terwijl dat zo'n 6 maanden geleden was. Ook was de accu leeg terwijl die de dag ervoor nog 100% was. Na 3 keer herstarten stond de datum wel goed.
Ik heb sinds begin deze week een update gehad naar adobe CC.
En vorige week een update naar Vectorworks 2015
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Het is een MBPr medio 2014.
2,8 GHz i7, 16 GB, 2 videokaarten (Iris pro 1,5 gb en Nvidea 2 gb) en 1 TB SSD.
Hij is overdag verbonden met een server (apple macmini van 2015 met OSX server erop)
via wifi of de kabel.
Verder hangen er normaliter 2 24 inch alu cinema displays aan (bij wifi) of 1 scherm en de netwerkkabel.
De problemen zijn de volgende:
- Halverwege de dag wordt het netwerk ontzettend traag. Een bestandje kopieren van 1 mb kost dan al 5 seconden oid. De andere computers op het netwerk hebben dat probleem niet.
- Opstarten duurt vrij lang voor zo'n snel apparaat. Mijn 2011 MBA start sneller op.
- Soms wil die niet afsluiten, of het netwerk ontkoppelen.
- Vanmorgen stond de datum op 1 januari terwijl dat zo'n 6 maanden geleden was. Ook was de accu leeg terwijl die de dag ervoor nog 100% was. Na 3 keer herstarten stond de datum wel goed.
Ik heb sinds begin deze week een update gehad naar adobe CC.
En vorige week een update naar Vectorworks 2015
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Leica MM + Sony A9