Hey mede Tweakers,
Mijn peugeot 206 heeft het begeven binnen een half jaar van aanschaf, jammer maar ik kon er niet zoveel aan doen.
Ik ben nu opzoek naar een "nieuwere" auto en ik weet niet goed wat ik nou moet kiezen. Wat is nu slim om te doen.
Mijn eisen zijn:
- zoals gezegt een Diesel
- Liefst jonger dan 2006
- Betrouwbaar (geen renault)
- ~7.500 euro
- Hatchback of sedan
- Midden tot wat groter (denk aan voorbeeld, niet veel kleiner dan een Ibiza maar hoeft ook geen bmw 5 serie te zijn)
Ik rij ongeveer 35-40k per jaar, kosten per maand moeten redelijk blijven, maar ben er vrij flexibel mee.
Ik ben 20 jaar, dus geen kinderen etc.
Autos die ik een beetje op het oog heb:
- Saab 9-3 TID Linear sport 2006
Toch wel mijn favoriet, vind het een super strakke auto met veel standaard luxe.
- Seat Ibiza ecomotive ~2010 ish
Volgens mij is dit een prima auto en zou het geen verkeerde keuze zijn
Wat voor keuzes zou ik nog meer hebben en wat is nou verstandig om te doen? Waar moet ik vooral op letten als ik een Saab koop bijvoorbeeld, of een ander voorgestelde auto?
Mijn peugeot 206 heeft het begeven binnen een half jaar van aanschaf, jammer maar ik kon er niet zoveel aan doen.
Ik ben nu opzoek naar een "nieuwere" auto en ik weet niet goed wat ik nou moet kiezen. Wat is nu slim om te doen.
Mijn eisen zijn:
- zoals gezegt een Diesel
- Liefst jonger dan 2006
- Betrouwbaar (geen renault)
- ~7.500 euro
- Hatchback of sedan
- Midden tot wat groter (denk aan voorbeeld, niet veel kleiner dan een Ibiza maar hoeft ook geen bmw 5 serie te zijn)
Ik rij ongeveer 35-40k per jaar, kosten per maand moeten redelijk blijven, maar ben er vrij flexibel mee.
Ik ben 20 jaar, dus geen kinderen etc.
Autos die ik een beetje op het oog heb:
- Saab 9-3 TID Linear sport 2006
Toch wel mijn favoriet, vind het een super strakke auto met veel standaard luxe.
- Seat Ibiza ecomotive ~2010 ish
Volgens mij is dit een prima auto en zou het geen verkeerde keuze zijn
Wat voor keuzes zou ik nog meer hebben en wat is nou verstandig om te doen? Waar moet ik vooral op letten als ik een Saab koop bijvoorbeeld, of een ander voorgestelde auto?
[ Voor 15% gewijzigd door StarZ op 24-06-2015 09:13 ]