Het kiezen van een goed en estetisch mooi mobo (z97)

Pagina: 1
Acties:

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik wil een moederbord dat overclocken toestaat + SLI/Crossfire.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal 170

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Z97

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb onlangs een tweedehands pc gekocht voor een leuke prijs. Maar op een gegeven moment kwam ik de NZXT S340 case tegen en aangezien deze bijna uitverkocht was gelijk maar gekohct.

Nou heb ik op dit moment een Z87 A mobo met een lelijk bruin kleuren schema en zou ik graag willen upgraden naar een passender mobo. (ja echt puur voor de looks).

Alleen het problem is, ik kan niet kiezen.

Dit is op het moment mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 239,50€ 239,50
1Asus Z87-A€ 106,41€ 106,41
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1NZXT S340 Wit€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,95€ 30,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 52,95€ 52,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 109,51€ 109,51
1PNY Optima 480GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,77

Nou wil ik upgraden naar een Fury X, GTX 970, 980Ti. (TRIX versie)

Maar kwa looks kan ik niet kiezen tussen de volgende moederborden. (waterkoeling zit er bij ja, dat weet ik)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 159,90€ 159,90
1MSI Z97 GAMING 5€ 143,95€ 143,95
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,-€ 115,-
1Cooler Master Nepton 240M€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,80

Wat vinden jullie van de kleuren combo van het ROG bord icm de kast (en prijs)? Ik weet dat er ook een Gigabyte alternatief is (gaming 5) maar die schijnt wat korter te zijn wat de looks niet ten goede gaat komen. Mochten jullie nog alternatieven weten wat goed zou passen, dan hoor ik dat graag.

https://www.youtube.com/@droommotor

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Gezien het een wit met zwarte kast is lijkt mij de krait edition de beste keus. Maar als het om looks gaat. Waarom maakt het dan uit wat wij mooi vinden? Mede tweakers zullen hem hooguit via het show je build zien op een plaatje. Jij moet er iedere dag tegen aan kijken.

• Denzis
Klopt. Ik ben op het punt gekomen dat ik gewoon een mening wil van een andere tweaker kwa looks. Zelf kan ik echt niet kiezen. Plus er zit wat feature verschil in de krait en de rog. Iets wat ook nog mee kan spelen.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Zelf vind ik 3 kleuren vaak fraai ogen (zwart en wit doen het goed, samen met een derde naar keuze, veel kiezen dan rood of blauw). Als derde kleur groen of geel vind ik zelf ook wel mooi.

Maar dan zou het ook prima moeten passen met de overgie componenten.
De CPU (water)cooler, RAM, casefan, SSD passen mooi bij de zwarte basis. Eventueel een 2e (exact dezelfde) SSD toevoegen?

Misschien dat dit de keuze voor jou vergemakkelijkt: neigt jouw voorkeur naar een twee of drie-kleuren-schema? Bij twee kleuren kun je eigenlijk niet om de Krait heen. Bij drie kleuren heb je weer flink veel kleurkeuzes (als je buiten rood ook anderde kleuren wil overwegen). Vergeet niet dat de GPU er ook keurig bij moet passen en hierin minder kleurkeuzes hebt.

• Denzis
Thanks voor je mening. Dit vergemakkelijkt wel mijn keuze. Wat ik vooral wil is dat de pc strakheid uitstraalt. Ik denk dat ik met de Krait hier het dichtbij kom. Plus het scheelt weer wat geld. Enige nadeel is dat de Krait kwalitatief wat minder is dan de rangen en dat het io shield minder mooi is.

• steff85
Denzis schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:33:
Thanks voor je mening. Dit vergemakkelijkt wel mijn keuze. Wat ik vooral wil is dat de pc strakheid uitstraalt. Ik denk dat ik met de Krait hier het dichtbij kom. Plus het scheelt weer wat geld. Enige nadeel is dat de Krait kwalitatief wat minder is dan de rangen en dat het io shield minder mooi is.
Strakheid als uitstraling heb je al, dat is hoofdzakelijk de behuizing. En kabelmanagement is ook prima te doen met jouw behuizing. :) Die kleuren zijn hooguit accenten. Ongeacht wat je kiest, het zal prima ogen.

