Thunderbolt Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zoek een moederbord met een thunderbolt poort, zodat ik deze kan gebruiken in combi met mijn apple display.

Budget is max 300 euro, ik wil het niet te duur maken. Qua merk e.d. maakt het me niet zoveel uit.

Ik wil met dit systeem een beetje kunnen surfen, ms office, hier en daar wat photoshop. Games zullen er, naast football manager, niet op gespeeld worden. Het OS zal Windows 10 zijn.

Ik heb al gekeken via pricewatch, maar daar zie ik veelal moederborden waar nog een extra controller dan nodig is voor thunderbolt. Ik heb het het liefst geintergreerd in het moederbord

[ Voor 19% gewijzigd door Ferra op 24-06-2015 08:22 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Thunderbolt geïntegreerd in de chipset bestaat niet, er is steeds een extra controller voor nodig. Apple pc's en laptops hebben ook een controller voor Thunderbolt, die gebruiken ook gewone Intel chipsets.

De moederbord lijst in de Pricewatch is redelijk compleet, dit zijn effectief de meeste moederborden met Thunderbolt, en zoals je ziet zijn dit alleen Intel moederborden (van Asus en Asrock).

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MacPoedel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:39:
Thunderbolt geïntegreerd in de chipset bestaat niet, er is steeds een extra controller voor nodig. Apple pc's en laptops hebben ook een controller voor Thunderbolt, die gebruiken ook gewone Intel chipsets.

De moederbord lijst in de Pricewatch is redelijk compleet, dit zijn effectief de meeste moederborden met Thunderbolt, en zoals je ziet zijn dit alleen Intel moederborden (van Asus en Asrock).
Zijn die controllers ergens te koop dan? Want die vind ik nog nergens...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik denk dat ik wat verwarring aan het veroorzaken ben.

Geïntegreerd in het moederbord bestaat wel maar betekent dan een extra chip op het moederbord. Mogelijk was dat je vraag. Voorbeelden daarvan zijn de pricewatch: Supermicro X10SAT, de pricewatch: Asus Z87-Expert C2-stepping

Er zijn ook moederborden die een header hebben waar je een PCIe Thunderbolt kaart mee kunt koppelen (dus PCIe + header). Bv zo'n kaart van Asrock: http://www.asrock.com/mb/...del=Thunderbolt%202%20AIC. En bij Asus http://www.asus.com/Motherboards/ThunderboltEX_IIDUAL/. Maar je moet goed opletten met welk moederbord deze kaarten compatibel zijn, voor de Asus zijn dit er maar een handvol. Ik dacht trouwens dat sommige moederborden gebundeld werden met zo'n uitbreidingskaart, maar kan daar niets meer over vinden. (EDIT toch wel, deze: pricewatch: Asus Z97-DELUXE (NFC & WLC).

Eigenlijk wel wat te duur lijkt me, ik heb geen idee hoe goed de Thunderbolt van de Asus Z87 Expert presteert, want met die prijs lijkt die me wat te goed om waar te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MacPoedel op 24-06-2015 22:23 ]