Het IO shield van Krait straalt inderdaad minder compleetheid uit, maar daar kijkt je volgens mij nooit tegenaan.

Trouwens, voor jouw 'snowball' build was zo'n Sabertooth Z97 Mark S ook wel fraai geweest, helaas wel andere prijscategorie.

Waar ik zelf nog even bij stilstond bij de Krait, dat is of het wel voldoende zichtbare witte accenten heeft. Er zijn bijv 2 witte PCIe sleuven, maar 1 zal grotendeels al wegvallen door GPU. Blijven over: 2 accenten op mosfets, 2 ramsleuven en stuk van southbridge.

GPU keuze
Een groot ding waar je tegenaan zal kijken is de videokaart. Wat mij dan het beste voor de KRAIT-build lijkt mij een witte kaart, om het vele zwart te compenseren, maar die zie je vrijwel nooit. Bij ASUS zag ik een blower-model (TURBO GTX970) maar van de zijkant ziet dat er gewoon uit als een blok. Vreemde kaart die goedkoop oogt, ik zou die niet voor jouw build selecteren.
Verder vermoed ik dat als je een moederbord fabrikant kiest, dat je dezelfde voor GPU wil. Ik zou er voor zorgen dat de videokaart een goede kleur PCB heeft èn backplate. Dat laatste oogt meer afgewerkt, of het veel verschil in prestatie maakt is in dit geval niet belangrijk. De looks staan voorop! (MSI Gaming 970 & 980 hebben geen backplate, 980 Ti wel.

Als ik een 'wildcard' mag opgooien en je naar GTX970 leunt op het moment (met altijd upgrade in achterhoofd) ... de ASUS GTX970-DCMOC. Dat is een mini-ITX versie, de krachtigste die er voorlopig nog zal zijn. En de krachtigste kaart in dit formaat kun je later altijd wel prima doorverkopen als je besluit bijv naar 980Ti te verhuizen. Die kaart oogt van boven en zijkant volledig zwart (backplate, ook zwart PCB). En het is niet eens duurder dan fullsize GTX970 kaarten.

Zomaar wat suggesties om je over na te laten denken. Succes!

• Denzis
Jeetje Stef wat een verhaal, thanks voor je feedback. Kwa kaart wil ik het liefst voor een strix versie gaan aangezien die voor het overgrote deel zwart is met alleen een klein beetje rood op de fans. Uiteraard is deze ook met backplate.

Over de krait heb je gelijk. Kwa accenten kom je dan weer met de rog beter uit. Het geld maakt in principe niet uit, maar hoe minder hoe beter natuurlijk, mijn keuze is voor de GTX 970 gevallen of de r9 390(x).

Zoals ik al zei, moeilijke keuze.

• steff85
Denzis schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:51:
........, mijn keuze is voor de GTX 970 gevallen of de r9 390(x).

Zoals ik al zei, moeilijke keuze.
Voor mij zou deze keuze tussen die 2 GPUs niet moeilijk zijn. Dan is de GTX970 naar mijn idee de betere keuze.

De 390X is misschien nèt uitgekomen maar ik zou me bedonderd voelen voor die prijs, waarbij het een ordinaire rebadge is. Dan kun je net zo gemakkelijk een (tweedehands zelfs voor spotprijsje) 290X op de kop tikken. Hetzelfde om gewoon een GTX680 te kopen ipv GTX770. Gelukkig is die GTX970 heel andere (modernere) koek! De enige kaart van AMD voor jou van de nieuwe serie lijkt mij de Fury (non-X). Maar is ook andere prijscategorie. Welke resolutie wil je gamen? De GTX970 lijkt mij t/m 1440p meer dan prima voorlopig.

• Denzis
1440p is de max resolutie die ik ga spelen. 970 is de beste keuze inderdaad. Daar ga ik ook zeer waarschijnlijk voor! Nou alleen nog een keuze voor een leuk mobo. Iets wat ik over een week ga doen als ik terug ben van vakantie. Bedankt voor je feedback!

Pagina: 1